KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

Najpogostejše napake startupov

Odpreti podjetje je s postopkovnega vidika dandanes verjetno najlažje v celotni zgodovini človeštva. Na VEM točki lahko v nekaj dneh odprete svoje lastno podjetje in postanete podjetnik. Po drugi strani pa je dandanes v celotni zgodovini človeštva najtežje uspeti v podjetništvu.
Najpogostejše napake startupov

Najpogostejše napake startupov

Zaradi nasičenih trgov, globalne konkurence, nestabilnega poslovnega okolja in mnogih drugih podobnih faktorjev, ki otežujejo uspeh v podjetništvu, potrebujemo izjemno dobro strategijo rasti in razvoja posla. In seveda – kanček sreče.

Kljub težavnosti uspeha v podjetništvu se moramo vseeno zavedati, da je danes več priložnosti na trgih kot kdaj koli. Kot pravi uspešen podjetnik Richard Branson, podjetniške priložnosti v 21. stoletju lahko primerjamo z avtobusi. Vedno namreč pridejo nove in nove priložnosti. Prav tako je dostop do mednarodnih trgov bistveno lažji, izzivi uspeha v podjetništvu pa so povsem drugi. Namesto angažiranja izjemnih količin kapitala in drugih resursov ter organizacije proizvodnje, je ključni izziv predvsem, kako proizvode oziroma storitve prodati. Na to dejstvo so tudi vezani največji sodobni izzivi podjetništva.

Prevelik podjetniški optimizem

Na začetku podjetniške poti se je potrebno izogniti prevelikemu podjetniškemu optimizmu. Velika večina podjetij v prvih nekaj letih propade. To pomeni, da bomo v podjetništvu morali verjetno vztrajati in kljubovati mnogim podjetniškim zgodbam, da bomo prišli do uspeha. Malo podjetnikom uspe v prvo. Pri tem predvsem ne smemo precenjevati prihodkov ter podcenjevati stroškov, kar se pogosto dogaja. V finančnem načrtu je smiselno, da prihodke delimo z dve ali s tri, z enakim številom pa množimo stroške.

Zaljubljenost v idejo

Podjetniki so pogosto na nek način zaljubljeni v svojo idejo. Iz osebnega življenja pa je večini znano, da je ljubezen zelo sladka, a kaj hitro lahko tudi zelo grenka, saj na nek način idealiziramo situacijo. Ideje v katere so podjetniki zaljubljeni so pogosto tiste, ki njim samim rešujejo problem, torej gre za rešitve, ki jih sami vestno uporabljajo. Pri tem ne smemo posplošiti in predvidevati, da bodo vsi, ki imajo enak problem, to našo rešitev tudi uporabljali. Zato je vsako poslovno idejo potrebno preveriti najprej v neki splošni analizi oziroma raziskavi, na koncu pa je trg tisti, ki presodi ali obstaja potreba po rešitvi ali ne.

Prav tako se moramo zavedati, da še noben poslovni načrt ni preživel stika s trgom. V največ primerih so rezultati bistveno slabši. Najboljše za podjetnika je, da čim prej skuša pridobiti prve stranke – seveda s čim manj stroški.

Pripisovanje prevelike teže poslovni ideji

Podjetniki pogosto pripisujejo preveliko težo poslovni ideji. Vsekakor je ideja pomembna in na podlagi le-te podjetje potrebuje čim močnejšo kompetenco ter diferenciator. Gre torej za določen zbir znanja, ki ga konkurenca ne more z lahkoto skopirati, in nekaj, kar nas jasno loči od konkurence. Kljub vsemu je ključ do uspeha v izvršnosti oziroma še bolj v dostopu in razumevanju strank. Dobra ideja je pomembna, izvršnost ključna, najpomembnejše pa so dejanske stranke. Danes ni več problem nekaj narediti, temveč prodati. Zato se mora podjetnik veliko bolj kot sami ideji posvetiti temu, kako bo svojo rešitev prodal strankam. Premisliti mora, v čem bo najboljši na svetu in kako se bo razlikoval od konkurence.

Pomanjkanje podjetniškega znanja

Veliko investitorjev tveganega kapitala investira zgolj v serijske podjetnike, ker se močno zavedajo pomena podjetniških izkušenj. Vendar pa podjetniške izkušnje lahko pridobimo zgolj s tem, da se podamo v podjetništvo. Dobre poslovne odločitve so posledica izkušenj, vendar so izkušnje posledica slabih odločitev. Torej se je potrebno slej kot prej vreči v vodo in pričakovati, da bomo na začetku delali napake.

Pomembno je, da pri tem ne zagrizemo v prevelik zalogaj. Izkušnje moramo pridobivati sistematično in se postopoma lotiti izziva za izzivom. Mogoče je v začetku celo bolje, če začnemo s kakšnim projektom ali popoldanskim poslom kot pa, da se na polno podamo v podjetništvo. Vse to je odvisno predvsem od tega, kako hitro se učimo.

Slaba kontrola nad financami

Preberite tudi: Pravne pasti mladega podjetja.

Podjetniki pogosto zanemarjajo pomen marketinga, še bolj pa pomen financ v podjetju. Pomanjkanje skrbne kontrole nad financami je eden izmed pogostih razlogov, zakaj podjetja propadajo. Nujno je, da podjetnik izbere izjemno dobro računovodstvo in mogoče celo finančnega direktorja za občasno svetovanje, predvsem pa je potrebno že od začetka poslovanja vzpostaviti dobro kontrolo nad stroški. Če ne pazimo na stroške, smo lahko kaj hitro pod vodo. Načrtovani prihodki so namreč kot omenjeno velikokrat nižji, potem pa so tukaj še neplačila, reklamacije, nepredvideni stroški ipd. Tako lahko zelo hitro podjetje spravimo na napačne tire.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>


Fenomen naročniškega prodajnega modela

Fenomen naročniškega prodajnega modela

Podjetja, ki svojim naročnikom vsak mesec pošljejo škatlo s svojimi izdelki, uspešno izkoriščajo umetno inteligenco in individualizacijo ter spodbujajo trgovski sektor, ki v zadnjih letih stagnira. Naročniški prodajni model se tako lahko pohvali z več kot 1000-odstotno rastjo. Preberite več >>

Zaščita podjetniške ideje

Zaščita podjetniške ideje

Ste se domislili inovativne ideje za vaš bodoči startup? Razmišljate o novih kreativnih izdelkih in storitvah? Preden z idejo pohitite na Kickstarter ali pa o njej poveste prijateljem ob kavi, preberite spodnji članek. Preberite več >>

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Se vam včasih najbolj ustvarjalne ideje porodijo med zlaganjem perila, pomivanjem posode ali lenarjenjem? Zakaj se to dogaja ter kakšna je povezava med dolgčasom in ustvarjalnostjo? Preberite več >>

User persona: vživite se v svojega kupca

User persona: vživite se v svojega kupca

Bistvo vsakega uspešnega posla je poznavanje strank. To velja ne glede na to, ali gre za startup, freelancerja ali večje podjetje, za stranke doma ali v tujini. Dandanes enostavno moramo natančno poznati svoje stranke. User persona je tipični kupec oziroma uporabnik naše storitve. Preberite več >>

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Mladi podjetniki se na svoji podjetniški poti zelo hitro srečajo s pojmom ujemanja produkta s trgom, ki ga je menda prvi uporabil Marc Andreessen iz podjetja Andreessen Horowitz. Vas zanima, kaj ta pojem sploh pomeni, kako ga izmeriti in kako lahko izboljša vaše poslovanje? Preberite več >>

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom

Še preden se zagonsko podjetje s svojo ponudbo poda na trg, mora doseči ujemanje produkta s trgom (angl. product market fit). Preberite več >>

Video: Uvod v odkrivanje produktov

Video: Uvod v odkrivanje produktov

V zadnjih letih se na področju odkrivanja, razvoja in upravljanja produktov dogajajo pomembne spremembe. Ali ste v stiku s trendi? Preberite več >>

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Nik Vene je v treh letih uspešno razvil svojo poslovno idejo. Držalci za srajce blagovne znamke NV Holders so priljubljeni tako v Sloveniji kot v tujini. Preberite več >>

Oznake: , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

19.04.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje