
Kako prekiniti posel s problematično stranko. (Vir slike: sxc.hu)
Kako torej ravnati, ko želite prekiniti odnos z vašo najbolj problematično stranko?
Odločitev, da prekinete posel s stranko, je težka, še posebej, če ste vložili veliko truda v to, da ste jo sploh dobili. Kljub vsemu pa problematične stranke lahko slabo vplivajo na vaš dobiček in moralo zaposlenih ter njihovo produktivnost. Še več, problematične stranke vas lahko ovirajo pri iskanju novih strank in posvečanju tem.
V kolikor razmišljate o tem, da bi prekinili sodelovanje z vašo najbolj problematično stranko, naj vam pomagamo z naslednjimi nasveti.
Podrobno preučite odnos in ugotovite, kje je nastal problem.
Sprva objektivno ocenite situacijo in razmerje, ki ga imate s problematično stranko. Kakšna je vaša vloga pri nastalih problemih? Ste jasno in natančno opredelili način sodelovanja – pisno ali ustno? Se stranka zaveda, da kar zahteva, presega območje vaše storitve? Ali obstajajo čisto osebni konflikti med stranko in kom izmed vaših zaposlenih, ki je za stranko odgovoren?
Še preden se odločite odsloviti problematično stranko, morate natančno ugotoviti, v čem je problem.
Poiščite rešitev.
Nekateri problemi so tako veliki, da nemudoma zahtevajo prekinitev sodelovanja. Primer so stranke, ki žalijo vaše zaposlene in tiste, ki ne plačujejo računov.
Obstaja pa še precej obsežno sivo področje, kjer nastali problem še vedno lahko rešite. Za rešitev problema vam priporočamo osebni sestanek s stranko, kjer jasno določite meje sodelovanja in po potrebi predstavite novega zaposlenega, ki bo sodeloval na projektu.
Natančno preglejte vso dokumentacijo.
Še preden se odločite prekiniti sodelovanje s problematično stranko, preverite dokumentacijo in vaše dolžnosti. Morda je v pogodbi natančno opisano, kako morate ravnati ob prekinitvi sodelovanja.
Vzemite si čas za matematiko.
Dobro razmislite in preračunajte, kakšen vpliv bo imela izguba stranke na vaš dohodek. Boste morali stranki povrniti določene stroške in plačati odškodnino? Boste izgubili velik del dohodkov?
Po drugi strani pa, če je stranka od vas zahtevala preveč, lahko prekinitev pogodbe za vas pomeni, da boste imeli zdaj več časa za bolj donosne stranke in boste tako povečali dohodke podjetja.
V kolikor niste vešči s številkami, za pomoč prosite računovodstvo ali zaposlenega, ki se ukvarja s financami.
Nikar ne odlašajte.
V kolikor se izkaže, da stranka ni dobičkonosna, je prenaporna ali kako drugače z njo ni več mogoče sodelovati, nikar ne zavlačujte, saj se bodo problemi zgolj kopičili. Takoj skujte načrt za prekinitev sodelovanja. Vendar bodite previdni, da ne prekinete sodelovanja na točki, kjer bo prekinitev imela hude posledice za vašo stranko.
Vir: entrepreneur.com