12 nasvetov za bloganje Blaža Kosa

Ali iščete načine, kako povečati prepoznavnost svoje blagovne znamke? Ali želite nadgraditi svojo spletno trgovino? Ali ste že pomislili na pisanje bloga?
12 nasvetov za bloganje Blaža Kosa

12 nasvetov za bloganje Blaža Kosa

Ali veste, da kar 82 odstotkov tržnikov, ki blogajo, poroča o pozitivnih rezultatih vhodnega marketinga (angl. inbound marketing)? Ali da se podjetja, ki na svojem blogu vsak mesec objavijo 16 ali več prispevkov, lahko pohvalijo s 3,5-krat višjim obiskom in 4,5-krat večjim številom pridobljenih kontaktov kot podjetja, ki mesečno objavijo do štiri zapise? Raziskave kažejo tudi, da kar 77 odstotkov uporabnikov svetovnega spleta bere objave na blogih.

Še preden pa se lotite pisanja, si oglejte 12 nasvetov za bloganje, ki nam jih je v okviru svojega predavanja na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2018 predstavil uspešni mednarodni bloger in podjetniški svetovalec Blaž Kos.

1. Zakaj začeti blogati

Bloganje prinaša dolgoročne rezultate. Uspešen prispevek, ki ste ga napisali v nekaj urah, lahko namreč še mesece ali celo leta privlači obiskovalce na vašo spletno stran.

Če želite, da bi povečan obisk vaše spletne strani izboljšal tudi stopnjo konverzije, morate poskrbeti, da bodo vaše vsebine povezane z vašo dejavnostjo, produktom oziroma storitvijo, še svetuje Kos.

Z bloganjem boste poskrbeli za večjo prepoznavnost svoje blagovne znamke, vzbudili zaupanje svojih strank in potencialnih kupcev ter spodbujali zvestobo svojih strank. Rezultati raziskav tako kažejo, da ima blog že 36 odstotkov podjetij z lestvice največjih podjetij Fortune 500.

Seveda ima bloganje tudi svoje slabosti. Če sami ne čutite afinitete do pisanja, vam redno objavljanje zanimivih vsebin verjetno ne bo šlo dobro od rok. Kos takšnim posameznikom svetuje, naj najamejo zunanje pisce, ki bodo prevzeli to nalogo.

Delavnica Kako pisati za splet

2. Prek Googla posamezniki iščejo odgovore na svoja vprašanja

Blaž Kos poudarja, da moramo spremeniti način razumevanja iskalnika Google. Brskalnik ljudje uporabljamo, da bi dobili odgovore na svoja vprašanja, poiskali rešitve za svoje probleme …

In naloga poslovnega blogerja je, da »napiše najboljše odgovore na vprašanja strank«. Če bodo posamezniki na vaši spletni strani našli odgovor na svoje vprašanje, bo namreč verjetnost, da bodo pri vas tudi opravili nakup, veliko večja. Pri tem ne pozabite na podatek, da je vsak mesec prek iskalnika Google opravljenih kar 100 milijard iskanj.

Če se na primer ukvarjate s prodajo avtomobilov, lahko v svojih objavah odgovorite na vprašanje, zakaj so avtomobili vaše blagovne znamke boljši od konkurenčnih. Lahko se dotaknete tudi aktualne problematike izpustov. Ponudniki športnih programov se lahko ukvarjajo tudi s področji hujšanja in zdrave prehrane.

3. Svet se utaplja v vsebini

Veliko nadebudnih blogerjev kar takoj začne s pisanjem. Pišejo o tistem, kar jih trenutno zanima ali navdihuje. Kos opozarja, da je takšno delovanje naivno.

Odločiti se morate, ali se boste produkcije vsebin lotili resno ali pa bo to vaš hobi. V svetu, ki se utaplja v vsebini, v katerem sta samo v angleškem jeziku na dan objavljena dva milijona prispevkov, vsak mesec pa samo prek platforme WordPress 91,8 milijona zapisov, potrebujete strategijo. Brez nje ne boste uspeli.

