Kako izbrati pravo ime za novi startup?

Poimenovanje startupa je zahtevna naloga, ki marsikateremu podjetniku povzroča dobršno mero frustracije. Pri izbiri imena je namreč potrebno paziti na precej različnih dejavnikov, od ujemanja s produktom oz. storitvijo do dostopnosti spletne domene.
Kako izbrati pravo ime za novi startup?

Kako izbrati pravo ime za novi startup? (Vir slike: Hubspot.com)

Izbira pravega imena za startup je težka naloga, ki mora biti dobro premišljena in mora upoštevati kar nekaj dejavnikov. Ime mora:

  • biti ujemajoče s produktom oz. storitvijo podjetja;
  • biti privlačno in enostavno, da si ga bodo ljudje lahko lažje zapomnili;
  • biti edinstveno, da ne bo spominjalo na katero izmed konkurenčnih podjetij;
  • imeti prosto spletno domeno, saj je spletna stran v sodobnem podjetništvu nujna;

Kljub temeljitemu premisleku in posvetovanju z mentorji, drugimi podjetniki in potencialnimi kupci pa podjetniki pri izbiri imena podjetja vseeno pogosto napravijo napako. 

Resda ni optimalno spreminjati imena podjetja kasneje, ko podjetje že posluje, a je to včasih nujna poteza ter predvsem naložba v prihodnost. Nekateri podatki kažejo, da naj bi se zanjo odločil precej velik odstotek malih podjetnikov – kar 49 odstotkov malih podjetnikov naj bi se za spremembo imena podjetja odločilo po tem, ko je podjetje že nekaj časa poslovalo. Tudi Twitter in Foursquare ter slovensko-hrvaški Bellabeat so bili med njimi, preden so dosegli uspeh.

Če ste se torej tudi vi znašli pred to težko odločitvijo, si v nadaljevanju preberite pet nasvetov, kako že v samem začetku izbrati pravo in primerno ime za vaše podjetje.

1.) Ne razmišljajte le o domenah s končnico .com

Veliko podjetnikov je mnenja, da je edina prava domena tista, ki se konča s končnico .com. Da temu že dolgo ni več tako, pričajo številne nove končnice, ki so se rodile v zadnjem času. Mlada podjetja lahko tako izbirajo med končnicami, kot so .tech ali .business ter mnogimi drugimi, s tem pa je veliko bolj verjetno, da lahko izberejo ime, ki si ga zares želijo, ne pa zgolj takšnega, ki ima prosto spletno domeno. 

2.) Izberite kratko, privlačno in enostavno ime in spletno domeno

Prav vsako podjetje, ki ima predolgo ime, se sooča z velikim tveganjem, da ga bodo (potencialni) potrošniki preprosto pozabili. Zato raje izberite krajše ime, ki ga bo lažje izgovoriti in ga bo lažje napisati. Poglejmo si primer, ki vključuje poenostavitev spletne domene:

  • Lady Gaga je domeno svoje neprofitne organizacije Born This Way Foundation preimenovala iz bornthiswayfoundation.org v bornthisway.foundation.

3.) Ohranite izvirnost

Pri izbiri se poskušajte izogibati tistim imenom, ki preveč spominjajo na druga – predvsem konkurenčna – podjetja. Razmislite tudi o tem, ali ima pod imenom, ki ste ga izbrali, nekdo že registrirano blagovno znamko! S tem se boste izognili precejšnjim težavam v prihodnosti, ko boste skušali napraviti tudi ta korak. 

4.) Pomislite na svoje občinstvo in na bodočo blagovno znamko

Dobro je tudi, da upoštevate svoje občinstvo, ki se mora čim bolj identificirati z vašim podjetjem in blagovno znamko. Tako lahko v ime vključite določene lastnosti, ki so ljudem privlačne. Poglejmo si primer:

  • Podjetje General Motors je pred kratkim javnosti predstavilo novo domeno: generalmotors.green poudarja varstvo okolja, varčevanje z energijo in zmanjševanje odpadkov. Gre za potezo, ki je privlačna za prav vsakega ljubitelja narave! 

V firmo podjetja boste lahko vključili tuje črke!

5.) Poskrbite, da boste v spletnih iskalnikih pri samem vrhu

Kvalitetna in zanimiva vsebina bo botrovala k temu, da se bo vaša spletna stran – s tem pa tudi podjetje – uvrščalo višje v spletnih iskalnikih. Ne glede na končnico se torej vaše podjetje lahko uvrsti povsem na vrh, kar dokazuje tudi naslednji primer:

  • Seth Godin se je namesto za nakup .com domene v višini 85 tisoč dolarjev odločil za alternativo in svojo novo spletno stran poimenoval yourturn.link, s čimer ni le prihranil omenjenega zneska, temveč je v očeh javnosti izpadel kot nekdo, ki resnično spremlja tehnološki napredek in spremembe. 

Vir: The Next Web

Oznake: , , ,