
Izbira prave domene za vaše podjetje (Slika: sxc.hu)
Ime domene naj bo enako imenu spletne strani
Poimenovanje spletne strani po imenu domene se najbrž zdi logična izbira, a presenečeni bi bili, koliko spletnih strani tega ne upošteva.
V primeru, da je ime domene enako imenu spletne strani, bodo ljudje v brskalnik avtomatsko vtipkali pravo ime. Če pa ime domene in ime spletne strani ne sovpadata, izgubljamo dragoceni spletni promet, stranke pa pomotoma preusmerimo na spletno stran konkurence.
Kaj pa, če je želena domena že zasedena?
V primeru, da je želeno ime domene že zasedeno, je vse odvisno od tega, kako močno si določeno ime želimo. Če gre za že uveljavljeno blagovno znamko pod določenim imenom, se imena znamke vsekakor ne splača spreminjati le za to, ker ne morete dobiti enakega imena domene.
V tem primeru imate možnost odkupiti domeno od trenutnega lastnika. WHOIS je storitev, ki za posamezno domeno, ki jo uporabnik vpiše kot iskalni niz, vrne podatke o nosilcu domene in o njenem statusu. Tako lahko prek pridobljenih podatkov kontaktirate lastnika in izveste, ali jo je voljan prodati – a v tem primeru bo zanjo najverjetneje želel višjo vsoto, za kolikor jo je kupil sam.
Za tiste, ki s poslovanjem šele začenjate, obstaja cenejša možnost: spletno stran (in podjetje) lahko preprosto poimenujete po nezasedeni domeni.
Ime blagovne znamke ali ime dejavnosti?
Ime blagovne znamke, ki jo želite oglaševati, je ime, ki ga želite v svoji domeni. To bo namreč prva stvar, ki jo bodo ljudje vtipkali v brskalnik.
Če na primer kupujete avto, obstaja veliko večja verjetnost, da bo stranka v brskalnik vtipkala ime določene znamke, npr. “Mazda”, kot pa “avto”.
Dolgo ali kratko ime?
Ime domene lahko vsebuje 67 znakov ali manj. A kaj je boljše – kratka ali dolga imena? Vsekakor ima tako kratko kot tudi dolgo ime svoje slabosti in prednosti.
Krajše domene si je večinoma lažje zapomniti, se hitreje vtipkajo, poleg tega pa obstaja manj možnosti, da se pri tem zmotimo. A le v primeru, da niso sestavljene iz nelogičnega zaporedja črk. Te si je namreč precej težje zapomniti kot daljša imena, ki imajo smisel (na primer mp.si ali mladipodjetnik.si).
Ker je dandanes težko kupiti kratko ime, ki ima nek pomen, saj so ta večinoma že zasedena, nam ostanejo na voljo le še dolga imena. In katere so prednosti dolgih imen? Vsekakor višja uvrščenost v spletnih brskalnikih, saj že v naslovu vsebujejo nekatere najpomembnejše ključne besede.
Vir: The Site Wizard.