Pot do uspešnega startupa: minimalno sprejemljiv produkt

Koncept minimalno sprejemljivega produkta (ang. Minimum Viable Product), znan tudi po kraticah MSP (ang. MVP), se je v svetu tehnoloških startupov pričel uveljavljati kmalu po tem, ko sta ga v ospredje postavila Steve Blank in Eric Ries.
Pot do uspešnega startupa: minimalno sprejemljiv produkt

Minimalno sprejemljiv produkt (Vir slike: speckyboy.com)

Mnenje o produktu se pridobiva na terenu in ne za štirimi stenami

Koncept minimalno sprejemljivega produkta je v ospredje postavil Steve Blank, v poslovnem svetu dobro poznano ime, predvsem po tem, da glasno zagovarja pridobivanje znanja in izkušenj na terenu.

Blank se je namreč zelo hitro naučil, da se kot podjetnik pravega poslovanja ne bo mogel naučiti v pisarni, zato je eden izmed njegovih glavnih nasvetov za mlade podjetnike poziv, da se odpravijo ven – med potencialne kupce. Potrebno se je pogovarjati z ljudmi in se iz teh interakcij čimveč naučiti, je prepričan.

Minimalno sprejemljiv produkt pogoj za vitko startup podjetje

Tehnika minimalno sprejemljivega produkta predstavlja eno najpomembnejših tehnik pri razvoju vitkega startup podjetja, omogoča pa hitro, cenovno ugodno in enostavno preverjanje odziva strank na produkte oziroma storitve podjetja, ki trenutno še niso dokončno razviti in dokončani.

V kolikor se tekom preverjanja izve, da želenega odziva ni, je škoda minimalna, saj je bil tudi vložek minimalen, v nasprotnem primeru, torej ko tržišče pokaže jasno zanimanje za produkt ali storitev, pa podjetje dobi zeleno luč za nadaljnje investicije časa in denarja v njen razvoj.

Naučite se veščin vitkega podjetništva na našem brezplačnem dogodku, ki bo na sporedu že ta četrtek >>

Inovativna zagonska podjetja s potencialnom dobre rasti in zaposlovanja, ki iščejo prebojni kapital za realizacijo svoje poslovne ideje, imajo odlično priložnost za vključitev v brezplačni program MP SIO 2020-22 (program je sofinanciran s strani agencije SPIRIT, RS – Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo in Evropske unije). Startupi, ki si želijo osvojiti najprej domači in nato še tuji trg, v okviru programa brezplačno koristijo izobraževanja, svetovanja in strokovno mentorstvo, med drugim pri pridobivanju nepovratnih sredstev, kot je zagonski kapital v okviru razpisa P2>>>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Se vam včasih najbolj ustvarjalne ideje porodijo med zlaganjem perila, pomivanjem posode ali lenarjenjem? Zakaj se to dogaja ter kakšna je povezava med dolgčasom in ustvarjalnostjo? Preberite več >>

Prenehajte skrbeti, da vam bodo vsi ukradli poslovno idejo

Prenehajte skrbeti, da vam bodo vsi ukradli poslovno idejo

Intenzivno medijsko poročanje o vsakem strmoglavljenem letalu ljudem vzbuja strah pred letenjem. Po drugi strani se ne bojijo vožnje z avtomobilom, čeprav statistike pravijo, da je slednja glede na prevožene kilometre veliko nevarnejša, kot vožnja z letalom. Toda kaj ima to s krajo ideje? Preberite več >>

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

Zbiranje sredstev je izjemno naporno in dolgotrajno početje – zahtevni sestanki s potencialnimi vlagatelji podnevi, mučno ukvarjanje s številkami ponoči. Čeprav vas lahko proces izčrpa, se ne smete predati. Mladim podjetnikom v iskanju investitorjev ponujamo nekaj nasvetov. Preberite več >>

Vstop v podjetništvo: 10 podjetniških napak

Vstop v podjetništvo: 10 podjetniških napak

Za vas smo izpostavili 10 zelo pogostih napak, ki se pripetijo podjetnikom pri ustanavljanju in vodenju podjetja. Članek predstavlja vodilo podjetnikom pri vstopu v svet podjetništva. Ne pozabite - na napakah se učimo! Preberite več >>

Vitko podjetništvo je primerno tako za profitno naravnana kot socialna podjetja

Vitko podjetništvo je primerno tako za profitno naravnana kot socialna podjetja

Veliko mladih podjetnikov porabi veliko časa in energije, da bi svojim strankam predstavili popoln izdelek – ko pa ga dejansko lansirajo, ugotovijo, da ga nihče ni pripravljen kupiti. Pravo nasprotje taki situaciji predstavlja metoda vitkega podjetništva katerega metodologije so uporabne za vse vrste podjetij: od profitno naravnanih, do socialnih in invalidskih podjetij. Preberite več >>

Fenomen naročniškega prodajnega modela

Fenomen naročniškega prodajnega modela

Podjetja, ki svojim naročnikom vsak mesec pošljejo škatlo s svojimi izdelki, uspešno izkoriščajo umetno inteligenco in individualizacijo ter spodbujajo trgovski sektor, ki v zadnjih letih stagnira. Naročniški prodajni model se tako lahko pohvali z več kot 1000-odstotno rastjo. Preberite več >>

Zaščita podjetniške ideje

Zaščita podjetniške ideje

Ste se domislili inovativne ideje za vaš bodoči startup? Razmišljate o novih kreativnih izdelkih in storitvah? Preden z idejo pohitite na Kickstarter ali pa o njej poveste prijateljem ob kavi, preberite spodnji članek. Preberite več >>

User persona: vživite se v svojega kupca

User persona: vživite se v svojega kupca

Bistvo vsakega uspešnega posla je poznavanje strank. To velja ne glede na to, ali gre za startup, freelancerja ali večje podjetje, za stranke doma ali v tujini. Dandanes enostavno moramo natančno poznati svoje stranke. User persona je tipični kupec oziroma uporabnik naše storitve. Preberite več >>

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Mladi podjetniki se na svoji podjetniški poti zelo hitro srečajo s pojmom ujemanja produkta s trgom, ki ga je menda prvi uporabil Marc Andreessen iz podjetja Andreessen Horowitz. Vas zanima, kaj ta pojem sploh pomeni, kako ga izmeriti in kako lahko izboljša vaše poslovanje? Preberite več >>

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom

Še preden se zagonsko podjetje s svojo ponudbo poda na trg, mora doseči ujemanje produkta s trgom (angl. product market fit). Preberite več >>

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje