Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Pobuda za oceno ustavnosti je bila vložena zaradi določbe Zakona o javni rabi slovenščine, ki določa, da mora biti spletno predstavljanje in oglaševanje slovenskih pravnih oseb in fizičnih oseb z registrirano dejavnostjo v slovenščini, dodatno pa lahko tudi v tujih jezikih.
Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Pogled v prakso: Uporaba slovenščine pri spletnem oglaševanju (Vir slike: deathtostockphoto.com)

Pobudnik ustavne presoje navaja, da ima neposredni interes, ker naj bi izpodbijana člena posegala v svobodno gospodarsko pobudo (74. člen Ustave RS) na področju tržnega komuniciranja s tujimi potencialnimi strankami, ker določata obvezno spletno oglaševanje v slovenščini.

Pobudnik svojo pobudo utemeljuje z obrazložitvijo, da posluje v Sloveniji zgolj z znanimi kupci, zato naj bi bilo kakršnokoli oglaševanje slednjim ekonomsko neutemeljeno. Tržna komunikacija je v tem primeru smiselna samo globalno, torej izven Slovenije. Dodaja, da naj si podjetja sama postavljajo prioritete in sama odločajo, kateri poslovni partnerji so zanjo zanimivi in kateri ne. Ker za pobudnika slovenski trg za oglaševanje preko interneta ni zanimiv, ga glede na to, da je gospodarska pobuda svobodna, nihče ne more prisiliti v spletno predstavitev v slovenščini. Obvezna spletna predstavitev v slovenščini je namreč povezana z dodatnimi stroški.

Po mnenju pobudnika kaže določba Zakona o javni rabi slovenščine na nepoznavanje podjetništva in internetnega medija. Pravi, da bi moral zakon, ki bi želel biti nediskriminatoren, predpisati obvezno predstavitev po internetu vsem v Sloveniji registriranim podjetjem, vendar ne kot del poslovnega procesa.

Ustavno sodišče je pobudo zavrnilo kot očitno neutemeljeno.

Ustavno sodišče pritrjuje trditvi, da je gospodarska pobuda po Ustavi svobodna, k temu pa dodaja, da zakon določa pogoje za ustanavljanje gospodarskih organizacij ter da se gospodarska dejavnost ne sme izvajati v nasprotju z javno koristjo. To pomeni, da je pravica do svobodne gospodarske pobude ena od človekovih pravic, ki je ni mogoče uresničevati neposredno na podlagi Ustave.

Po oceni Ustavnega sodišča je določitev zakonskega pogoja, da mora slovenska pravna oseba ali fizična oseba z registrirano dejavnostjo pri spletnem predstavljanju in oglaševanju obvezno uporabljati slovenski jezik, del zakonskega urejanja načina izvrševanja pravice do svobodne gospodarske pobude

Ustavosodna presoja zakonske ureditve, ki po vsebini ne pomeni omejitve posamezne človekove pravice, temveč le določitev načina njenega uresničevanja, je nujno zadržana. Ustavno sodišče v tem okviru praviloma preizkuša le, ali je imel zakonodajalec za določitev načina uresničevanja pravice razumen razlog.

Zakonodajalec določa navedeni zakonski pogoj za vse pravne osebe in fizične osebe z registrirano dejavnostjo, če se spletno predstavljajo in oglašujejo, kar velja ne glede na to, kateri ciljni skupini sta spletna predstavitev in oglaševanje namenjena.

Ker pa določba Zakona o javni uporabi slovenščine hkrati dopušča tudi možnost, da se navedeni subjekti spletno predstavljajo in oglašujejo tudi v tujih jezikih, je zakonodajalec upošteval tako naravo spletnega medija kot tudi interese tistih gospodarskih subjektov, ki se spletno predstavljajo in oglašujejo zgolj oziroma predvsem zaradi pridobivanja potencialnih tujih strank.

Tudi narava spletnega medija je taka, da sta spletna predstavitev in oglaševanje dostopna ne le tujim osebam, temveč tudi slovenskim fizičnim in pravnim osebam. Glede na to, izpodbijani odločitvi ni mogoče očitati, da je ta pogoj nerazumen.

Vir: Odločitve ustavnega sodišča

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

Kot podjetnik se najverjetneje še kako zavedate pomembnosti marketinga. Če pa ste podjetnik začetnik in temu področju v vašem mladem podjetju še niste posvetili večje pozornosti, je nastopil čas, da to storite. Na primer z vzpostavitvijo prodajnega lijaka. Preberite več >>

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Pričakovanje, da lahko tedensko pošljete newsletter celotnemu seznamu in pričakujete dobre (prodajne) rezultate, je nerealno. Oddelek za marketing mora oblikovati emaile, ki jih bodo naročniki želeli odpreti. Kako to storite? Preberite več >>

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Preberite več >>

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

Ob odprtju podjetja si je treba zagotoviti dobre temelje za nadaljnjo rast in razvoj. Predvsem je podjetje treba napraviti vidno, saj bo le prepoznavnost omogočila zadostno število kupcev in postopnjo gradnjo kvalitetne blagovne znamke. Preberite več >>

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

Oglaševanje prek elektronske pošte je brezplačno, enostavno in učinkovito, zato je priporočljivo, da pri trženju uporabite tudi to orodje. Vendar je treba do e-mail marketinga pristopiti premišljeno. Vedeti morate, kaj hočete z njim doseči in kako se ga boste lotili. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Ali se zavedate pomembnosti spletnih ocen?

Ali se zavedate pomembnosti spletnih ocen?

Mala podjetja so se včasih zanašala na širjenje svojega dosega s pomočjo reklame od ust do ust. Danes so ta način promocije zamenjala družabna omrežja in spletne strani za ocenjevanje storitev. Spletno ocenjevanje vpliva tudi uvrstitev vaše spletne strani v iskalniku Google. Preberite več >>

Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

V predhodnih člankih ste že spoznali pomembnost optimizacije spletne strani pri nastopanju na spletnem trgu. Večino od vas je verjetno »zmotilo« dejstvo, da optimizacija strani ni kratkotrajen proces in da so za vidne rezultate oz. premike v iskalnikih potrebni meseci čakanja. Preberite več >>

Oznake: , , , , , , ,