Blaž Kos Vsebine

Svet se utaplja v vsebini. (Vir slike: pixabay)

4. Osredotočite se na nišno področje

Googlovi algoritmi vsaki spletni strani pripišejo stopnjo avtoritete v določeni niši. Čim višja je ta stopnja, tem višje bo vaša spletna stran uvrščena v iskalniku. Zato Blaž Kos meni, da potrebujete res ozek fokus, če hočete s svojim poslovnim blogom karkoli doseči.

Ni dovolj, da se osredotočite na neko področje oziroma industrijo. Da bi vam Google pripisal visoko stopnjo avtoritete, se morate osredotočiti na nišo znotraj tega področja. Odločiti se morate torej, o čem boste pisali – in nato morate pisati le o tem.

Če boste pisali še o kaki drugi temi, ki ni povezana z izbrano nišo, boste zapravljali resurse in hkrati škodovali svojemu blogu. Kos je na predavanju namreč izpostavil nekatere primere iz tujine, ko so podjetja opravila t. i. vsebinsko revizijo (angl. content audit), izbrisala oziroma prilagodila vsebine, ki se niso dotikale osnovne tematike, in tako izboljšala stopnjo avtoritete ter posledično izboljšali obisk na svoji spletni strani.

Seveda morate pri izbiri teme za blog upoštevati zanimanja svojih strank in potencialnih strank. Da bi ugotovili, katera vprašanja postavljajo potrošniki na vašem področju, katere težave jih pestijo in s kakšnimi izzivi se soočajo, uporabite Googlovo orodje Keyword Planner. Google je izjemno marketinško orodje, zato je pomembno, da poskusite zasesti eno prvih mest v rezultatih iskanja. Statistike namreč kažejo, da se število klikov drastično zmanjšuje, čim nižje je uvrščena povezava do vaše spletne strani.

Z orodjem Google Keyword Planner lahko ugotovite, koliko posameznikov išče določene ključne besede oziroma besedne zveze, na katere besede se osredotoča vaša konkurenca itd. Ko opravite analizo ključnih besed, se lahko odločite, katere boste ciljali s svojimi zapisi.

5. Izboljšajte kvalitetne vsebine svojih tekmecev

Oblikovanje kvalitetne vsebine z nekega področja zahteva veliko dela – analizo ključnih besed, pregled in analizo objavljenih vsebin tako v slovenskem kot v tujih jezikih … Šele na koncu je na vrsti dejansko pisanje.

Blaž Kos zato predlaga uporabo t. i. tehnike nebotičnika. To pomeni, da poiščete najboljši prispevek o neki tematiki in ga izboljšate, nadgradite, posodobite … Kos je naštel tudi nekaj idej za nadgradnjo: dodajanje osebnega pogleda na tematiko, dodajanje interaktivnih vsebin, oblikovanje boljšega povzetka itd.

6. Spoštujte medij

Po Kosovem mnenju je temu nasvetu oziroma priporočilu najtežje slediti. Zavedati se morate, da ima vsak medij drugačne zakonitosti, značilnosti in posebnosti. Pomislite, kako se razlikujejo vaše objave na Facebooku, Twitterju in Instagramu.

Tako morate spoštovati in razumeti tudi blog in bloganje. Branje na spletu ni enako branju knjig, zato se izogibajte dolgim odstavkom in povedim.

Kako lahko torej na spletu pritegnete pozornost? Blaž Kos pravi, da morate apelirati na čustva bralcev ali jim obljubiti, da jih boste nečesa naučili. Pomembna sta tudi privlačen naslov in zanimiv prvi odstavek, s katerima morate pritegniti bralca.

Kot rečeno, je pomembno, da uporabljate kratke povedi in odstavke – odlični so tudi seznami. En članek naj vsebuje eno glavno idejo. Izkoristite tudi možnosti, ki vam jih ponuja tehnologija. Vaše objave naj bodo čim bolj interaktivne: opremite jih s fotografijami, videi, interaktivnimi kvizi …

Raziskave kažejo, da je obiskanost objav s fotografijami za kar 94 odstotkov večja kot obiskanost prispevkov brez slikovnega material. Spletne strani, ki vsebujejo interaktivne elemente, se višje uvrščajo tudi v Googlovi razvrstitvi.

Video vsebine so še posebej pomembne. Strokovnjaki namreč predvidevajo, da bo že čez nekaj let kar 90 odstotkov vseh ogledanih vsebin predstavljal prav video.

Blaž Kos interaktivno

Vaše objave naj bodo interaktivne. (Vir slike: Pixabay)

7. Doslednost je pomembna, ne pozabite pa na samoroge

Doslednost je pri bloganju ključnega pomena. Najbolje bi bilo, če bi nove vsebine objavljali vsak dan, vendar vam vsaj v začetku to verjetno ne bo uspevalo. Zato lahko oblikujete urnik – in se ga dosledno držite!

Obstaja pa še druga strategija, ki jo je Kos poimenoval iskanje samorogov. Samorogi so objave, ki na vašo spletno stran privabijo neprimerljivo število obiskovalcev. Njihov učinek je dolgoročen, saj njihova priljubljenost vodi do višjega položaja v iskalniku, ta pa posledično v stalen pritok obiskovalcev. Podjetje HubSpot na primer poroča, da kar 75 odstotkov obiskov in 90 odstotkov kontaktov lahko pripišejo starejšim objavam na blogu.

Takšnih objav je izjemno malo, le nekaj na 100 objav; poleg tega pa je uspešnost posameznih objav izjemno težko vnaprej predvideti. Nekateri blogerji tako v iskanju samorogov objavijo ogromno povprečnih vsebin. Ko opazijo, da je ena od njih bolj priljubljena kot ostale, jo začnejo nadgrajevati in izboljševati.

Kako lahko tudi sami najdete samoroge? Kos svetuje, da v orodju Google Analytics spremljate uspešnost svojih objav. Ko najdete najbolj uspešne, razmislite o tem, kako bi lahko izkoristili njihovo priljubljenost. Lahko jih objavite še na kakšnem drugem mediju ali v drugačni obliki (npr. besedilo pretvorite v infografiko), jih večkrat delite na družabnih omrežjih, jim dodate plačljive premium vsebine … Ključne je, da takšne vsebine vseskozi negujete.

8. Spoštujte Googlova tehnična priporočila

Spoštujte Googlova navodila za tehnično ustreznost svoje spletne strani. Ta vključujejo lastno domeno, varnostni certifikat, protokol za prikazovanje vsebin na mobilnih napravah in skrb za ustrezno hitrost spletne strani.

Poskrbite tudi, da se na vaši strani ne bodo pojavljali duplikati. Pomembna je tudi uporabniška izkušnja, zato poskrbite za prilagoditev svoje spletne strani mobilnim napravam in uporabniku prijazen uporabniški vmesnik.

Kako pisati za splet? Preverite program delavnice in se prijavite >>

9. Bodite pozorni na uporabniško izkušnjo

Google neprestano nadgrajuje svoje algoritme, da bi uporabnikom iskalnika prikazal najboljše vsebine. Pri tem upošteva tudi uporabniško izkušnjo in vedenje uporabnikov – na kateri rezultat kliknejo, koliko časa ostanejo na spletni strani, ali kliknejo na povezave na pristajalni strani …

Vse te dejavnike morate upoštevati tudi pri pisanju bloga. Vaš cilj naj bo 10-odstotno razmerje med prikazi in kliki (angl. click-throuh rate). Na spletu je veliko orodij, ki vam lahko pomagajo pri analizi uspešnosti objav. Rezultate analize uporabite za izboljšanje.

10. Tudi metapodatki so pomembni

Ne pozabite – vsako objavo morate opremiti z metapodatki. Tako spletni iskalniki o njihovi vsebini ne bodo sklepali na podlagi algoritmov, temveč bodo informacije črpali iz metapodatkov. Ustrezna opremljenost lahko poveča razmerje med prikazi in kliki.

11. Ne pozabite na prodajo

Verjetno poznate koncept prodajnega lijaka. Svoje potencialne stranke morate spremljati v vseh fazah lijaka – pri tem vam lahko pomaga tudi blog.

Vnaprej morate tako ugotoviti, kako boste izkoristili obisk na svoji spletni strani oziroma blogu. Vaš končni cilj je, da opravite konverzijo – to je lahko pridobitev elektronskega naslova, določitev termina za sestanek v živo ali nakup produkta oziroma storitve.

V katerih fazah prodajnega lijaka je lahko koristen blog marketing, je razvidno tudi iz spodnje sheme.

Blaž Kos Prodajni lijak

12. Bodite potrpežljivi

Če šele vstopate v svet bloganja, bodite potrpežljivi. Uspeha ne boste dosegli čez noč. Googlovi algoritmi vam na začetku ne bodo zaupali, zato vam ne bodo namenili visoke uvrstitve. Ko pa bo jasno, da pri vašem blogu ne gre za prevaro in da objavljate kvalitetne vsebine, bo napredek lažji.

Po mnenju Blaža Kosa je pot od 10.000 do 100.000 obiskovalcev lažja in hitrejša od začetnega pridobivanja 10.000 obiskovalcev. Zato ne obupajte prehitro. Uporabljajte orodja, ki so vam na voljo, učite se iz svojih napak, nadgrajujte svoje delovanje in – najpomembneje – vztrajajte!

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Preberite več >>

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Izbira domene je pomembna odločitev. Ne samo, da morate izbrati domeno, ki bo v skladu z vašo blagovno znamko, odločiti se morate tudi, katero končnico boste uporabili – .com, .net, .org, .edu, .co, .gov ali drugo, saj jih je na voljo še veliko več. Preberite več >>

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

Čas, ki ga uporabniki porabijo za brskanje na vaši spletni strani, je pokazatelj, ali uporabniki na vaši spletni strani uživajo ali ne. Krajša seja pogosto kaže, da jih nekaj sili v to, da stran zapustijo. Preberite več >>

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami oz. kontakti (angl. lead nurturing) je proces oblikovanja odnosov na vseh stopnjah prodaje. Trženjske in komunikacijske strategije se tako usmerjajo v prepoznavanje potreb kontaktov ter podajanje relevantnih informacij in odgovorov. Preberite več >>

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Pobuda za oceno ustavnosti je bila vložena zaradi določbe Zakona o javni rabi slovenščine, ki določa, da mora biti spletno predstavljanje in oglaševanje slovenskih pravnih oseb in fizičnih oseb z registrirano dejavnostjo v slovenščini, dodatno pa lahko tudi v tujih jezikih. Preberite več >>

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

Vsebinsko trženje je izjemno pomemben del spletnega trženja. V zadnjem času je postalo tudi eno najbolj priljubljenih sredstev za pridobivanje kontaktov. Da bi zagotovili, da bo vaše vsebinsko trženje uspešno, pa se morate zadeve lotiti na pravi način, kar ni vedno preprosto. Preberite več >>

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Preberite več >>

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

Vsakih nekaj let nova aplikacija na novo opredeli način uporabe socialnih medijev. V letu 2020 je TikTok najnovejši kandidat za prevzem prestola socialnih omrežij, saj ponuja drugačen način interakcije. Platforma združuje mešanico sinhronizacije glasbe in mikro video vsebin, ki trenutno navdušujejo predvsem generacijo Z, mlade do 25 leta starosti. Preberite več >>

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

Posnetek webinarja Trendi digitalnega marketinga 2020, ki je bila na sporedu 13.5.2020 ter bonus delavnice Google oglaševanje z Markom Penkom. Na njej boste spoznali napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Z nami so bili Miha Rejc - Iprom, Jure Knehtl - WeScaleAgency, Igor Bajsič - SEO pro ter Nina Zupančič - Optiweb.   Preberite več >>

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Zaradi aktualnosti teme reportažo objavljamo ponovno. Maja 2019, je v Ljubljani potekalo predavanje Američana Seana Ellisa o marketingu in metodah, s katerimi lahko podjetja učinkovito dosegajo rast. Katera nova znanja smo osvojili? Preberite več >>

Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje