Poslovni model

Poslovni model ni prva stvar, o kateri razmišlja podjetnik, ko se mu porodi poslovna ideja, je pa nekaj čemur bo v prihodnosti zagotovo namenil veliko svoje pozornosti. Zakaj? Posledica poslovnih idej so proizvodi ali storitve, ki pa postanejo dobri šele takrat, ko se uspešno prodajajo kupcem.
poslovni model

Kaj je poslovni model? (Adobe Stock, Coloures-Pic)

Takoj, ko podjetnik razmišlja o prodaji, pa začne razmišljati o poslovnem modelu. V grobem je torej poslovni model način, kako podjetje proda in dostavi proizvod ali storitev kupcu. Širše pa predstavlja ključno konkurenčno prednost, dodano vrednost in vrednote podjetja.

Zaradi narave mojega dela sem v zadnjem času pregledal poslovne modele treh večjih ponudnikov za masovno pošiljanje e-pošte: MailChimp, Verticalresponse in AWeber.

Vsi ponudniki v osnovi ponujajo enako storitev – pošiljanje masovne e-pošte na izbrane naslove preko lastnih spletnih vmesnikov. Vendar pa potencialni uporabnik kmalu ugotovi, da so pogoji uporabe pri vseh treh ponudnikih različni.

Ponudniki so pri formiranju pogojev očitno imeli v mislih določeno skupino ciljnih kupcev, katerim so poslovni model prilagodili in si s tem pri njih ustvarili konkurenčno prednost. Zaradi poenostavitve spodaj primerjam pogoje, ki jih ponujajo vsi trije ponudniki brez dodatnih »zvončkov in piščalk«.

MailChimp

Verticalresponse

AWeber

Do 2.000 e-naslovov in do 15.000 poslanih sporočil mesečno / brezplačno Do 25.000 poslanih sporočil / 1,2c na posamezno poslano sporočilo Do 500 e-naslovov in neomejeno št. poslanih sporočil / $19 na mesec (prvi mesec $1 – garancija vračila denarja)
Do 5.000 e-naslovov in neomejeno št. poslanih sporočil / $50 mesečno Do 50.000 poslanih sporočil / 1c na posamezno poslano sporočilo Do 5.000 e-naslovov in neomejeno št. poslanih sporočil / $49 mesečno
Do 10.000 e-naslovov in neomejeno št. poslanih sporočil / $75 na mesec Do 100.000 poslanih sporočil / 0,85c na posamezno poslano sporočilo Do 10.000 e-naslovov in neomejeno št. poslanih sporočil / $69 mesečno

Vir: MailChimp, Verticalresponse, AWeber

MailChimp in AWeber ponujata mesečni zakup glede na število e-poštnih naslovov, ki jih ima uporabnik na listah za pošiljanje, medtem ko Verticalresponse ponuja ceno na poslano e-sporočilo. Tako je Verticalresponse primernejši za uporabnike, ki sporočil ne pošiljajo pogosto, se ne želijo vezati in si želijo plačati točno toliko, kot tudi porabijo.

MailChimp je uporabil tako imenovan Freemium poslovni model, kjer je uporaba za določeno količino oz. funkcionalnost brezplačna. Primernejši je za uporabnike, ki sporočila pošiljajo na manjše število e-naslovov in pa za uporabnike, ki sporočila več tisočim prejemnikom pošiljajo zelo pogosto. Bolj pogosto kot pošiljajo, nižja je lastna cena enega poslanega sporočila.

AWeber svojim uporabnikom ne ponuja brezplačne uporabe, ponuja pa uporabo za $1 za prvi mesec in vračilo denarja v primeru nezadovoljstva. Po ponudbi je bližje ponudniku MailChimp, z razliko, da je od 2.500 e-naslovov naprej malenkost cenejši. Njegovi ciljni kupci so zelo podobni kupcem MailChimpa z razliko, da so še bolj cenovno občutljivi.

Primeri nam nazorno pokažejo, kako poslovni model vpliva na privlačnost ponudbe za posameznega kupca, enega zelo privlači in spet drugega z njim odganja. Pri tem se poraja ključno vprašanje: kateri je pravi poslovni model za mojo storitev ali proizvod?

Odgovor: Tisti, ki je najbolj primeren za vašega ciljnega kupca in hkrati omogoča kar najvišjo dodano vrednost za vaš posel. Za lažjo predstavitev bi zelo posplošeno poslovni model lahko predstavili kot razmerje med primernostjo za kupca in dodano vrednostjo za podjetje.

poslovni-model-slikca

Premica A prikazuje želje in število kupcev, premica B pa dodano vrednost za podjetje. Optimalni poslovni model se nahaja v presečišču obeh premic, ki predstavlja najboljše razmerje. Podjetje bi se lahko odločilo tudi za poslovni model višje po premici B, vendar bi s tem odgnalo določeno število kupcev. V tem primeru je za podjetje bolje, da s faktorji, ki vplivajo na primernost za ciljne kupce oz. njegovo dodano vrednost le to premakne v desno stran in tako doseže nov optimalni poslovni model. Povedano drugače, podjetje na poslovni model vpliva preko enega ali več faktorjev kot so npr.:

  • rešitev bolečine (višja kot je bolečina, boljša je rešitev),
  • cena,
  • kakovost,
  • funkcionalnost,
  • dostopnost,
  • pripadnost,
  • dobičkonosnost,
  • porabljena sredstva za izdelavo in dostavo,
  • večanje vrednosti v očeh kupca,
  • partnerstva.

Za vsakega od teh faktorjev obstajajo številne dobre prakse in načini, prelomno pa je, kadar podjetniku uspe ustvariti novo dobro prakso in s tem postavljati nove trende. Na tak način nastanejo najbolj perspektivna podjetja.

Dodatno se posamezni faktorji spreminjajo skozi čas in temu primerno je poslovni model nekaj kar živi in se spreminja skupaj s podjetjem. Dober primer je podjetje Google. V samih začetkih podjetje ni našlo poslovnega modela, ki bi podjetju prinašal želeno rast.

Sprva je podjetje prodajalo lastno tehnologijo iskanja drugim spletnim iskalnikom in posameznim podjetjem. Nato pa je korenito spremenilo poslovni model in pričelo s programom Ads. Ta je omogočil podjetjem, da oglašujejo, kar posamezniki tisti hip iščejo po spletu. Skoraj čez noč je spremenjen poslovni model podjetje izstrelil v enega izmed najboljših podjetij na svetu.

Vidimo torej, da je poslovni model srce vsakega podjetja. Pri formiranju imajo podjetniki veliko vprašanj – najpogosteje, kakšna cena je primerna. Nanje najhitreje odgovorimo tako, da oblikujemo testno ponudbo in merimo rezultat, skratka čim hitreje vprašamo trg kaj si misli.

Dodatne informacije:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

Zbiranje sredstev je izjemno naporno in dolgotrajno početje – zahtevni sestanki s potencialnimi vlagatelji podnevi, mučno ukvarjanje s številkami ponoči. Čeprav vas lahko proces izčrpa, se ne smete predati. Mladim podjetnikom v iskanju investitorjev ponujamo nekaj nasvetov. Preberite več >>

Fenomen naročniškega prodajnega modela

Fenomen naročniškega prodajnega modela

Podjetja, ki svojim naročnikom vsak mesec pošljejo škatlo s svojimi izdelki, uspešno izkoriščajo umetno inteligenco in individualizacijo ter spodbujajo trgovski sektor, ki v zadnjih letih stagnira. Naročniški prodajni model se tako lahko pohvali z več kot 1000-odstotno rastjo. Preberite več >>

Zaščita podjetniške ideje

Zaščita podjetniške ideje

Ste se domislili inovativne ideje za vaš bodoči startup? Razmišljate o novih kreativnih izdelkih in storitvah? Preden z idejo pohitite na Kickstarter ali pa o njej poveste prijateljem ob kavi, preberite spodnji članek. Preberite več >>

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Se vam včasih najbolj ustvarjalne ideje porodijo med zlaganjem perila, pomivanjem posode ali lenarjenjem? Zakaj se to dogaja ter kakšna je povezava med dolgčasom in ustvarjalnostjo? Preberite več >>

User persona: vživite se v svojega kupca

User persona: vživite se v svojega kupca

Bistvo vsakega uspešnega posla je poznavanje strank. To velja ne glede na to, ali gre za startup, freelancerja ali večje podjetje, za stranke doma ali v tujini. Dandanes enostavno moramo natančno poznati svoje stranke. User persona je tipični kupec oziroma uporabnik naše storitve. Preberite več >>

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Mladi podjetniki se na svoji podjetniški poti zelo hitro srečajo s pojmom ujemanja produkta s trgom, ki ga je menda prvi uporabil Marc Andreessen iz podjetja Andreessen Horowitz. Vas zanima, kaj ta pojem sploh pomeni, kako ga izmeriti in kako lahko izboljša vaše poslovanje? Preberite več >>

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom

Še preden se zagonsko podjetje s svojo ponudbo poda na trg, mora doseči ujemanje produkta s trgom (angl. product market fit). Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

20.11.2019 od 9:00 do 20:00
HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

Slovenska hardware scena - povežimo se! V povezavi s slovenskimi startup podjetji se pogovarjamo predvsem o storitvenih, razvijalskih in podjetjih, ki se ukvarjajo s spletno trgovino. Imamo pa tudi veliko uspešnih primerov startup podjetij, ki se ukvarjajo z razvojem strojne opreme: Visionect, Sleepy bottle, Equa... takšnih podjetij si želimo še več. Zato smo pripravili aktivnosti v okviru programa HardwareSTART kateri glavni namen je povečati število ter rast startup podjetij, ki delujejo na področju razvoja strojne opreme.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

22.11.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje