Internet stvari: česa si potrošniki želijo?
Na trgu je že kar nekaj pametnih naprav. Pa so te napravice, tisto, kar si želijo potrošniki? (Vir slike: YouTube).
Skoraj polovica vprašanih v študiji podjetja Affinnova meni, da si podjetja na tem področju ne prizadevajo dovolj povezati svojih produktov s spletom, s čimer zamujajo veliko priložnost. Trenutna razpoloženost potrošnikov glede produktov na področju Interneta stvari je zelo slaba. Več kot 40 odstotkov meni, da trenutne pametne napravice na trgu niso nič kaj uporabne. Videti je torej, da si pametnih napravic, povezanih v krog in s spletom, želijo, a na trgu še ni dovolj takšnih, ki bi jim dejansko olajšale življenje.
Česa si želijo, pravzaprav? Velika večina vprašanih je priznala, da ne vedo, česa si želijo. Kaj imajo podjetja lahko s temi mešani občutki? Ko razvijajo pametni produkt, se morajo osredotočiti na tistega, kjer lahko potrošniku privarčujejo denar, na primer z varčevanjem vode, elektrike, opominjanjem na akcije in popuste. Pri tem pa je pomembno, da bodo potrošnikove podatke ohranile na varen in zaseben način.
Internet stvari prinaša povezovanje naprav, ki imajo vgrajene senzorje, ti pa jim omogočajo komuniciranje med seboj in z aplikacijami. Gre za naprave, kot so stroji v proizvodnji ali pa aparati bele tehnike, ki jih najdemo v naših kuhinjah. Običajno se povezujejo prek brezžične povezave, tudi prek 3G, 4G/LTE in drugih povezanih tehnologij. Uporabniki z njimi dobivajo natančne in ažurne podatke.
Česa si potrošniki na tem področju najbolj želijo? Pametni hladilnik, ki bi omogočal na daljavo vpogled v trenutne sestavine in priporočil sestavine na podlagi sestavin, ki jih imajo v hladilniku, pametno žarnico, ki bi se izključila takoj, ko v prostoru, kjer bi bila nameščena, ne bi bilo nikogar, pametni namakalni sistem, filter za vodo iz pipe, ki bi se avtomatično izklopil, ko blizu oziroma v lijaku ne bi bilo nobenega predmeta, pametni pralni in sušilni stroj, ki bi uporabniku javil, kdaj se je pralni cikel iztekel.
Raziskava podjetja Affinnova je med potrošniki ugotovila še, da so med najmanj želenimi pametnimi predmeti britvica, ki pošlje obvestilo, kdaj jo je potrebno zamenjati, otroške plenice, ki pošljejo obvestilo, kdaj jih je treba zamenjati, zobna ščetka, ki spremlja uporabnikove navade, podatke pa pošlje njegovemu zobozdravniku in pametna steklenica vina, ki uporabniku pošlje obvestilo, kdaj je okus vina najboljši, potem ko je steklenica že odprta.