Zvišali so se prispevki za socialno varnost samozaposlenih

Vstop v podjetništvo: 10 podjetniških napak

Za vas smo izpostavili 10 zelo pogostih napak, ki se pripetijo podjetnikom pri ustanavljanju in vodenju podjetja. Članek predstavlja vodilo podjetnikom pri vstopu v svet podjetništva. Ne pozabite - na napakah se učimo!
Vstop v podjetništvo: 10 podjetniških napak

10 podjetniških napak

Dejstvo, da se na napakah učimo, kot pravi star slovenski pregovor, velja tudi v podjetništvu. Pri ustanavljanju ter pri začetnem vodenju podjetja se pojavljajo številne napake. V članku vam predstavljamo deset zelo pogostih napak, ki se pojavljajo tako pri začetnikih v podjetništvu, kot tudi pri izkušenih podjetniških mačkih, ki ustanavljajo novo podjetje.

1. Sindrom velikega kupca

Na prvi pogled se res zdi, da je bolje imeti malo velikih strank kot pa veliko malih. Poslovanje z maloštevilčnimi velikimi strankami je enostavneje in ceneje, se pa pri tem skrivajo velike pasti. S tem, ko si ena vaših strank zagotovi levji delež v vašem prihodku, postanete precej ranljivi in ji poskušate na vse možne načine ugoditi.

Tako se zaradi nje podate v dodatne investicije, da bi le zadovoljili njene posebne potrebe in s tem zanemarjate ostale stranke. Na koncu se lahko zgodi, da vas zaradi takšnega ali drugačnega razloga stranka zapusti in tako je vaše podjetje na robu propada.

Vedno bodite odprti za nove stranke in ves čas poskusite poiskati različne vire prihodkov za vaše podjetje.

2. Ustvarjanje izdelkov v vakuumu

S sodelavci imate sijajno podjetniško idejo za izdelek ali storitev, na njej porabite mesece dela ter jo pilite in pilite, sedaj pa, ko jo želite ponosno predstaviti svetu, le-ta nikogar ne zanima. Na žalost se lahko izkaže, da ste bili tako zatopljeni v idejo in delo in da si preprosto niste vzeli časa in ugotovili, če ta izdelek ali storitev sploh koga zanimata.

Najprej naredite analizo trga in ne dopustite, da izdelek išče trg. Obrnite se na potencialne kupce in jih povprašajte, če tak izdelek potrebujejo. V kolikor so odzivi pozitivni, nadaljujte z delom, če je odgovor negativen pa raje poiščite drugo poslovno priložnost.

3. Enakovredno lastništvo

Iščete nekoga, ki bi zapolnil vrzeli v bodočem podjetju ali pa sta se s prijateljem odločila, da ustanovita skupno podjetje? V vsakem primeru si bosta lastništvo najverjetneje razdelila na polovico (50:50). Načrt se sliši imeniten, vse do trenutka, ko pride do navzkrižja interesov, ki lahko zaradi enakovrednih glasovalnih pravic zaustavijo razvoj in delovanje podjetja. Nič kaj boljše rešitve ne predstavlja tudi razpršitev lastništva med veliko podjetnikov ali še slabše, med prijatelji, saj do skupnih odločitev vodijo dolgi pogovori, ki lahko prav tako škodijo razvoju podjetja.

Dejstvo je, da mora nekdo vendarle biti glavni, pa tudi če ima le en odstotek čez 50. V kolikor želita podjetnika vendarle imeti enakovredne deleže, naj dodelita dva odstotka zunanjemu podjetniškemu svetovalcu, ki jima bo v pomoč pri odločevalnih konfliktih. Ko je namreč v podjetništvu v igri denar, je prijateljstvo hitro spregledljivo.

4. Nizke cene

Verjetno se sprašujete, zakaj bi sploh imeli nizke cene, a nekateri podjetniki stavijo na prav na to možnost in računajo na veliko prodano količino, ki jim bo prinesla želeni dobiček. Vredno si je zapomniti, da plačujejo marketing in R&R (raziskave in razvoj) samo velike marže, kar torej za nizke marže pomeni nobenega profita in s tem nobene prihodnosti. Podjetništvo velikokrat zahteva visoke investicije.

Cene postavite tako visoko, da jih trg še sprejme. V primeru, da stavite na strategijo nizkih cen, obvezno preračunajte vse stroške podjetja, tako stalne kot spremenljive in ugotovite, ali boste s to ceno sploh preživeli. Ne pozabite tudi na to, da strategija nizkih cen za storitvene dejavnosti skoraj nikoli ni dobra.

5. Pomanjkanje kapitala

Bodite zmerni in objektivni pri projekcijah o prodaji, razvoju izdelka in stroških. S tem se lahko izognete pogostemu problemu v podjetništvu, in sicer pomanjkanju kapitala za nadaljnjo rast podjetja. Poskrbite, da boste imeli dovolj denarja za celoten prodajni cikel ali vsaj do naslednje dokapitalizacije podjetja, kapital za vzpostavitev podjetja si je dobro zagotoviti že, ko vplačate osnovni kapital podjetja.

6. Pomanjkanje osredotočenosti

Nikoli ne boste imeli dovolj časa, denarja in ljudi, da bi izkoristili vsako zanimivo poslovno priložnost, ki je na voljo. Kljub temu veliko denarja lačnih podjetnikov meni, da je treba zgrabiti vse priložnosti, namesto da bi se osredotočili na glavni izdelek, storitev, trg idr.

Delo in osredotočenost na manj stvari prinese boljše rezultate in skoraj vedno preseže profite, ki bi jih dosegli z delom na več projektih. Postanite v svetu podjetništva znani zaradi stvari, ki jih delate najbolje in jih še naprej delajte bolje kot drugi.

7. Naj se vidi

Veliko mladih podjetij propade zaradi prevelikih režijskih stroškov (režijski stroški predstavljajo stroške poslovodstva in drugih neproizvajalnih dejavnosti v podjetju). Najpomembnejše je, vsaj na začetku, obdržati čim nižje stroške in se ne razkazovati z dragim pohištvom, s telefoni, z avtomobili itd. Ves denar, ki ga imate na voljo, usmerite v razvoj izdelkov, povečevanje prodaje in marketing. Denar torej skušajte porabiti za najnujnejše stvari, s katerimi boste dosegli cilje – če zaradi izdatka ni profita, je namreč ta izdatek nepotreben. Pri podjetništvu ne gre za luksuz.

8. Perfekcionizem

Na to težavo zlasti velikokrat naletijo inženirji, ki ne želijo predstaviti izdelka, dokler le-ta ni popoln. Tukaj se je treba spomniti na pravilo 80:20, ki razlaga, da vas bo zadnjih 20 % projekta stalo precej več, kot ste do tedaj porabili za prvih 80 % projekta. Poleg tega se trg, na katerega želite lansirati izdelek, ves čas spreminja in s tem bodo tudi kupci vedno čakali na vaš novi izdelek, ne glede na popolnost starega.

Osredotočite se na ustvarjanje prodajnih hitov v omejenem času. Postavite si roke za razvoj izdelka – ko ta rok poteče, je treba izdelek nepreklicno spraviti na trg!

9. Ni profita zaradi nakupa

Ste sposobni ugotoviti, koliko bodo stranke profitirale, če kupijo vaš izdelek ali storitev? Koliko dodatnega posla bodo pridobile? Koliko denarja bodo prihranile? Pravite, da je to pretežko ugotoviti? V kolikor sami ne morete upravičiti nakupa, tega ne pričakujte od strank. Vprašajte tiste stranke ki so že kupile vaš izdelek ali storitev, če so kaj so pridobile, izdelajte študijo primera in čimprej ugotovite, kaj stranka z vami pridobi.

10. Ne priznate napake

Preberite tudi: Najpogostejše napake startupov.

Od vseh napak, ki jih prinese vstop v podjetništvo, je ta morda največja. Ko ugotovite, da ste naredili napako, jo priznajte in poskušajte čim prej odpraviti, v nasprotnem primeru bo napaka postajala vedno večja in večja. Včasih je težko priznati, a verjemite, bankrot je še težji.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pot do uspešnega startupa: minimalno sprejemljiv produkt

Pot do uspešnega startupa: minimalno sprejemljiv produkt

Koncept minimalno sprejemljivega produkta (ang. Minimum Viable Product), znan tudi po kraticah MSP (ang. MVP), se je v svetu tehnoloških startupov pričel uveljavljati kmalu po tem, ko sta ga v ospredje postavila Steve Blank in Eric Ries. Preberite več >>

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Se vam včasih najbolj ustvarjalne ideje porodijo med zlaganjem perila, pomivanjem posode ali lenarjenjem? Zakaj se to dogaja ter kakšna je povezava med dolgčasom in ustvarjalnostjo? Preberite več >>

Prenehajte skrbeti, da vam bodo vsi ukradli poslovno idejo

Prenehajte skrbeti, da vam bodo vsi ukradli poslovno idejo

Intenzivno medijsko poročanje o vsakem strmoglavljenem letalu ljudem vzbuja strah pred letenjem. Po drugi strani se ne bojijo vožnje z avtomobilom, čeprav statistike pravijo, da je slednja glede na prevožene kilometre veliko nevarnejša, kot vožnja z letalom. Toda kaj ima to s krajo ideje? Preberite več >>

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

Zbiranje sredstev je izjemno naporno in dolgotrajno početje – zahtevni sestanki s potencialnimi vlagatelji podnevi, mučno ukvarjanje s številkami ponoči. Čeprav vas lahko proces izčrpa, se ne smete predati. Mladim podjetnikom v iskanju investitorjev ponujamo nekaj nasvetov. Preberite več >>

Vitko podjetništvo je primerno tako za profitno naravnana kot socialna podjetja

Vitko podjetništvo je primerno tako za profitno naravnana kot socialna podjetja

Veliko mladih podjetnikov porabi veliko časa in energije, da bi svojim strankam predstavili popoln izdelek – ko pa ga dejansko lansirajo, ugotovijo, da ga nihče ni pripravljen kupiti. Pravo nasprotje taki situaciji predstavlja metoda vitkega podjetništva katerega metodologije so uporabne za vse vrste podjetij: od profitno naravnanih, do socialnih in invalidskih podjetij. Preberite več >>

Fenomen naročniškega prodajnega modela

Fenomen naročniškega prodajnega modela

Podjetja, ki svojim naročnikom vsak mesec pošljejo škatlo s svojimi izdelki, uspešno izkoriščajo umetno inteligenco in individualizacijo ter spodbujajo trgovski sektor, ki v zadnjih letih stagnira. Naročniški prodajni model se tako lahko pohvali z več kot 1000-odstotno rastjo. Preberite več >>

Zaščita podjetniške ideje

Zaščita podjetniške ideje

Ste se domislili inovativne ideje za vaš bodoči startup? Razmišljate o novih kreativnih izdelkih in storitvah? Preden z idejo pohitite na Kickstarter ali pa o njej poveste prijateljem ob kavi, preberite spodnji članek. Preberite več >>

User persona: vživite se v svojega kupca

User persona: vživite se v svojega kupca

Bistvo vsakega uspešnega posla je poznavanje strank. To velja ne glede na to, ali gre za startup, freelancerja ali večje podjetje, za stranke doma ali v tujini. Dandanes enostavno moramo natančno poznati svoje stranke. User persona je tipični kupec oziroma uporabnik naše storitve. Preberite več >>

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Mladi podjetniki se na svoji podjetniški poti zelo hitro srečajo s pojmom ujemanja produkta s trgom, ki ga je menda prvi uporabil Marc Andreessen iz podjetja Andreessen Horowitz. Vas zanima, kaj ta pojem sploh pomeni, kako ga izmeriti in kako lahko izboljša vaše poslovanje? Preberite več >>

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom

Še preden se zagonsko podjetje s svojo ponudbo poda na trg, mora doseči ujemanje produkta s trgom (angl. product market fit). Preberite več >>

Oznake:, , , , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje