12 nasvetov za bloganje Blaža Kosa

Ali iščete načine, kako povečati prepoznavnost svoje blagovne znamke? Ali želite nadgraditi svojo spletno trgovino? Ali ste že pomislili na pisanje bloga?
12 nasvetov za bloganje Blaža Kosa

12 nasvetov za bloganje Blaža Kosa

Ali veste, da kar 82 odstotkov tržnikov, ki blogajo, poroča o pozitivnih rezultatih vhodnega marketinga (angl. inbound marketing)? Ali da se podjetja, ki na svojem blogu vsak mesec objavijo 16 ali več prispevkov, lahko pohvalijo s 3,5-krat višjim obiskom in 4,5-krat večjim številom pridobljenih kontaktov kot podjetja, ki mesečno objavijo do štiri zapise? Raziskave kažejo tudi, da kar 77 odstotkov uporabnikov svetovnega spleta bere objave na blogih.

Še preden pa se lotite pisanja, si oglejte 12 nasvetov za bloganje, ki nam jih je v okviru svojega predavanja na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2018 predstavil uspešni mednarodni bloger in podjetniški svetovalec Blaž Kos.

1. Zakaj začeti blogati

Bloganje prinaša dolgoročne rezultate. Uspešen prispevek, ki ste ga napisali v nekaj urah, lahko namreč še mesece ali celo leta privlači obiskovalce na vašo spletno stran.

Če želite, da bi povečan obisk vaše spletne strani izboljšal tudi stopnjo konverzije, morate poskrbeti, da bodo vaše vsebine povezane z vašo dejavnostjo, produktom oziroma storitvijo, še svetuje Kos.

Z bloganjem boste poskrbeli za večjo prepoznavnost svoje blagovne znamke, vzbudili zaupanje svojih strank in potencialnih kupcev ter spodbujali zvestobo svojih strank. Rezultati raziskav tako kažejo, da ima blog že 36 odstotkov podjetij z lestvice največjih podjetij Fortune 500.

Seveda ima bloganje tudi svoje slabosti. Če sami ne čutite afinitete do pisanja, vam redno objavljanje zanimivih vsebin verjetno ne bo šlo dobro od rok. Kos takšnim posameznikom svetuje, naj najamejo zunanje pisce, ki bodo prevzeli to nalogo.

Delavnica Kako pisati za splet

2. Prek Googla posamezniki iščejo odgovore na svoja vprašanja

Blaž Kos poudarja, da moramo spremeniti način razumevanja iskalnika Google. Brskalnik ljudje uporabljamo, da bi dobili odgovore na svoja vprašanja, poiskali rešitve za svoje probleme …

In naloga poslovnega blogerja je, da »napiše najboljše odgovore na vprašanja strank«. Če bodo posamezniki na vaši spletni strani našli odgovor na svoje vprašanje, bo namreč verjetnost, da bodo pri vas tudi opravili nakup, veliko večja. Pri tem ne pozabite na podatek, da je vsak mesec prek iskalnika Google opravljenih kar 100 milijard iskanj.

Če se na primer ukvarjate s prodajo avtomobilov, lahko v svojih objavah odgovorite na vprašanje, zakaj so avtomobili vaše blagovne znamke boljši od konkurenčnih. Lahko se dotaknete tudi aktualne problematike izpustov. Ponudniki športnih programov se lahko ukvarjajo tudi s področji hujšanja in zdrave prehrane.

3. Svet se utaplja v vsebini

Veliko nadebudnih blogerjev kar takoj začne s pisanjem. Pišejo o tistem, kar jih trenutno zanima ali navdihuje. Kos opozarja, da je takšno delovanje naivno.

Odločiti se morate, ali se boste produkcije vsebin lotili resno ali pa bo to vaš hobi. V svetu, ki se utaplja v vsebini, v katerem sta samo v angleškem jeziku na dan objavljena dva milijona prispevkov, vsak mesec pa samo prek platforme WordPress 91,8 milijona zapisov, potrebujete strategijo. Brez nje ne boste uspeli.

Blaž Kos Vsebine

Svet se utaplja v vsebini. (Vir slike: pixabay)

4. Osredotočite se na nišno področje

Googlovi algoritmi vsaki spletni strani pripišejo stopnjo avtoritete v določeni niši. Čim višja je ta stopnja, tem višje bo vaša spletna stran uvrščena v iskalniku. Zato Blaž Kos meni, da potrebujete res ozek fokus, če hočete s svojim poslovnim blogom karkoli doseči.

Ni dovolj, da se osredotočite na neko področje oziroma industrijo. Da bi vam Google pripisal visoko stopnjo avtoritete, se morate osredotočiti na nišo znotraj tega področja. Odločiti se morate torej, o čem boste pisali – in nato morate pisati le o tem.

Če boste pisali še o kaki drugi temi, ki ni povezana z izbrano nišo, boste zapravljali resurse in hkrati škodovali svojemu blogu. Kos je na predavanju namreč izpostavil nekatere primere iz tujine, ko so podjetja opravila t. i. vsebinsko revizijo (angl. content audit), izbrisala oziroma prilagodila vsebine, ki se niso dotikale osnovne tematike, in tako izboljšala stopnjo avtoritete ter posledično izboljšali obisk na svoji spletni strani.

Seveda morate pri izbiri teme za blog upoštevati zanimanja svojih strank in potencialnih strank. Da bi ugotovili, katera vprašanja postavljajo potrošniki na vašem področju, katere težave jih pestijo in s kakšnimi izzivi se soočajo, uporabite Googlovo orodje Keyword Planner. Google je izjemno marketinško orodje, zato je pomembno, da poskusite zasesti eno prvih mest v rezultatih iskanja. Statistike namreč kažejo, da se število klikov drastično zmanjšuje, čim nižje je uvrščena povezava do vaše spletne strani.

Z orodjem Google Keyword Planner lahko ugotovite, koliko posameznikov išče določene ključne besede oziroma besedne zveze, na katere besede se osredotoča vaša konkurenca itd. Ko opravite analizo ključnih besed, se lahko odločite, katere boste ciljali s svojimi zapisi.

5. Izboljšajte kvalitetne vsebine svojih tekmecev

Oblikovanje kvalitetne vsebine z nekega področja zahteva veliko dela – analizo ključnih besed, pregled in analizo objavljenih vsebin tako v slovenskem kot v tujih jezikih … Šele na koncu je na vrsti dejansko pisanje.

Blaž Kos zato predlaga uporabo t. i. tehnike nebotičnika. To pomeni, da poiščete najboljši prispevek o neki tematiki in ga izboljšate, nadgradite, posodobite … Kos je naštel tudi nekaj idej za nadgradnjo: dodajanje osebnega pogleda na tematiko, dodajanje interaktivnih vsebin, oblikovanje boljšega povzetka itd.

6. Spoštujte medij

Po Kosovem mnenju je temu nasvetu oziroma priporočilu najtežje slediti. Zavedati se morate, da ima vsak medij drugačne zakonitosti, značilnosti in posebnosti. Pomislite, kako se razlikujejo vaše objave na Facebooku, Twitterju in Instagramu.

Tako morate spoštovati in razumeti tudi blog in bloganje. Branje na spletu ni enako branju knjig, zato se izogibajte dolgim odstavkom in povedim.

Kako lahko torej na spletu pritegnete pozornost? Blaž Kos pravi, da morate apelirati na čustva bralcev ali jim obljubiti, da jih boste nečesa naučili. Pomembna sta tudi privlačen naslov in zanimiv prvi odstavek, s katerima morate pritegniti bralca.

Kot rečeno, je pomembno, da uporabljate kratke povedi in odstavke – odlični so tudi seznami. En članek naj vsebuje eno glavno idejo. Izkoristite tudi možnosti, ki vam jih ponuja tehnologija. Vaše objave naj bodo čim bolj interaktivne: opremite jih s fotografijami, videi, interaktivnimi kvizi …

Raziskave kažejo, da je obiskanost objav s fotografijami za kar 94 odstotkov večja kot obiskanost prispevkov brez slikovnega material. Spletne strani, ki vsebujejo interaktivne elemente, se višje uvrščajo tudi v Googlovi razvrstitvi.

Video vsebine so še posebej pomembne. Strokovnjaki namreč predvidevajo, da bo že čez nekaj let kar 90 odstotkov vseh ogledanih vsebin predstavljal prav video.

Blaž Kos interaktivno

Vaše objave naj bodo interaktivne. (Vir slike: Pixabay)

7. Doslednost je pomembna, ne pozabite pa na samoroge

Doslednost je pri bloganju ključnega pomena. Najbolje bi bilo, če bi nove vsebine objavljali vsak dan, vendar vam vsaj v začetku to verjetno ne bo uspevalo. Zato lahko oblikujete urnik – in se ga dosledno držite!

Obstaja pa še druga strategija, ki jo je Kos poimenoval iskanje samorogov. Samorogi so objave, ki na vašo spletno stran privabijo neprimerljivo število obiskovalcev. Njihov učinek je dolgoročen, saj njihova priljubljenost vodi do višjega položaja v iskalniku, ta pa posledično v stalen pritok obiskovalcev. Podjetje HubSpot na primer poroča, da kar 75 odstotkov obiskov in 90 odstotkov kontaktov lahko pripišejo starejšim objavam na blogu.

Takšnih objav je izjemno malo, le nekaj na 100 objav; poleg tega pa je uspešnost posameznih objav izjemno težko vnaprej predvideti. Nekateri blogerji tako v iskanju samorogov objavijo ogromno povprečnih vsebin. Ko opazijo, da je ena od njih bolj priljubljena kot ostale, jo začnejo nadgrajevati in izboljševati.

Kako lahko tudi sami najdete samoroge? Kos svetuje, da v orodju Google Analytics spremljate uspešnost svojih objav. Ko najdete najbolj uspešne, razmislite o tem, kako bi lahko izkoristili njihovo priljubljenost. Lahko jih objavite še na kakšnem drugem mediju ali v drugačni obliki (npr. besedilo pretvorite v infografiko), jih večkrat delite na družabnih omrežjih, jim dodate plačljive premium vsebine … Ključne je, da takšne vsebine vseskozi negujete.

8. Spoštujte Googlova tehnična priporočila

Spoštujte Googlova navodila za tehnično ustreznost svoje spletne strani. Ta vključujejo lastno domeno, varnostni certifikat, protokol za prikazovanje vsebin na mobilnih napravah in skrb za ustrezno hitrost spletne strani.

Poskrbite tudi, da se na vaši strani ne bodo pojavljali duplikati. Pomembna je tudi uporabniška izkušnja, zato poskrbite za prilagoditev svoje spletne strani mobilnim napravam in uporabniku prijazen uporabniški vmesnik.

Kako pisati za splet? Preverite program delavnice in se prijavite >>

9. Bodite pozorni na uporabniško izkušnjo

Google neprestano nadgrajuje svoje algoritme, da bi uporabnikom iskalnika prikazal najboljše vsebine. Pri tem upošteva tudi uporabniško izkušnjo in vedenje uporabnikov – na kateri rezultat kliknejo, koliko časa ostanejo na spletni strani, ali kliknejo na povezave na pristajalni strani …

Vse te dejavnike morate upoštevati tudi pri pisanju bloga. Vaš cilj naj bo 10-odstotno razmerje med prikazi in kliki (angl. click-throuh rate). Na spletu je veliko orodij, ki vam lahko pomagajo pri analizi uspešnosti objav. Rezultate analize uporabite za izboljšanje.

10. Tudi metapodatki so pomembni

Ne pozabite – vsako objavo morate opremiti z metapodatki. Tako spletni iskalniki o njihovi vsebini ne bodo sklepali na podlagi algoritmov, temveč bodo informacije črpali iz metapodatkov. Ustrezna opremljenost lahko poveča razmerje med prikazi in kliki.

11. Ne pozabite na prodajo

Verjetno poznate koncept prodajnega lijaka. Svoje potencialne stranke morate spremljati v vseh fazah lijaka – pri tem vam lahko pomaga tudi blog.

Vnaprej morate tako ugotoviti, kako boste izkoristili obisk na svoji spletni strani oziroma blogu. Vaš končni cilj je, da opravite konverzijo – to je lahko pridobitev elektronskega naslova, določitev termina za sestanek v živo ali nakup produkta oziroma storitve.

V katerih fazah prodajnega lijaka je lahko koristen blog marketing, je razvidno tudi iz spodnje sheme.

Blaž Kos Prodajni lijak

12. Bodite potrpežljivi

Če šele vstopate v svet bloganja, bodite potrpežljivi. Uspeha ne boste dosegli čez noč. Googlovi algoritmi vam na začetku ne bodo zaupali, zato vam ne bodo namenili visoke uvrstitve. Ko pa bo jasno, da pri vašem blogu ne gre za prevaro in da objavljate kvalitetne vsebine, bo napredek lažji.

Po mnenju Blaža Kosa je pot od 10.000 do 100.000 obiskovalcev lažja in hitrejša od začetnega pridobivanja 10.000 obiskovalcev. Zato ne obupajte prehitro. Uporabljajte orodja, ki so vam na voljo, učite se iz svojih napak, nadgrajujte svoje delovanje in – najpomembneje – vztrajajte!

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz. Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>


Zakaj mora podjetnik blogati? Tu je 7 razlogov!

Zakaj mora podjetnik blogati? Tu je 7 razlogov!

Ali v vašem podjetju že razmišljate o pisanju bloga? Predstavljamo vam razloge, zakaj je to odlična priložnost za izboljšanje vašega poslovanja. Začnite že danes! Preberite več >>

Sodelovanje z agencijami vam prinese paket strokovnjakov

Sodelovanje z agencijami vam prinese paket strokovnjakov

Vam pri ukvarjanju s številnimi podjetniškimi izzivi zmanjkuje časa za kakovostno načrtovanje marketinških aktivnosti? Strokovnjaki priporočajo, da se po pomoč obrnete k specializiranim agencijam. Preberite več >>

Kako ustvariti dobro prodajno elektronsko sporočilo?

Kako ustvariti dobro prodajno elektronsko sporočilo?

Alexis Rodrigo je marketinška strokovnjakinja, ki ve, kako oblikovati prodajna besedila v elektronskih pismih. Pri svojem delu namreč sledi preverjeni formuli, ki je v svetu prodajnikov in marketingarjev poznana že več desetletij, saj je že večkrat tudi sama preizkusila, da se odlično obnese. Preberite več >>

Na tekmovanju Spletni trgovec leta 2018 zmagala gizzmo.si in hajdi.si

Na tekmovanju Spletni trgovec leta 2018 zmagala gizzmo.si in hajdi.si

Včeraj je potekala podelitev nagrad za Spletnega trgovca 2018. V kategoriji velikih trgovcev je zmagala spletna trgovina gizzmo.si, med manjšimi trgovci pa je prvo mesto osvojila hajdi.si. Preberite več >>

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Zaradi hude konkurence na tržišču boste morda morali storiti prav vse, da bi svoje podjetje lahko predstavili kar najširši možni množici potencialnih strank. Spoznajte nekaj zanimivih psiholoških sprožilcev, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih. Preberite več >>

Vlagate dovolj denarja v spletni marketing?

Vlagate dovolj denarja v spletni marketing?

Zakaj cene spletnega oglaševanja naraščajo? Od česa so odvisne? Kako oglaševalske platforme optimalno izkoristiti za spletni marketing? Strokovnjaki vam ponujajo odgovore na vprašanja, s katerimi se sooča praktično vsak podjetnik. Preberite več >>

Pokličite le najbolj “vroče” kontakte

Pokličite le najbolj “vroče” kontakte

Ali vaši prodajalci pokličejo prav vsakogar, ki izpolni obrazec na vaši spletni strani? Kako uspešni so pri tem? Kako pa sploh izberejo, koga bodo poklicali? Kdo je vreden njihovega časa? V članku preberite, kako marketinška tehnologija delo prodajnega oddelka naredi bistveno bolj učinkovito. Preberite več >>

Vstopite v svet vsebinskega trženja!

Vstopite v svet vsebinskega trženja!

Vsebinsko trženje je že nekaj let izjemno priljubljena taktika pridobivanja novih strank. Kako se lotiti vsebinskega trženja? Kako zagotoviti, da bodo vaše vsebine dejansko odgovarjale na potrebe vaše ciljne publike? Odgovore na zastavljena vprašanja vam ponujamo v prispevku. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

21.11.2018 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

07.12.2018 od 9:00 do 12:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

13.12.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

17.01.2019 od 15:00 do 19:00
Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

22.01.2019 od 16:00 do 19:00
WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Vse za podjetje