Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu
Sean Ellis, svetovni strokovnjak na področju marketinga (Vir: GMC)
Predavanje Seana Ellisa je potekalo v prostorih NLB Centra inovativnega podjetništva. Dvorana je bila nabito polna. Številni predstavniki večjih in manjših slovenskih podjetij so prišli, da bi se učili od svetovno znanega marketinškega eksperta, ki je k nam prišel na pobudo ekipe GMC in CEED. Po predavanjih je ostalo veliko časa tudi za postavljanje vprašanj iz publike. Tako ni ostalo zgolj pri teoretičnem znanju.
Sean Ellis je človek, ki je med drugim pripomogel k eksponentni rasti podjetij Dropbox in Eventbrite. Je tudi soavtor knjige Hacking Growth, ki je izšla leta 2017 in kmalu postala ena najbolj branih knjig na področju marketinga.
Nekaj napotkov, ki nam jih je predal Sean Ellis
Sean je povedal, da je dolgoročna rast možna le, če se podjetje nenehno trudi strankam zagotoviti dodano vrednost.
Stalno se je treba spraševati »Kako prepričati stranke?« in »Kako pridobiti nove ljudi?«
Proces, kako naj bi se podjetje lotilo rasti:
- Najprej pripravimo čim širši nabor idej, s katerimi bi lahko izboljšali poslovanje oziroma dosegali rast;
- Potem si postavimo prioritete – Kaj je tisto, na kar se bomo osredotočili?;
- Sledi testiranje, s čimer bomo preverili hipoteze in prišli do novih znanj;
- Na koncu analiziramo rezultate;
- Na podlagi rezultatov spet pripravimo ideje za nadaljnja testiranja in krog se sklene.
Sean je poudaril, da je testiranje bistvo rasti. Če ne izvajamo testiranj, ne moremo izboljšati poslovanja. Pogosteje kot podjetja izvajajo testiranja, več idej dobijo, kakšne izboljšave bi lahko uvedla. Posledično so vedno korak naprej pred konkurenčnimi podjetji.
Pridobiti moramo čim več povratnih informacij od ljudi, ki so naš produkt oziroma storitev že poskusili. Tako lahko lažje načrtujemo izboljšave.
Pomembno je, da pred vsakim testiranjem postavimo hipoteze in premislimo o tem, kakšne rezultate sploh pričakujemo.
Rast zahteva vključitev celotnega podjetja. O tem, kako se jo bo podjetje lotevalo, morajo biti obveščeni vsi zaposleni v podjetju. Ni dovolj, da se z njo ukvarja zgolj marketinški oddelek. Pri tem je treba vedno izhajati iz vizije podjetja in jo z ukrepi zasledovati. Vizija podjetja Facebook je npr. »Bring the world closer together«.
Če želimo dosegati trajnostno rast, ni dovolj, da rezultate merimo zgolj s prihodki iz poslovanja. Za vsako podjetje je treba spremljati bistvene nefinančne metrike, po katerih presojamo uspeh poslovanja. V primeru podjetja Uber je uspeh mogoče meriti glede na število naročenih prevozov v določenem obdobju. Smisel Facebooka je v povezovanju med ljudmi. Osnovna metrika tako predstavlja število povezav med ljudmi (nova prijateljstva, všečki itd.).
Pri testiranju torej vedno najprej preverimo metrike, po katerih bomo presojali rast. Nato se vprašamo, kaj smo se iz raziskave naučili. Dobimo iztočnice za nova testiranja, ki jih bomo izvedli.
Pri tem je osnova za kakršnokoli načrtovanje in spremembe vedno ta, da se produkt kar v največji meri ujema s potrebami trga.
Sean je povedal: »Posel ne raste s tem, da se naučiš teorijo, ampak tako, da greš v akcijo, testiraš. Tako ugotavljaš, na katerih področjih je še prostor za izboljšave in se jih lotiš.«
Znanja, ki nam jih je podala Dani Hart
V drugem delu dogodka je predavala še Seanova sodelavka Dani Hart. Dani prav tako deluje na področju marketinga. Pri tem uporablja znanje iz psihologije in osebnostne rasti. Pridružila se je podjetju GrowthHackers in kmalu napredovala na pozicijo »Head of growth«.
Dani Hart nam je povedala, da je bistvenega pomena, da gledamo na podjetje kot celoto in nismo skoncentrirani zgolj na en oddelek kot npr. prodaja, proizvodnja ali trženje. Treba je ugotoviti, na katerem delu se pojavljajo zastoji, zaradi katerih je okrnjeno poslovanje celotnega podjetja. Nato je treba to področje sanirati, izboljšati.
Na področju snovanja marketinških kampanj se je treba zavedati, da pozornost ljudi z leti drastično pada. Tako povprečen čas pozornosti trenutno znaša le še 8 sekund. To je torej čas, ki ga imamo na razpolago, da prepričamo stranko.
Dani Hart je podala tudi nekaj modrih nasvetov, kako znanja iz osebne rasti vključiti v podjetniški vsakdan.
Poudarila je, kako pomembno se je zavedati, da bo vsak skoraj gotovo na neki točki doživel padec, poraz. Pravi, da ni v tem nič slabega. Padci nam dajo priložnost za rast. Vedno se je v taki situaciji treba vprašati, kaj se lahko iz nje naučimo za naprej.
Pri uspešnem delovanju v podjetništvu je prvi pogoj dobro poznavanje sebe. Vprašati se je treba, katere so moje prednosti in kako jih lahko uporabim na svoji karierni poti. Vsak se more zase zavedati, katere so njegove vrednote. Če ne deluješ skladno z njimi, se na dolgi rok izčrpaš.
Za uspešno poslovanje je pomembno, da poskrbimo za svoje zdravje in dobro počutje. Po vsaki aktivnosti oziroma stresni situaciji si moramo vzeti čas za umiritev. Med delom načrtujmo pavze. Vzeti si je treba čas zase in se podati na sprehod v naravo. Čas umirjenosti nam omogoča počitek, ki ga nujno potrebujemo za uspešno delovanje na dolgi rok. Hkrati pa se v času počitka v možganih rojevajo nove ideje.
O organizatorjih dogodka
Growth Marketing Consulting (GMC) je pobuda za širjenje growth marketinga kot discipline, ki podjetjem pomaga doseči hitro rast. Pobuda je zrasla znotraj skupine Growth hacking Slovenia, ki šteje več kot 2100 članov. Skupina GH Slovenia organizira dogodke in je ena izmed najbolj interdisciplinarnih skupin v Sloveniji, ki povezuje strokovnjake iz področja trženja, analitike, podatkovne znanosti, programiranja in spletne prodaje.