Kako voditi posel? Poglejte naravo!

Kako voditi posel? Poglejte naravo! (Vir slike: sxc.hu)

Kako voditi posel? Poglejte naravo!

Podjetniki niso samozadostni otok sredi oceana. Podjetniki so odvisni od ekosistema, saj njihovo preživetje temelji na interakciji z ljudmi v okolici. Interakcije pa so odvisne od človeških lastnosti in posebnosti, kot so strast, intuicija in čustvenost.
Kako voditi posel? Poglejte naravo!

Kako voditi posel? Poglejte naravo! (Vir slike: sxc.hu)

Ne boste verjeli, vendar se podjetnik lahko marsikaj o vodenju nauči iz biologije. Predstavljamo vam štiri nasvete, ki jih mati narava nudi podjetnikom.

1. Raznolikost vas lahko pripelje dlje kot vas bodo pripeljale izkušnje.

Naravni ekosistemi, kot je na primer pragozd, uspevajo zaradi raznolikosti. Pravo bogastvo leži v najrazličnejših interakcijah med favno in floro, ki določa specifičen ekosistem. Isto velja za reševanje problemov v poslu.

Bolj kot je ekipa raznolika, več kot ima različnih znanj in sposobnosti, hitreje in bolje bo reševala probleme. Naključno izbrana skupina raznolikih ljudi mnogokrat celo prekosi skupino specialistov iz enega področja.

2. Ustvarite močno pleme.

Ljudje smo po naravi plemenska bitja. Radi pripadamo skupini, ne glede na to, ali je to športna ekipa, profesionalna organizacija ali pa sosedski zbor.

Tudi na vaše zaposlene, stranke in dobavitelje lahko gledate na podoben način. To so vaša poslovna plemena, s svojimi navadami, običaji in razumevanjem. Spodbujajte in cenite to predanost in občutek pripadnosti tem plemenom, saj je ravno zvestoba ključ do poslovnega uspeha.

3. Zaupanje je gnojilo za rast posla.

Ljudje smo nagnjeni k preživetju. Vendar se kljub temu bolj intenzivno izogibamo bolečini, kot pa iščemo užitek in se bolj bojimo kazni, kot pa veselimo morebitne nagrade. Obstaja pa protistrup za ta strah, ki se imenuje zaupanje.

Zaupanje je občutek, s katerim premagamo grožnje, ga lahko izgubimo v sekundi in gradimo celo življenje.

Ko gradite zaupanje med svojimi zaposlenimi, strankami in dobavitelji, s tem zmanjšujete ovire, ki so posledica strahu.

4. Čustva so velik del enačbe.

Kljub temu, da podjetniki radi o sebi razmišljajo kot o zelo racionalnih bitjih, znanost dokazuje, da smo ljudje zelo čustvena bitja. Najprej čutimo in šele nato razmišljamo.

Tudi v poslu morate spoštovati moč čustev. Dodano vrednost lahko ustvarjate tudi tako, da gradite tesnejše čustvene odnose s strankami, partnerji in zaposlenimi. Priporočamo vam, da z deležniki zgradite močne vezi, ki bodo več kot samo poslovni odnosi.

Vir: Entrepreneur.com

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki