
Kaj si 13 uspešnih podjetnikov želi, da bi vedeli že pred petimi leti? (Vir slike: sxc.hu)
A danes, če pogledate nazaj, ugotovite, da je bil to eden izmed lažjih izzivov, s katerimi ste se spoprijeli v življenju. Če bi takrat vedeli to, kar veste danes, bi se mature morda lotili povsem drugače.
Tudi 13 podjetnikov, ki jim je uspelo na svoji začrtani poti, je pogledalo nazaj v svojo preteklost, zato da bi vam s svojimi izkušnjami malo olajšali vašo podjetniško pot.
1. Soraya Darabi, soustanoviteljica spletne trgovine ZADY in podjetja Foodspotting: »To je maraton, ne šprint.«
Soraya Darabi si želi, da bi poslušala tiste, ki so ji že dolgo prigovarjali, da gre tako v življenju, kot tudi v podjetništvu, za tek na dolge proge.
2. Brian Clark, CEO Copyblogger Media: »Želim si, da bi bil bolj prepričan o vsebinskem marketingu.«
Clark je ustanovitelj bloga Copyblogger, ki danes ponuja tudi programsko opremo in izobraževanje iz področja marketinga. Pred petimi leti ni vedel, da bo vsebinski marketing postal tako pomemben. Če bi to vedel že takrat, ko pravi, bi se zagotovo lažje prebil čez težke dni.
3. Nate Kontny, ustanovitelj podjetja Draft: »Inoviranje je bolj preprosto, kot si mislite.«
Kontny je dolgo časa mislil, da so dobre inovacije rezultat večurnega napenjanja možganov v »brainstorming« sobah, v mislih pa je ves čas potrebno imeti predstavo o tem, kakšno bo življenje v prihodnosti. V resnici, pravi Kontny, gre za veliko bolj enostaven proces – ni potrebno razmišljati o prihodnosti, potrebno je le poenostaviti obstoječe izdelke ali procese.
4. Gary Swart, CEO platforme za outsourcing oDesk: »Ne moreš biti vse za vse.«
S tem je želel povedati, da podjetje ne more biti uspešno, če poskuša ustreči vsem ljudem na vseh področjih. Bolje je, če se podjetje osredotoči na eno ali dve rešitvi, ki bi koristili ljudem.
5. Dan Martell, ustanovitelj Clarity.fm : »Gradnja milijardo dolarjev vrednega podjetja se začne z odločitvijo.«
Martell vam sporoča, da je edina razlika med gradnjo podjetja, vrednim 500.000 dolarjev, in tistega, ki je vredno 10 milijonov, v vaši odločitvi. Če si torej postavite to za cilj in s tekom poslovanja tudi sprejemate odločitve, ki stremijo k temu cilju, vam bo, po Martellu, uspelo.
6. Jay Baer, strateg za družabna omrežja in vsebinski marketing pri Convince and Convert ter avtor dela Youtility: »Vedeti morate za fotografije in videe.«
S fotografijami in videi lahko pogosto poveste več, kot z besedami. Če se torej ukvarjate z marketingom, še posebej vsebinskim marketingom, morate znati tudi oblikovati in urejati videe in fotografije.
7. Kristi Hines, pisateljica za Kikolani: »Prej začnite razmišljati o ‘brandingu’.«
Kako in po čem želite biti prepoznavni? Kristi Hines je še danes bolj poznana kot »pisateljica za Kikolani«, kot pa po svojem imenu, zato sami začnite o tem razmišljati že na začetku svoje podjetniške poti.
8. Adii Pienaar, ustanovitelj Public Beta: »Že na začetku začnite ustvarjati svojo ‘mailing’ listo.«
Adii je na začetku svoje kariere na to pozabil, in se danes tega kesa. Ne ponovite njegove napake.
9. Rand Fishkin, ustanovitelj in CEO podjetja Moz: »Lažje je zgraditi znamko, če ponujaš preproste rešitve.«
Fishkin je ugotovil, da je veliko lažje ustvariti znamko in postati znan, če ljudem ponudite enostavne rešitve, ki rešujejo le en problem naenkrat, kot če jim ponudite kompleksne rešitve, ki odpravljajo več težav hkrati.
10. Ryan Hoover, produktni direktor pri PlayHaven: »Učite se od mentorjev.«
Po njegovem mnenju ravnate potratno s svojim časom in izgubljate veliko priložnosti, če se ne učite iz izkušenj drugih. Ne bojte se vprašati drugih za nasvet.
11. Ben Yoskovitz, podpredsednik pri GoInstant: »Poiskati pravi izdelek za trg je težje, kot sem mislil.«
Poiskati presečišče med pravim trgom in pravim izdelkom je lahko precej težko, pravi Yoskovitz. Vsak mora tu poiskati (ali vsaj poskušati poiskati) svojo, drugačno pot, četudi vsem ne uspe.
12. Kate Matsudaira, ustanoviteljica Popforms: »Bodite potrpežljivi.«
V svetu start-up podjetij je potrpežljivost pomembna vrlina, meni. Morda ne boste v prvem mesecu imeli za več tisoč evrov prometa ali več tisoč uporabnikov, a na dolgi rok, če boste sprejemali prave odločitve, boste lahko dosegli tudi te številke.
13. Henry Tsai, Yahoo: »Prosite za pomoč.«
Ljudje so ponavadi pripravljeni pomagati.
Vir: BusinessInsider