KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Mladi podjetniki se na svoji podjetniški poti zelo hitro srečajo s pojmom ujemanja produkta s trgom, ki ga je menda prvi uporabil Marc Andreessen iz podjetja Andreessen Horowitz. Vas zanima, kaj ta pojem sploh pomeni, kako ga izmeriti in kako lahko izboljša vaše poslovanje?
Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Ujemanje produkta s trgom je izjemno pomembno za uspešno delovanje podjetja. (Vir slike: HubSpot)

Kaj je ujemanje produkta s trgom (angl. product/market fit)?

Preprosto povedano, ujemanje produkta s trgom opisuje točko v poslovanju podjetja, ko je bil produkt razvit in dodelan do te mere, da izpolnjuje potrebe in zahteve ciljne publike.

Pri tem je pomembno poudariti, da je iskanje ujemanja produkta s trgom nenehen proces, saj se vsaka nova, izboljšana različica produkta približuje idealnemu ujemanju s trgom.

Kljub temu pa je za mlade podjetnike smiselno, da na ujemanje produkta s trgom gledate kot na pomemben mejnik v delovanju vašega podjetja. Čeprav je pojmovanje ujemanja sicer subjektivno in ne popolnoma natančno, pa lahko na podlagi stopnje ujemanja ocenite, v kateri fazi se nahaja vaše podjetje, in se odločite, ali ste že pripravljeni na hitro rast in razvoj.

Kako lahko izmerite ujemanje produkta s trgom?

Pri merjenju ujemanja produkta s trgom se morate osredotočiti na svojo ciljno publiko. Da bi ujemanje izmerili na objektiven in primerljiv način, preizkusite katero od naslednjih metod.

1. Indeks »neto rezultat promotorjev« (angl. net promoter score, NPS)

Indeks NPS se osredotoča na eno samo preprosto vprašanje: »Kako verjetno je, da bi naše podjetje oziroma naš izdelek priporočili svojim prijateljem?« Vaše stranke označijo odgovor na lestvici od 1 do 10.

Posameznike glede na odgovore razdelite v tri skupine: klevetnike (angl. detractors), ki niso zadovoljni z vašim podjetjem in lahko škodijo vašemu poslovanju (odgovori od 0 do 6); pasivneže (angl. fence sitters), ki so sicer zadovoljni z vašim produktom, vendar nad njim niso navdušeni (odgovori od 7 do 8); in promotorje (angl. promoters), ki so navdušeni nad vašim produktom in so zvesti vašemu podjetju (odgovori od 9 do 10).

Končni rezultat dobite, če odštejete odstotek klevetnikov od odstotka promotorjev. Na spletu lahko najdete različna orodja, ki vam bodo pomagala pri izračunu indeksa NPS, na primer Satismeter.

Izračun indeksa NPS. (Vir slike: Startups.co.uk)

2. Metoda Seana Ellisa

Sean Ellis je soustanovitelj Twitterja in LinkedIna, v zadnjem času pa se ukvarja predvsem z investiranjem v zagonska podjetja. Na podlagi analize velikega števila podjetij je oblikoval učinkovito metodo, s katero lahko ugotovi, ali je podjetje doseglo ujemanje produkta s trgom in ali se lahko začne ukvarjati z naslednjo fazo – hitro rastjo.

Kaj priporoča mladim podjetnikom? Svojim aktivnim strankam oziroma uporabnikom pošljite kratko anketo, v katero vključite naslednje vprašanje: »Kako bi se počutili, če ne bi več mogli uporabljati našega izdelka?« Ponudite tri možne odgovore: »Bil bi zelo razočaran.«, »Bil bi nekoliko razočaran.«, »Sploh ne bi bil razočaran. (Izdelek ni tako uporaben.)«

Če ste dosegli ujemanje med produktom in trgom, bi moralo na vaše vprašanje vsaj 40 odstotkov anketirancev odgovoriti, da bi bili zelo razočarani.

3. Različne metrike

Andrew Chen, podjetnik, ki se zdaj ukvarja z vlaganjem, za merjenje ujemanja produkta s trgom predlaga uporabo različnih metrik:

  • večje število organskih novih naročnikov dnevno
  • večje število aktivnih uporabnikov (ki vašo storitev ali izdelek uporabljajo vsak trikrat tedensko)
  • 30 odstotkov novih naročnikov se na vašo spletno stran vrne že naslednji dan

Zakaj je ujemanje produkta s trgom pomembno?

Kot ste do sedaj že opazili, ujemanje produkta s trgom ni idealen oziroma popoln koncept – je namreč precej subjektiven pojem in se lahko od področja do področja bistveno razlikuje.

Spodnji graf pa vas bo zagotovo prepričal, da je doseganje ujemanja izjemno pomembno za uspešno poslovanje vašega podjetja.

Število aktivnih uporabnikov produkta, ki se ujema s trgom (Product A), in produkta, ki se ne ujema s trgom (Product B). (Vir slike: Startups.co.uk)

Kljub omenjenim pomanjkljivostim je namreč ujemanje produkta s trgom dober pokazatelj občutij, ki jih vaše stranke gojijo do vaših izdelkov. Seveda je pomembno, da vaše stranke uporabljajo vaš izdelek; vendar se morate verjetno še bolj osredotočiti na raziskovanje njihovih potreb ali izpopolnjevanje svojega izdelka, če vaši obstoječi uporabniki ne bi priporočili vašega podjetja svojim prijateljem ali če ne bi bili razočarani, če ne bi več mogli uporabljati vašega izdelka.

Pomembno je, da dosežete ujemanje produkta s trgom, preden se začnete ukvarjati s trženjem. Prehitro oglaševanje lahko sicer pritegne veliko prometa, vendar boste kmalu opazili tudi osip. Če pa sredstva vložite v trženje produkta, ki se ujema s trgom, boste pridobili zveste stranke in tako sprožili eksponentno rast na podlagi priporočil in viralnega širjenja.

Zaključek

Kot rečeno, je iskanje ujemanja produkta s trgom nenehen proces. Opisane metode lahko uporabite tudi ob spremembah in izboljšavah svoje ponudbe – namesto da vzpostavljate zapletene prodajne lijake s pomočjo orodja Google Analytics ali se prebijate skozi gigabajte podatkov, lahko svoje stranke preprosto vprašate, kaj menijo o vašem izdelku oziroma storitvi. Najbolje pa je seveda, da izkoristite vsa orodja, ki so vam na razpolago.

Vir: Startups.co.uk

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>


Fenomen naročniškega prodajnega modela

Fenomen naročniškega prodajnega modela

Podjetja, ki svojim naročnikom vsak mesec pošljejo škatlo s svojimi izdelki, uspešno izkoriščajo umetno inteligenco in individualizacijo ter spodbujajo trgovski sektor, ki v zadnjih letih stagnira. Naročniški prodajni model se tako lahko pohvali z več kot 1000-odstotno rastjo. Preberite več >>

Zaščita podjetniške ideje

Zaščita podjetniške ideje

Ste se domislili inovativne ideje za vaš bodoči startup? Razmišljate o novih kreativnih izdelkih in storitvah? Preden z idejo pohitite na Kickstarter ali pa o njej poveste prijateljem ob kavi, preberite spodnji članek. Preberite več >>

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Se vam včasih najbolj ustvarjalne ideje porodijo med zlaganjem perila, pomivanjem posode ali lenarjenjem? Zakaj se to dogaja ter kakšna je povezava med dolgčasom in ustvarjalnostjo? Preberite več >>

User persona: vživite se v svojega kupca

User persona: vživite se v svojega kupca

Bistvo vsakega uspešnega posla je poznavanje strank. To velja ne glede na to, ali gre za startup, freelancerja ali večje podjetje, za stranke doma ali v tujini. Dandanes enostavno moramo natančno poznati svoje stranke. User persona je tipični kupec oziroma uporabnik naše storitve. Preberite več >>

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom

Še preden se zagonsko podjetje s svojo ponudbo poda na trg, mora doseči ujemanje produkta s trgom (angl. product market fit). Preberite več >>

Video: Uvod v odkrivanje produktov

Video: Uvod v odkrivanje produktov

V zadnjih letih se na področju odkrivanja, razvoja in upravljanja produktov dogajajo pomembne spremembe. Ali ste v stiku s trendi? Preberite več >>

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Nik Vene je v treh letih uspešno razvil svojo poslovno idejo. Držalci za srajce blagovne znamke NV Holders so priljubljeni tako v Sloveniji kot v tujini. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

19.04.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje