
Najprej naštejmo nekaj dejstev:
- 50 odstotkov kontaktov (angl. leads) še ni pripravljenih na nakup.
- Novi kontakti v skoraj 80 odstotkih ne postanejo kupci.
- Podjetja, ki so uspešna v procesu ustvarjanja odnosov s potencialnimi strankami, se lahko pohvalijo s 50-odstotnim povečanjem števila strank, ki so pripravljene kupiti storitev ali izdelek, in 33-odstotnim zmanjšanjem stroškov.
- Stranke, s katerimi je podjetje že ustvarilo odnos (angl. nurtured leads), v povprečju opravijo za 47 odstotkov dražje nakupe kot stranke, s katerimi podjetje predhodno ni ustvarilo odnosa.
Da bi na današnjem tržišču, na katerem imajo vodilno vlogo kupci, uspešno pridobivali nove stranke, morate vzpostaviti in ohranjati odnose s kontakti, ter v te odnose vnašati vsebino na podlagi natančnega načrta vsebinskega trženja (angl. content marketing).
Kako pridobiti potencialne stranke oziroma kontakte?
Tržniki in komercialisti v vašem podjetju morajo razviti strategijo točkovanja potencialnih strank oziroma kontaktov, na podlagi katere boste lahko natančno določili, na kateri točki prodajnega modela podjetja oziroma znamke se nahaja vsaka posamezna potencialna stranka. Strategija točkovanja je ključen element uspešnega sistema ustvarjanja in negovanja odnosov s potencialnimi strankami, saj vam bo omogočila, da boste vsako potencialno stranko nagovorili v primernem trenutku in z relevantnimi informacijami.
Podrobnosti sistema točkovanja potencialnih strank morajo biti prilagojene značilnostim vaše znamke oziroma podjetja; temeljijo naj na vaši industriji, tržni niši in ciljni publiki. Pri oblikovanju svoje strategije pa morate preučiti naslednje štiri dimenzije točkovanja kontaktov.
1. Ujemanje s potencialno stranko
Na tej točki boste ugotovili, v kolikšni meri se posamezni kupec sklada z idealnim ali tipičnim kupcem vašega podjetja oziroma znamke. Na podlagi pridobljenih vstopnih podatkov boste lahko ocenili, ali se vam sploh splača ustvariti odnos z določenim kontaktom. Pri tem upoštevajte naslednje tri kategorije:
- Demografski podatki: naziv delovnega mesta, velikost podjetja, lokacija, delovne izkušnje itd.
- Podatki o podjetju: ime podjetja, velikost, lokacija, letni prihodki itd.
- Proračun, položaj, potreba, čas: Ali si kontakt lahko privošči vaše storitve? Ali lahko odloča o nakupih v podjetju? Ali lahko ponudite rešitev oziroma odgovor na določeno potrebo? Kakšna je njegova časovnica?
Večino navedenih podatkov lahko pridobite iz obrazcev, ki jih morajo kontakti izpolniti, preden vstopijo na spletno stran ali ko se vpišejo na seznam za pošiljanje elektronske pošte. Veliko informacij ponuja tudi iskanje prek Googla.
2. Zanimanje potencialne stranke
Naslednji korak pri točkovanju kontakta predstavlja sledenje njegovim spletnim navadam. Pozorni bodite na naslednja vprašanja: Ali kontakt večkrat obišče vašo spletno stran? Ali se na njej zadrži le kratek čas? Ali z vašim podjetjem oziroma znamko komunicira prek družabnih omrežij? Naštetim navadam pripišite številčne vrednosti.
3. Obnašanje potencialne stranke
Na podlagi natančnejšega sledenja spletnemu obnašanju kontakta boste lahko ocenili, ali ta resno razmišlja o nakupu ali le zbira informacije. Začetnim dejanjem, kot je brskanje po spletni strani, pripišite manjšo številčno vrednost kot dejanjem, ki nakazujejo željo po nakupu, kot so npr. dostopanje do zaklenjenih vsebin ali registracija za udeležbo na spletnem seminarju.
4. Izbira pravega trenutka
Oceniti morate tudi, na kateri stopnji prodajnega modela podjetja oziroma znamke se nahaja kontakt. Za nakup so bolj zainteresirani kontakti, ki si ogledujejo cenike in predstavitve izdelkov. Takemu vedenju lahko torej pripišete večje število točk.
Kako lahko avtomatizacija trženja pomaga pri ustvarjanju odnosov s potencialnimi strankami?
Manjša in zagonska podjetja lahko vzdržujejo odnose z manjšim številom potencialnih strank in na njihovi podlagi ustvarjajo primerne in zanimive kampanje. Ko pa se začne podjetje širiti in pridobivati več kontaktov, postane ustvarjanje odnosov s potencialnimi strankami nemogoča naloga za eno osebo ali manjšo skupino tržnikov.
Posamezni podjetnik lahko vzpostavi zaupanje in ohranja odnose z največ 25 kontakti. Manjša ekipa tržnikov lahko na podoben način neguje odnose z največ 50 potencialnimi strankami. Če želite, da bi vaše podjetje še naprej raslo, je to seveda premalo. Avtomatizacija trženja (angl. marketing automation) je tehnološka rešitev, s pomočjo katere lahko podjetja oziroma znamke poenostavijo in avtomatizirajo svoje trženjske napore prek različnih kanalov ter hkrati izboljšajo učinkovitost trženja in povečajo prodajo.
S pomočjo avtomatizacije boste lahko uskladili svoje trženjske dejavnosti in sporočila ter poskrbeli, da bo vsak kontakt prejel najbolj relevantna sporočila v najbolj primernem trenutku.
Čas je za ustvarjanje odnosov s potencialnimi strankami!
Kupci postajajo vedno bolj samostojni, njihova pozornost pa vedno bolj spremenljiva, zato je uspešno ustvarjanje in negovanje odnosov z njimi vedno bolj pomembno. Zavedati se morate, da podobne strategije uporabljajo tudi druga podjetja.
Tržniki in komercialisti v vašem podjetju naj razvijejo ali dodelajo vaš sistem za točkovanje potencialnih strank. Nato se začnite ukvarjati z vsebino, ki jo želite predstaviti posameznim kontaktom ali skupinam kontaktov. Če vam začne število kontaktov uhajati izpod nadzora ali pa želite svoj čas posvetiti drugim področjem delovanja, se odločite za kvaliteten sistem avtomatiziranega trženja, ki vam bo pomagal pri ustvarjanju in negovanju odnosov s potencialnimi strankami, medtem ko se boste vi ukvarjali z nadaljnjim razvojem podjetja oziroma znamke.
Vir: Marketo