
Kako do prvih strank?
Appoteka
Slovensko startup podjetje Appoteka ponuja storitev spletne trgovine v računalniškem oblaku. S spletno trgovino Shopamine je sedemčlanska ekipa najprej vstopila na slovenski trg, pred kratkim pa se je podala še na brazilskega. Lani so imeli odprtih že 120 trgovin za različna podjetja, ki so s spletno prodajo ustvarila 1,5 milijonov EUR prometa, letos pa želijo število povečati še za približno 80 trgovin.
Direktor podjetja, Peter Brenko, je na MP dogodku vsem udeležencem predstavil, kako so se v podjetju lotili iskanja prvih strank. Poudaril je pomembnost odkritja problema, ki ga imajo ljudje. Ko je problem opredeljen, nastopi čas, da ustvari izdelek ali storitev, ki bo ta problem rešila.
Ko ste prepoznali problem in poiskali rešitev, je čas, da poiščete prve stranke.
Prve stranke
Brenko je udeležencem dogodka povedal, da se morajo najprej vprašati, kdo sploh so prve stranke. So to stranke, ki za izdelek ali storitev niso plačale nič, ker smo jim rešitev ponudili brezplačno? Ali pa so to tiste stranke, ki so za storitev dejansko morale plačati? To niti ni pomembno, saj so po Brenkovem mnenju najbolj pomembne stranke, ki hvalijo in kritizirajo. “Pomemben je feedback!”
Odzivi in mnenja strank
Brenko je vsem zbranim podjetnikom in podjetnicam ter tistim, ki jih podjetništvo zanima, povedal: “Poslušajte, kaj vam stranke povejo!” Po njegovem mnenju je nadvse pomembno, da podjetnik pozorno opazuje stranke in jih posluša ter nato preveri njihovo kritiko.
Najtežje ni poslušati kritike, prav tako ni problem preizkusiti, če to, kar stranka pravi, drži. Najtežje je spremeniti svoje mnenje in priznati, da je drug način ali drugačen izdelek boljši od tega, kar trenutno ponujamo. Brenko je svojo misel zaključil: “Težko je spremeniti svoj izdelek ali svojo storitev, vendar če ga/jo spremeniš zato, ker si dobil feedback od stranke, potem je to veliko lažje.”
Kaj pa če strank ne najdemo?
Marsikateri podjetnik se znajde v zagati, ko ne ve, kje poiskati stranke. Brenko pravi: “Če strank ne najdete, se morate vprašati, kaj je narobe s trgom.” Ob tem dodaja, da pomislite: “Kaj je narobe z vašo poslovno idejo?”