Zvišali so se prispevki za socialno varnost samozaposlenih

Najpogostejše napake startupov

Odpreti podjetje je s postopkovnega vidika dandanes verjetno najlažje v celotni zgodovini človeštva. Na VEM točki lahko v nekaj dneh odprete svoje lastno podjetje in postanete podjetnik. Po drugi strani pa je dandanes v celotni zgodovini človeštva najtežje uspeti v podjetništvu.
Najpogostejše napake startupov

Najpogostejše napake startupov

Zaradi nasičenih trgov, globalne konkurence, nestabilnega poslovnega okolja in mnogih drugih podobnih faktorjev, ki otežujejo uspeh v podjetništvu, potrebujemo izjemno dobro strategijo rasti in razvoja posla. In seveda – kanček sreče.

Kljub težavnosti uspeha v podjetništvu se moramo vseeno zavedati, da je danes več priložnosti na trgih kot kdaj koli. Kot pravi uspešen podjetnik Richard Branson, podjetniške priložnosti v 21. stoletju lahko primerjamo z avtobusi. Vedno namreč pridejo nove in nove priložnosti. Prav tako je dostop do mednarodnih trgov bistveno lažji, izzivi uspeha v podjetništvu pa so povsem drugi. Namesto angažiranja izjemnih količin kapitala in drugih resursov ter organizacije proizvodnje, je ključni izziv predvsem, kako proizvode oziroma storitve prodati. Na to dejstvo so tudi vezani največji sodobni izzivi podjetništva.

Prevelik podjetniški optimizem

Na začetku podjetniške poti se je potrebno izogniti prevelikemu podjetniškemu optimizmu. Velika večina podjetij v prvih nekaj letih propade. To pomeni, da bomo v podjetništvu morali verjetno vztrajati in kljubovati mnogim podjetniškim zgodbam, da bomo prišli do uspeha. Malo podjetnikom uspe v prvo. Pri tem predvsem ne smemo precenjevati prihodkov ter podcenjevati stroškov, kar se pogosto dogaja. V finančnem načrtu je smiselno, da prihodke delimo z dve ali s tri, z enakim številom pa množimo stroške.

Zaljubljenost v idejo

Podjetniki so pogosto na nek način zaljubljeni v svojo idejo. Iz osebnega življenja pa je večini znano, da je ljubezen zelo sladka, a kaj hitro lahko tudi zelo grenka, saj na nek način idealiziramo situacijo. Ideje v katere so podjetniki zaljubljeni so pogosto tiste, ki njim samim rešujejo problem, torej gre za rešitve, ki jih sami vestno uporabljajo. Pri tem ne smemo posplošiti in predvidevati, da bodo vsi, ki imajo enak problem, to našo rešitev tudi uporabljali. Zato je vsako poslovno idejo potrebno preveriti najprej v neki splošni analizi oziroma raziskavi, na koncu pa je trg tisti, ki presodi ali obstaja potreba po rešitvi ali ne.

Prav tako se moramo zavedati, da še noben poslovni načrt ni preživel stika s trgom. V največ primerih so rezultati bistveno slabši. Najboljše za podjetnika je, da čim prej skuša pridobiti prve stranke – seveda s čim manj stroški.

Pripisovanje prevelike teže poslovni ideji

Podjetniki pogosto pripisujejo preveliko težo poslovni ideji. Vsekakor je ideja pomembna in na podlagi le-te podjetje potrebuje čim močnejšo kompetenco ter diferenciator. Gre torej za določen zbir znanja, ki ga konkurenca ne more z lahkoto skopirati, in nekaj, kar nas jasno loči od konkurence. Kljub vsemu je ključ do uspeha v izvršnosti oziroma še bolj v dostopu in razumevanju strank. Dobra ideja je pomembna, izvršnost ključna, najpomembnejše pa so dejanske stranke. Danes ni več problem nekaj narediti, temveč prodati. Zato se mora podjetnik veliko bolj kot sami ideji posvetiti temu, kako bo svojo rešitev prodal strankam. Premisliti mora, v čem bo najboljši na svetu in kako se bo razlikoval od konkurence.

Pomanjkanje podjetniškega znanja

Veliko investitorjev tveganega kapitala investira zgolj v serijske podjetnike, ker se močno zavedajo pomena podjetniških izkušenj. Vendar pa podjetniške izkušnje lahko pridobimo zgolj s tem, da se podamo v podjetništvo. Dobre poslovne odločitve so posledica izkušenj, vendar so izkušnje posledica slabih odločitev. Torej se je potrebno slej kot prej vreči v vodo in pričakovati, da bomo na začetku delali napake.

Pomembno je, da pri tem ne zagrizemo v prevelik zalogaj. Izkušnje moramo pridobivati sistematično in se postopoma lotiti izziva za izzivom. Mogoče je v začetku celo bolje, če začnemo s kakšnim projektom ali popoldanskim poslom kot pa, da se na polno podamo v podjetništvo. Vse to je odvisno predvsem od tega, kako hitro se učimo.

Slaba kontrola nad financami

Preberite tudi: Pravne pasti mladega podjetja.

Podjetniki pogosto zanemarjajo pomen marketinga, še bolj pa pomen financ v podjetju. Pomanjkanje skrbne kontrole nad financami je eden izmed pogostih razlogov, zakaj podjetja propadajo. Nujno je, da podjetnik izbere izjemno dobro računovodstvo in mogoče celo finančnega direktorja za občasno svetovanje, predvsem pa je potrebno že od začetka poslovanja vzpostaviti dobro kontrolo nad stroški. Če ne pazimo na stroške, smo lahko kaj hitro pod vodo. Načrtovani prihodki so namreč kot omenjeno velikokrat nižji, potem pa so tukaj še neplačila, reklamacije, nepredvideni stroški ipd. Tako lahko zelo hitro podjetje spravimo na napačne tire.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pot do uspešnega startupa: minimalno sprejemljiv produkt

Pot do uspešnega startupa: minimalno sprejemljiv produkt

Koncept minimalno sprejemljivega produkta (ang. Minimum Viable Product), znan tudi po kraticah MSP (ang. MVP), se je v svetu tehnoloških startupov pričel uveljavljati kmalu po tem, ko sta ga v ospredje postavila Steve Blank in Eric Ries. Preberite več >>

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Se vam včasih najbolj ustvarjalne ideje porodijo med zlaganjem perila, pomivanjem posode ali lenarjenjem? Zakaj se to dogaja ter kakšna je povezava med dolgčasom in ustvarjalnostjo? Preberite več >>

Prenehajte skrbeti, da vam bodo vsi ukradli poslovno idejo

Prenehajte skrbeti, da vam bodo vsi ukradli poslovno idejo

Intenzivno medijsko poročanje o vsakem strmoglavljenem letalu ljudem vzbuja strah pred letenjem. Po drugi strani se ne bojijo vožnje z avtomobilom, čeprav statistike pravijo, da je slednja glede na prevožene kilometre veliko nevarnejša, kot vožnja z letalom. Toda kaj ima to s krajo ideje? Preberite več >>

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

Zbiranje sredstev je izjemno naporno in dolgotrajno početje – zahtevni sestanki s potencialnimi vlagatelji podnevi, mučno ukvarjanje s številkami ponoči. Čeprav vas lahko proces izčrpa, se ne smete predati. Mladim podjetnikom v iskanju investitorjev ponujamo nekaj nasvetov. Preberite več >>

Vstop v podjetništvo: 10 podjetniških napak

Vstop v podjetništvo: 10 podjetniških napak

Za vas smo izpostavili 10 zelo pogostih napak, ki se pripetijo podjetnikom pri ustanavljanju in vodenju podjetja. Članek predstavlja vodilo podjetnikom pri vstopu v svet podjetništva. Ne pozabite - na napakah se učimo! Preberite več >>

Vitko podjetništvo je primerno tako za profitno naravnana kot socialna podjetja

Vitko podjetništvo je primerno tako za profitno naravnana kot socialna podjetja

Veliko mladih podjetnikov porabi veliko časa in energije, da bi svojim strankam predstavili popoln izdelek – ko pa ga dejansko lansirajo, ugotovijo, da ga nihče ni pripravljen kupiti. Pravo nasprotje taki situaciji predstavlja metoda vitkega podjetništva katerega metodologije so uporabne za vse vrste podjetij: od profitno naravnanih, do socialnih in invalidskih podjetij. Preberite več >>

Fenomen naročniškega prodajnega modela

Fenomen naročniškega prodajnega modela

Podjetja, ki svojim naročnikom vsak mesec pošljejo škatlo s svojimi izdelki, uspešno izkoriščajo umetno inteligenco in individualizacijo ter spodbujajo trgovski sektor, ki v zadnjih letih stagnira. Naročniški prodajni model se tako lahko pohvali z več kot 1000-odstotno rastjo. Preberite več >>

Zaščita podjetniške ideje

Zaščita podjetniške ideje

Ste se domislili inovativne ideje za vaš bodoči startup? Razmišljate o novih kreativnih izdelkih in storitvah? Preden z idejo pohitite na Kickstarter ali pa o njej poveste prijateljem ob kavi, preberite spodnji članek. Preberite več >>

User persona: vživite se v svojega kupca

User persona: vživite se v svojega kupca

Bistvo vsakega uspešnega posla je poznavanje strank. To velja ne glede na to, ali gre za startup, freelancerja ali večje podjetje, za stranke doma ali v tujini. Dandanes enostavno moramo natančno poznati svoje stranke. User persona je tipični kupec oziroma uporabnik naše storitve. Preberite več >>

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Mladi podjetniki se na svoji podjetniški poti zelo hitro srečajo s pojmom ujemanja produkta s trgom, ki ga je menda prvi uporabil Marc Andreessen iz podjetja Andreessen Horowitz. Vas zanima, kaj ta pojem sploh pomeni, kako ga izmeriti in kako lahko izboljša vaše poslovanje? Preberite več >>

Oznake:, , , , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje