Dogodek Trendi digitalnega marketinga (Foto: Kristina Simčič)

Dogodek Trendi digitalnega marketinga (Foto: Kristina Simčič)

Reportaža: Kakšni so trendi digitalnega marketinga v letu 2019?

V sredo, 13. 2. 2019, je v Tehnološkem parku Ljubljana potekal dogodek Trendi digitalnega marketinga. Šest predavateljev, vsak strokovnjak na svojem področju, je z udeleženci delilo svoje znanje in izkušnje z različnih vidikov digitalnega marketinga.
Dogodek Trendi digitalnega marketinga (Foto: Kristina Simčič)

Dogodek Trendi digitalnega marketinga (Foto: Kristina Simčič)

Obiskanost dogodka Trendi digitalnega marketinga 2019 je bila izjemna. Obiskovalci, željni novih znanj s področja novodobnega, digitalnega marketinga, so prisluhnili šestim predavateljem.

Govora je bilo o trendih, ki se obetajo na področju marketinga. Obiskovalci smo pridobili uporabne napotke, kako se lotiti Facebook oglaševanja. Seznanili smo se z elementi optimizacije spletne strani, na katere ne smemo pozabiti. Iz pravniškega vidika je bila predstavljena še vedno aktualna tema GDPR. Spoznali smo, kako lahko z Google orodji analiziramo podatke o obiskovalcih naše spletne strani in zakaj je to pomembno. Na koncu pa je bil predstavljen primer dobre prakse – podjetje Sensilab iz vidika načrtovanja marketinških strategij.

Miloš Suša: Trendi, ki se obetajo na področju digitalnega marketinga

Miloš Suša je vodja medijskih specialistov. Že 8 let deluje v digitalni agenciji iPROM, ki strankam ponuja celostne rešitve za oglaševanje v digitalnih medijih. Razložil je, kakšni trendi se obetajo v digitalnem marketingu.

Čedalje več ljudi do spleta dostopa prek telefona, zato je pomembno, da so vsebine prilagojene tovrstnemu pregledovanju. Videi naj bodo v pokončnem formatu, da uporabniku ni treba obračati telefona.

Miloš Suša je predstavil trende na področju digitalnega marketinga (Foto: Kristina Simčič)

Miloš Suša je predstavil trende na področju digitalnega marketinga (Foto: Kristina Simčič)

V zadnjem času je zaznana porast video oglaševanja. Ker se kar 85 % video posnetkov predvaja brez glasu, je pomembno, da imajo tovrstni oglasi podnapise. Oglasi morajo v trenutku pritegniti pozornost, sicer bo šel uporabnik iskat druge vsebine. Na Facebooku so čedalje bolj priljubljeni videi v živo.

Navidezna in obogatena resničnost sta že v uporabi, njun pomen pa bo v prihodnje še naraščal – tako na področju iger kot predstavitev izdelkov in storitev. In kakšna je pravzaprav razlika med njima? Navidezna resničnost pomeni, da ima posameznik vpogled v navidezen svet, ki sicer ne obstaja. Obogatena resničnost pa kombinira elemente resničnega sveta z računalniško dodanimi.

Umetna inteligenca vse bolj prodira v naš vsakdan. Tako naj bi bilo do leta 2020 kar 50 % vseh iskanj glasovnih. Glasovna iskanja bodo čedalje pogosteje rabljena tudi med vožnjo. Tako bo lahko posameznik v hipu izvedel, kje se nahaja najbližja restavracija in dobil napotke, kako priti tja. Tudi v marketingu ima umetna inteligenca čedalje večji pomen. Ta se kaže v avtomatizaciji oglasov.

Pomembno je, da se podjetje oglaševanja loti na celotni nakupni poti, ki sestoji iz zavedanja, razmišljanja, nakupa, uporabe in zvestobe. V vseh fazah mora znati pristopiti do stranke in jo navdušiti. Pri tem se mora znati postaviti v njene čevlje.

Nakupno obnašanje se precej razlikuje glede na ceno določenega izdelka. Višja kot je cela artikla, več časa si bo kupec vzel za premislek in raziskavo. Pri izdelkih zabavne elektronike je ta čas ocenjen na 50 dni, pri nakupu avtomobila pa na 100 dni.

Jure Knehtl: Facebook oglaševanje

Jure Knehtl je eden največjih strokovnjakov na področju Facebook oglaševanja. Zaposlen je v podjetju Vigoshop.

Povedal je, da je za vsako podjetje, ki se želi širiti na tuje trge, pomembno geslo »go glocal«. To pomeni, da je treba razmišljati globalno, ampak hkrati na vsakem trgu delovati lokalno. Za delovanje na posameznem trgu je priporočljivo komunicirati v jeziku tamkajšnjih ljudi, se prilagoditi njihovem načinu nakupovanja, prilagoditi cene razmeram, ponudbo pa konkurenci na lokalni ravni.

Slike in videi so zelo pomembno orodje novodobnega oglaševanja. Oglas mora v trenutku zbuditi pozornost, saj mu povprečni uporabnik nameni le 1,7 sekunde svojega časa. Cilj oglasa je preusmeritev obiskovalca na spletno stran podjetja.

Oglase na Facebooku in Instagramu lahko uredimo na način, da se prikazujejo določeni skupini ljudi glede na starost, spol in kraj bivanja. Na teh dveh socialnih omrežjih je v zadnjem času porast zgodb in videev v živo.

Jure Knehtl, strokovnjak za Facebook marketing (Foto: Kristina Simčič)

Jure Knehtl, strokovnjak za Facebook marketing (Foto: Kristina Simčič)

Pri načrtovanju marketinga je pomembno, da ljudi v različnih fazah nakupa ogovorimo na različne načine. Podjetje naj drugače pristopa do nekoga, ki je prišel na prvi ogled izdelkov, kot do tistega, ki je v preteklosti že opravil nakup.

Za uspešno načrtovanje marketinških kampanj je pomembno spremljanje učinkov, odzivnosti ljudi. Tako lahko vidimo, katere metode so uspešne in katere ne.

Igor Bajsič: Kako se lotiti optimizacije spletne strani?

Igor Bajsič ima že več kot 10 let izkušenj z optimizacijo spletnih strani in deluje v podjetju SEO PRO.

Bistvenega pomena je »on site« optimizacija, torej stanje same spletne strani podjetja. Treba je preveriti meta opis, naslove, podnaslove, slike. Vse to so elementi, ki pomembno vplivajo na obiskanost in rangiranje spletne strani. Koristen napotek: Posnemajte konkurenco, ki se nahaja na prvih 5 mestih med zadetki v Googlu.

CTR je podatek o deležu ljudi, ki so v iskalniku naleteli na povezavo neke spletne strani in so jo kliknili. To vrednost lahko spremljate na Google search console. Višja kot je ta vrednost, višje bo Google rangiral določeno spletno stran. Na tem področju lahko veliko naredite, če izboljšate meta naslove in oblikujete privlačne meta opise.

Višje, kot se povezava do vaše spletne strani nahaja v iskalniku, večja možnost je, da jo bodo ljudje kliknili. Prvi zadetek prejme 30 % vseh klikov, četrti pa le še 5 %.

Igor Bajsič, SEO PRO (Foto: Kristina Simčič)

Igor Bajsič, SEO PRO (Foto: Kristina Simčič)

Pomemben faktor optimizacije spletne strani je tudi hitrost njenega nalaganja. To je še posebej pomembno pri pregledovanju na mobilnem telefonu. Počasna stran pomeni velik delež odhoda s strani obiskovalcev. Faktorji, ki upočasnjujejo nalaganje strani: slabo gostovanje ter prevelike slike in videi.

Blaž Jamšek: O spremembah na področju varstva osebnih podatkov

Blaž Jamšek, podjetnik in pravnik v Zavodu mladi podjetnik, je digitalni marketing predstavil z vidika nove uredbe o varstvu osebnih podatkov, ki je bila sprejeta spomladi 2018.

Blaž Jamšek o GDPR (Foto: Kristina Simčič)

Blaž Jamšek o GDPR (Foto: Kristina Simčič)

Razložil je, da je bistvena zahteva GDPR zbiranja le tistih osebnih podatkov, ki so res potrebni. Slediti mora obrazložitev, kakšen je namen zbiranja, pravna podlaga in pravice strank. Pri tem mora biti soglasje, dano s strani strank, dokazljivo, specifično in prostovoljno.

Posameznika mora podjetje vedno seznaniti s tem, kdo zbira podatke, katere podatke se zbira, zakaj se obdelujejo, komu se posredujejo, kakšen je čas njihove hrambe, kakšne pravice ima posameznik v zvezi s tem. Posameznik naj bi imel pravico do seznanitve, popravka, izbrisa in omejitve obdelave.

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Marko Penko: Kakšen je namen spletne analitike?

Marko Penko ima 11 let izkušenj iz digitalnega marketinga in prodaje. Predstavil nam je področje spletne analitike.

Iz marketinškega vidika lahko rečemo, da je vloga Facebooka v tem, da obiskovalca navduši, Google pa pomaga prodajati. Google je čedalje bolj v funkciji prodajnega asistenta. To bo še bolj izrazito, ko bo v ospredje stopilo glasovno iskanje, pri čemer bo Google preferiral enega izmed ponudnikov določenih storitev.

Spletna analitika sloni na tezi, da je treba najprej spoznati in razumeti kupca in njegove navade. Na podlagi teh informacij lahko podjetje izboljša marketinške pristope. Ko podjetje izve, na kakšen način kupci v največji meri prihajajo na spletno stran, lahko več sredstev nameni določeni strategiji oglaševanja.

Google orodja, s katerimi podjetje lahko spremlja obnašanje strank, so brezplačna. So pa zelo uporabna. Če podjetje ugotovi, na katerih straneh se je kupec zadrževal pred obiskom njegove spletne strani, lažje razume stranke in se jim prilagodi z ustreznim oblikovanjem spletne strani in marketinškimi aktivnostmi.

Marko Penko je predstavil spletno analitiko (Foto: Kristina Simčič)

Marko Penko je predstavil spletno analitiko (Foto: Kristina Simčič)

Uporabno orodje je tudi Page speed insight. Prek njega podjetje lahko preveri, kako hitro se nalaga določena spletna stran. Ta čas naj bi bil krajši od 6 sekund, sicer to iz uporabniške izkušnje ni v redu.

Rok Hrastnik: Kako načrtovati rast v podjetju?

Kot zadnji predavatelj je svoje izkušnje na področju marketinških strategij delil Rok Hrastnik, predstavnik podjetja Sensilab. Sensilab je nastal leta 2007 kot mikro farmacevtsko podjetje. Izdelki so se najprej distribuirali prek lekarn. Danes niso več odvisni od lekarn, prodajo izvajajo prek lastnih trgovin, internetne prodaje in klicnih centrov. Prisotni so na kar 22 trgih.

Rok nam je predstavil številne marketinške strategije, ki se jih je podjetje lotevalo v zadnjih letih. Pri tem so bile ene bolj, druge manj uspešne. Pravi, da je pametno vsako novo marketinško taktiko najprej testirati na majhnem vzorcu. Če se izkaže kot učinkovita, se jo nato razširi.

Pri svojih izdelkih so ugotovili, da se za izdelke v vrednosti do 79 € dobro obnese oglaševanje prek spletnih oglasov in direktna povezava do izvedbe nakupa. Pri dražjih izdelkih je nakupni proces nekoliko kompleksnejši. Zaradi daljšega premisleka in več primerjav se ta taktika ne obnese.

Rok Hrastnik, Sensilab (Foto: Kristina Simčič)

Rok Hrastnik, Sensilab (Foto: Kristina Simčič)

Rast po Rokovem mnenju ni stvar sreče, ampak je načrtovan proces. Sloni na trdnih temeljih, in sicer:

  • Stranki morate ponuditi nekaj, kar je pripravljena kupiti, po ceni, ki jo je pripravljena odšteti;
  • Ugotoviti morate, katera metoda oglaševanja je primerna za izvajanje na različnih trgih;
  • Plačilna sredstva;
  • Dobra distribucija.

Podjetja naj bi zasledovala naslednje cilje:

  • Pridobiti več novih strank;
  • Povečati nakupno frekvenco vaših strank;
  • Povečati nakupno košarico vaših strank.

Za pomoč pri pogostitvi se zahvaljujemo:

Promo bike:

Sadjevpisarni.si:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
12 nasvetov za bloganje Blaža Kosa

12 nasvetov za bloganje Blaža Kosa

Ali iščete načine, kako povečati prepoznavnost svoje blagovne znamke? Ali želite nadgraditi svojo spletno trgovino? Ali ste že pomislili na pisanje bloga? Več >

Oznake:, , , , , , , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki