Kako ne uničiti brainstorminga

Brainstorming ali viharjenje možganov je odlična metoda za ustvarjanje novih idej in rešitev. Žal obstaja veliko načinov, s katerimi lahko uničite učinkovitost metode. Na kaj morate paziti in kako lahko spodbujate kreativnost in pridobivanje novih idej?
Kako ne uničiti brainstorminga

Poglejte si, katere so pogoste napake, ki jih morate prepoznati, kateri stavki najpogosteje uničijo brainstorming in kako lahko spodbudite pridobivanje novih idej.

Prepoznajte napake, ki jih delate med brainstormingom

1. napaka: Potreba po vključenosti in povezanosti

Ljudje potrebujemo občutek vključenosti in povezanosti, zato mislimo, da morajo biti naše ideje podobne drugim. Če želite priti do novih idej, se morate znebiti potrebe po vključenosti in dopustiti, da na dan privrejo tudi ideje, ki so na videz manj privlačne.

2. napaka: Mislite, da imate pravo idejo

Druga napaka je, da ste trdno prepričani, da poznate pravi odgovor. To krepi lažen občutek inteligence in dobre presoje, kar vas vodi v začaran krog ene in iste ideje.

Kateri so najpogostejši stavki, ki uničujejo brainstorming

1. “Zbrali smo se, sedaj pa na plan s svojimi idejami.”

Viharjenje možganov spodbuja zgolj dominantne ljudi

Skupine zavirajo kreativno mišljenje posameznikov. Ker v skupinskih seansah z govorjenjem prevladujejo dominantne osebe, so do izražanja svojih idej prikrajšani vsi ostali. Brainstorming bo bolj učinkovit, če boste vsaki osebi dali nekaj minut časa, da si zapiše ideje na papir in se šele potem načne skupinska razprava.

2. “Najti moramo eno odlično idejo.”

Če boste udeležencem položili, naj se osredotočijo na eno odlično idejo, boste ohromili ustvarjalnost. Cilj brainstorminga je pridobiti veliko različnih idej in ne ene odlične. Zmagovalne ideje naj se zberejo šele na koncu seanse in ne med njo.

3. “Naj najprej povem svoje ideje.”

Vodje pred začetkom seanse pogosto radi izrazijo svoje ideje, s čimer pa udeležencem že določijo okvir, znotraj katerega naj razmišljajo. Vodja naj le opredeli problem, nato pa naj se drži v ozadju.

4. “To smo že poskusili/Naš način dela je drugačen/To je predrago.”

Takšni stavki uničujejo ideje. Med ustvarjanjem idej naj ne bo prostora za mnenja in odločitve.

Preberite še: Kako organizirati virtualni brainstorming

Kako do novih idej

1. Pomislite na najslabšo idejo

Znebite se strahu, da bi izpadli neumni. Nobena ideja ni slaba ideja. Raziskave celo kažejo, da najslabše ideje lahko postanejo povod za najboljše zamisli, na katere prej ne bi nihče pomislil.

2. Pustite idejam, da privrejo na svet

Ne čakajte na navdih ali popolno rešitev. Naj vas negativni komentarji ne ustavijo. Znebite se ponavljajočih se vzorcev in pustite svojim mislim, da prestopijo meje običajnega. Če se boste počutili neprijetno in vas bo strah, boste vedeli, da ste na pravi poti.

3. Naj udeleženci ne bodo priklenjeni na stole

Udeleženci imajo pogosto občutek, da je njihovo mesto omejeno na stol. Naj se zavedajo, da je gibanje ne samo dovoljeno, temveč celo zaželjeno, saj ustvarja energijo in kreativno razmišljanje. Pustite jim, da hodijo, sedijo na tleh ali celo skačejo.

Če si udeleženci ne upajo vstati s stolov, jim dajte kratek odmor za zbistritev misli. Med odmorom iz prostora odstranite vse stole.

Vir: entrepreneur.com in fastcompany.com

Oznake: , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje