Kako do uspeha na Kickstarterju v zgolj 15 urah?

Platforma, na kateri so se predstavile tudi številne slovenske ekipe, vsak dan postreže z novo kupico kampanj. Recepta za uspeh ni, obstajajo pa nekatere smernice, s katerimi si lahko povečamo možnost za uspeh – doseg cilja.
Kako do uspeha na Kickstarterju v zgolj 15 urah?

Ekipa Desu Box je zastavljeni cilj dosegla v manj kot 15 urah (Vir slike: Kickstarter).

V zgolj 14 urah in 44 minutah je ekipa Desu boxa dosegla zastavljeni cilj (1.650 funtov oziroma dobrih 2.350 evrov), zato so na Kickstarter forumu strnili nekaj nasvetov za vse ekipe, ki se še podajajo na to platformo.

Na dan začetka kampanje okoli 3 tisoč všečkov

Glas o kampanji, ki se je sicer začela 14. julija, so začeli širiti že v začetku aprila. Ekipa ponuja mesečne pakete, pravzaprav škatle, polne z japonskimi sladkarijami, prigrizki in pijačami. S tem so si ustvarili ciljno občinstvo kar dva do tri mesece pred začetkom, na dan lansiranja kampanje pa so imeli na Facebooku skoraj 3 tisoč všečkov ter okoli 900 naročnikov na newsletter.

Na IndieGoGo slovensko vino z užitnim zlatom >>

Realen cilj

Kako jim je to uspelo? Kot prvo, zastavili so si realen cilj. Ekipa v zapisu piše, da bi bilo popolnoma nepotrebno, če bi zbirali 10 tisoč funtov. Priporočajo, da premislite, koliko sredstev potrebujete, dodajte še stroške, na primer za pošiljanje in si vse to zastavite za svoj cilj. Še več, menijo, da cilji, kot so 5 tisoč, 10 tisoč funtov (ali katere koli druge valute), torej, da gre za polno število, pri potencialnih podpornikih odraža prepričannje, da ekipa ne ve povsem, kaj počne in da prosi za podporo le zaradi denarja.

Obiskovalce prepričajte v prijavo na newsletter

Njihova spletna stran je imela en cilj – da obiskovalci spletne strani postanejo naročniki na njihov newsletter. To so dosegli z namestitvijo obrazca za prijavo. Ga ima vaša spletna stran? Prek njega lahko podpornike obvestite o začetku, novostih, dosegu cilja, pošljete jim lahko zahvalo in jih obveščate o svojem produktu tudi po tem, ko je kampanja mimo. Naj ne poudarjamo preveč, da mora biti pošiljanje newslettrov redno. Sicer pa vam zbrani kontakti lahko koristijo tudi ob morebitni novi kampanji.

Ekipa je v treh mesecih pridobila 875 naročnikov, velik del, skoraj polovica teh pa je njihova poslana sporočila tudi odpirala. Dodajajo, da se je le malo število naročnikov od newslettra odjavilo.   

Svetujejo tudi promovirane Facebook objave. Zakaj? Ker lahko dobijo precej večjo izpostavljenost kot običajni Facebook oglasi, Facebookovci pa jih ravno zaradi pozicije ne morejo kar tako spregledati.

Otroška igrača Lucky 3 in 1 gre v prihodnjih mesecih na Kickstarter >>

Družbena omrežja so osnova za uspešno kampanjo

Fotografirali so svoj produkt, napisali besedilo in ga objavili na Facebooku skupaj s povezavo na njihovo spletno stran. Izvedli so targetirano oglaševanje glede na starost, spol, lokacijo in nekatere druge dejavnike. Objavo so promovirali kar tri mesece skupaj pred začetkom kampanje. Izkupiček? Na dan so porabili slabe štiri funte, prek objave pridobili skoraj 700 naročnikov na newsletter, skupaj so dosegli okoli 73 tisoč ljudi. Priporočajo, da raziščete svojo ciljno publiko in jo targetirate prek promoviranih objav.          

6. aprila sta oba poslovna partnerja Desu boxa novico o prihajajoči kampanji objavila na Facebooku, v objavo pa taggala okoli 20 prijateljev in jih prosila za pomoč. Polovica je objavo delila naprej. Skoraj vsakega prijatelja na Facebooku sta povabila k všečkanju Facebook strani Duse boxa. Skupno je bilo povabljenih več kot tisoč ljudi, dnevno je ekipa (vsaj na začetku) pridobila okoli 200 novih všečkov. Ob začetku kampanje je novico o kampanji delilo tudi nekaj prijateljev.

Družabna omrežja so bila njihova osnova za uspešno kampanjo. Vsaj dvakrat na dan so objavljali fotografije posameznih prigrizkov in tako vztrajali skoraj vsak dan v trimesečnem pripravljalnem obdobju. Ekipa si je objave na družbenih omrežjih olajšala z uporabo storitve Buffer. Svetujejo, da objavljate fotografije, ne zgolj tekstnih objav.

Ekipa Troble prejela okoli 30 ponudb za distributerstvo >>

Vprašajte jih, kaj menijo o vašem produktu

Od okoli 500 naročnikov na newslettrov, kot so jih imeli v določenem obdobju, je 140 naročnikov izpolnilo anketo, ki so jo poslali. Imeli je deset vprašanj, namenjena pa je bila zgolj ugotavljanju, česa si naročniki želijo oziroma česa ne marajo. Če se boste odločili za pošiljanje ankete, izberite dobra vprašanja, ki vam bodo koristila (tudi pri kampanji), vsekakor pa naj ne bo daljša kot njihova.

Se bojite konkurence?

Tik pred napovedjo kampanje se je na Kickstarterju predstavilo še eno britansko podjetje, ki je ponujalo enak produkt. Njihovo občinstvo je bilo desetkrat večje, opisujejo na forumu, zato so pomislili, da bi svojo raje odpovedali. Po nekaj urah so se odločili, da bodo vztrajali.

Bolj samozavestni so postali, ko so ugotovili, da medije zgodba drugega podjetja ni pritegnila. Menijo, da tudi zato, ker je bil produkt dražji od njihovega in drage poštnine. Kampanja je v dveh zbrala 434 funtov, ekipa Duse boxa pa 2.562 funtov. Nauk njihove zgodbe je, da bo konkurenca vedno obstajala, a ni nujno, da bo tudi boljša. Ne skrivajte svojega produkta pred začetkom kampanje, saj je pripravljalni del izredni pomemben za sam potek. Bolj, kot boste produkt skrivali, manj ljudi ga bo spoznalo še pred začetkom.

Oznake: , , ,