Kako se lahko podjetniki spopadete s stresnimi situacijami?

Naloga podjetnika je ta, da skrbi za nemoteno poslovanje podjetja; za načrtovanje, spremljanje in vrednotenje le-tega. K temu spada tudi učinkovito upravljanje z zaposlenimi. Do katerih problemov najpogosteje prihaja na tem področju in kako v takih situacijah ravnati?
Težke situacije za managerje (Vir: Bigstockphoto)

Težke situacije za managerje (Vir: Bigstockphoto)

Ena izmed najtežjih in najbolj odgovornih sestavnih delov podjetništva se nanaša na odnose z zaposlenimi. Ljudje smo si različni; razmišljamo in delujemo na različne načine, za delo nas motivirajo raznovrstni dejavniki. Če je bilo zaposlovanje uspešno, ste okoli sebe zbrali ekipo ljudi, s katero ste več ali manj zadovoljni. Vendar pa se tukaj težave ne končajo, do določenih neprijetnih situacij lahko prihaja tudi kasneje.

Katere situacije so za managerje najbolj težavne?

Podjetje RainmakerThinking je v obdobju med leti 2003 in 2013 naredilo raziskavo, pri čemer je bilo izprašanih več kot 35.000 managerjev. Vprašali so jih, kaj jim predstavlja najtežji del managementa v zvezi z delom z ljudmi. Odgovori so bili sledeči:

  • Premalo časa / preveč ljudi v organizaciji – 24 %
  • Dajanje negativnih povratnih informacij – 19 %
  • Različne osebnosti zaposlenih – 6 %
  • Konflikti med zaposlenimi – 6 %
  • Iskanje ravnovesja med prijateljskim odnosom do zaposlenih in ohranjanjem avtoritete – 6 %
  • Neprimeren odnos / obnašanje zaposlenih – 5 %
  • Pritisk s strani nadrejenega in določanje prioritet v podjetju – 5 %
  • Odpuščanje zaposlenih – 5 %
  • Nezadostna avtoriteta in diskretnost pri nagrajevanju nadpovprečnih – 4 %
  • Upravljanje z ljudmi, ki delo opravljajo izven podjetja (npr. od doma) – 4 %

Managerji po vsem svetu se torej spopadajo s podobnimi težavami. Prav zato je tudi lažje najti informacije, kako v določeni situaciji ravnati. Predstavljamo vam štiri izmed najmanj prijetnih situacij pri delu z zaposlenimi in predloge za njihovo razrešitev.

Odpustiti zaposlenega, s katerim niste zadovoljni

Postopek odpuščanja predstavlja za večino managerjev eno izmed najtežjih nalog. Prav zato managerji nekaterih večjih podjetij najamejo posebne strokovnjake, ki to dolžnost opravijo namesto njih. Vendar če se želite izkazati kot dober manager, morate znati najti tudi primeren in vljuden način za odpustitev zaposlenega, če z rezultati njegovega dela niste zadovoljni.

Prvi pogoj je ta, da zaposlenemu že sproti sporočate, da niste zadovoljni z opravljanjem njegovega dela oziroma ga opozorite na napake, ki jih dela pri delu. Preden pride do končne odločitve o odpustitvi, naj bi zaposleni že slutil, da obstaja ta možnost. Nepravično je, da ste mesece tiho ob opravljanju njegovega dela, nato pa ga s to odločitvijo zadenete kot strela z jasnega.

Pomembno je torej, da že od začetka opozarjate na napake, mu pomagate, da bi se na tem področju izboljšal in mu date pri tem vse potrebne informacije. Če se situacija ne razreši, potem boste vedeli, da ste dali vse od sebe in hkrati tudi za zaposlenega odpustitev ne bo tak šok, ker ste ga na to možnost pripravljali že mnogo prej.

Ko odločitev sporočite zaposlenemu, bodite pri posredovanju tega vljudni, spoštljivi, vendar pa neomajni in odločni. Dobro je, da pokažete empatijo do zaposlenega, vendar pa ne smete dopustiti, da bi to omajalo odločitev, ki ste jo že sprejeli.

Razreševanje konfliktov med zaposlenimi

Konflikti med zaposlenimi so nekaj najbolj neprijetnega za podjetnika. Ne samo, da se zaradi njih zmanjša produktivnost vseh vpletenih, ampak to tudi vpliva na celotno klimo v podjetju.

Vedeti morate, kdaj je pravi čas, da se vmešate v konflikt. Če gre za manjši spor, je bolje, da pustite, da se zaposleni dogovorijo sami, včasih pa je vaše posredovanje nujno, zato morate v taki situaciji znati pravilno pristopiti. Ko pride do konflikta, se pogovorite z vsemi zaposlenimi. Pri tem naj bo vaša naloga predvsem to, da ponudite vsem možnost, da povejo svojo plat zgodbe in pri tem niste pristranski. Šele nato boste lahko ugotovili, kje je problem, in se ga lotili reševati.

Včasih je konflikte enostavno razrešiti in najti skupno pot, ki je sprejemljiva za vse vpletene. Včasih pa to ni možno. Tudi če ne pride do končne razrešitve, pa morate dati zaposlenim vedeti, da je sprejemljivo, da ima vsak svoje mnenje in stališče. Le tako bo tudi klima na delovnem mestu pozitivna in bo zaposlene podpirala, da se bodo v podjetju dobro počutili.

Kako ravnati z zaposlenim, ki ne deluje v dobrobit podjetja?

Ko v podjetju zaposlite novega človeka, naredite to z najboljšimi nameni in prepričanjem, da bo vedno deloval pošteno in v dobrobit podjetja. Vendar pa izkušeni managerji vejo, da je ljudi, ki bi bili pošteni v vsaki situaciji, malo, zato se boste slej kot prej srečali tudi s takim tipom zaposlenih. Kako ravnati v takem primeru?

Nepoštenost zaposlenega se lahko kaže na različne načine. Lahko gre za to, da zaposleni krade iz podjetja (denar, izdelke, ideje ali kaj drugega) ali pa laže glede opravljanja dela (npr. koliko ur je porabil za določeno opravilo).

Najpomembnejša je preventiva. Ukrepajte, še preden pride do česa takega. Zaposlene jasno seznanite s pravili v podjetju in posledicami, če ta ne bodo spoštovana. Kljub temu, da boste vse to naznanili, pa tovrstnih dogodkov še vedno ne boste mogli povsem preprečiti.

Ko torej izveste, da se je zgodil tak dogodek, morate nemudoma ukrepati. Z zaposlenim se pogovorite, dajte mu vedeti, da veste za njegovo dejanje. Povejte, da je tako ravnanje nedopustno in bodite pri tem neomajni. Ta priložnost je idealna tudi za to, da na primeru opozorite ostale zaposlene, kakšna so pravila in kaj sledi v primeru neupoštevanja le teh. Na tak način se bo možnost, da bo še kdo storil kaj podobnega, bistveno zmanjšala.

Prepričati zaposlenega, da ostane v podjetju

Govorili smo že o težavnosti postopka odpuščanja zaposlenega, ki ne dosega vaših pričakovanj. Vendar pa je obratna situacija, kako prepričati dobrega zaposlenega, ki si išče novo delo ali pa ga je že našel, da ostane v vašem podjetju, lahko še težja.

Najprej morate vedeti, kateri so najpogostejši razlogi, zakaj ljudje odhajajo v druga podjetja. Razlogi so naslednji: obeta se jim višja plača, obljubljene so jim bile boljše ugodnosti, zasedli bodo bolj odgovoren položaj, sprememba področja delovanja, preselili so se v drugo mesto / državo.

To, koliko se z odhajajočim zaposlenim lahko pogajate glede tega, da bi ostal pri vas še naprej, je odvisno od tega, kakšen je njegov konkreten razlog za odhod. Če želi spremeniti področje delovanja, pri tem nimate veliko moči. Če pa je problem v višini plače ali v drugih ugodnostih, je najbolje, če se z zaposlenim pogovorite na štiri oči in skušata najti kompromis, ki bi bil sprejemljiv tako zanj kot za podjetje.

Včasih je bila selitev zelo povezana tudi z nujno menjavo službe, vendar pa v današnjih časih fizična oddaljenost ni absolutna prepreka za opravljanje nekaterih del. Zaposlenega v tem primeru lahko obdržite, če mu ponudite čim bolj fleksibilen delovni čas. Lahko pa mu v primeru, če področje delovanja to dovoljuje, ponudite možnost za delo od doma, ki je danes vse bolj razširjena oblika dela.

Zaključek

Upravljanje z ljudmi je vsekakor težavno in polno izzivov, vendar se morate zavedati, da so ravno zaposleni tisti, ki omogočajo obstoj in rast podjetja. Prav zato je pomembno, da jih obravnavate na spoštljiv način, da ste jim v oporo in pomoč ter da jim znate prisluhniti. Če vam bodo zaposleni zaupali, bo njihov občutek pripadnosti podjetju večji, s tem pa se bodo še toliko bolj trudili, da bi delo čim bolj učinkovito in kakovostno opravili.

Vir: smallbiztrends.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


6 učinkovitih tehnik učenja

6 učinkovitih tehnik učenja

Da bi bilo vaše podjetje konkurenčno na zasičenem in hitro spreminjajočem trgu, se morate stalno učiti in pridobivati nove informacije. To vam bo pomagalo pri izboljšanju poslovanja in uvajanju novosti. Preberite več >>

Vzorci, ki jih mora prerasti vsak, ki želi postati uspešen podjetnik

Vzorci, ki jih mora prerasti vsak, ki želi postati uspešen podjetnik

Če želite uspešno delovati v podjetništvu, morate znati preseči miselne vzorce, ki lahko zavirajo vaše napredovanje. To vsekakor ni lahek proces, vendar pa se na dolgi rok še kako izplača. Preberite več >>

7 načinov, kako izboljšati odzivnost do vaših strank

7 načinov, kako izboljšati odzivnost do vaših strank

Kupci postajajo v odnosu do podjetij čedalje bolj neučakani. Pričakujejo, da bodo dobili takojšnen odgovor na postavljeno vprašanje, takojšen odziv na sporočilo. Kako lahko podjetje izboljša svojo odzivnost do strank in si s tem pridobi njihovo zaupanje? Preberite več >>

Kaj morate vedeti, če želite odpreti spletno trgovino za nemški trg?

Kaj morate vedeti, če želite odpreti spletno trgovino za nemški trg?

Vstop na nemški trg je zaradi svoje velikosti tudi želja marsikaterega slovenskega podjetnika. Spletno nakupovanje je v Nemčiji precej dobro razvito, zato gre vsekakor za dobro izbiro. Podajamo vam nekaj nasvetov, ki so vam lahko v pomoč pri prodoru na nemški trg spletnih trgovin. Preberite več >>

5 resnic o podjetništvu, o katerih nas v šolah ne naučijo

5 resnic o podjetništvu, o katerih nas v šolah ne naučijo

Šole nam podajo številne informacije, ki nam lahko pridejo prav kasneje v življenju. Na uspešno delovanje v podjetništvu pa nas ne pripravijo v zadostni meri. Česa nas šole o podjetništvu niso naučile, pa bi to morali vedeti, če se podajamo na samostojno pot? Preberite več >>

Ponovno aktualno: Ste dobili to pismo? Vrzite ga stran!

Ponovno aktualno: Ste dobili to pismo? Vrzite ga stran!

Če ste podjetnik, potem obstaja velika verjetnost, da ste prejeli pismo, ki vam ga je poslal tuj spletni poslovni imenik EBN European Business Number. Pismo ni novost, a kot kaže, je prišlo do novega vala pošiljanja, zato bodite pozorni. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

13.12.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje