
TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020
Aplikacija TikTok odraža okolje, v katerem odraščajo mladi. To je hiper povezan svet, ki je naklonjen spremembam in novim načinom povezovanja preko digitalnih kanalov. Vsaka platforma družbenih medijev teče skozi neprekinjene cikle. Myspace iz leta 2005 je v letu 2008 zamenjal Facebook, le-tega pa nato v letu 2014 Instagram s kratkim vmesnikom Snapchat. V letu 2020 pa je polje za nove strategije oglaševanja in povezovanja prevzel TikTok.
Zabavni kratki videoposnetki
Aplikacija TikTok vas že na začetku pozdravi z vrtincem amaterskih videoposnetkov. Vsebine se navezujejo na različne dogodke, ki jih uporabniki delijo v omrežje. Specifičnost videoposnetkov leži v njihovi dolžini, saj platforma prikazuje predvsem posnetke, ki so dolgi do 15 sekund. Obstaja pa možnost skupne rabe videoposnetkov v trajanju do ene minute, vendar pa ne morete deliti besedil, slik ali večjih video datotek, ki ste jih predhodno posneli in shranili na telefon.
Raznolikost vsebin, ki privlači tudi vplivneže
Od leta 2019 je bila aplikacija TikTok prenesena več kot milijardo krat po celem svetu. Ker platforma raste in se razvija, privlači zanimanje tako blagovnih znamk kot znanih osebnosti in vplivnežev. Prednost uporabe platforme je prav v tem, da lahko na njej objavljate katerekoli vsebine, najsi gre za hobije, humor, potovanja, glasbo, fotografijo, ples, fitnes in drugo. Vsaka kategorija je odprta in pridobiva veliko pozornosti. Čeprav se zdi, da je zabava trenutno glavna tema, se istočasno povečuje tudi vsebina na področju izobraževanja, duhovnosti in poslovanja podjetij.
Kje iskati srž popularnosti TikTok-a?
Ko se na trgu pojavi nova aplikacija in začne naraščati njena priljubljenost, je številnim na začetku težje razumeti, zakaj je temu tako. Na primer, Instagram se je nekaj let zdel preprosta aplikacija za filtriranje fotografij, vendar pa je počasi prerasel v platformo družbenih medijev in blagovnih znamk. Koncept Snapchata je bil na začetku samostojen s svojo aplikacijo, nato pa je Instagram prevzel idejo in zato zdaj Stories vsebine prevladujejo na platformi.
Platforma TikTok pa svojo priljubljenost pridobiva med velikim številom uporabnikov po celem svetu, ki iščejo nekakšno mikro zabavo in odvrnitev pozornosti za nekaj minut na dan. Med stresnim učenjem ali delom vsak potrebuje nekaj minut sprostitve. TikTok pa te vrzeli zapolni z zabavnimi vsebinami, ki popestrijo dan. Če je videoposnetek zanimiv in privlačen, ga algoritem aplikacije hitro objavi na strani pod razdelkom »Za vas«.
Kako oglaševati na TikTok-u?
Številna podjetja so pričela prepoznavati uspeh in priljubljenost socialnega omrežja TikTok, zato so si na platformi ustvarila uporabniške račune in koristijo aplikacijo za predvajanje oglasnih vsebin z videoposnetki, ki trajajo med 10 in 15 sekundami. Koncept oglaševanja je podoben tistemu na YouTube kanalu. Oglaševalci plačajo za prikaze oglasov, uporabniki pa lahko oglasna sporočila preskočijo v nekaj sekundah. Trenutno so na TikTok-u na voljo tri vrste oglasov.
Oglasi na celem zaslonu ob odprtju aplikacije
Pet sekundni statični ali animirani oglasi se pojavijo na celotnem zaslonu, ko uporabnik prvič odpre aplikacijo TikTok. Oglasi podjetij usmerjajo uporabnike na spletno stran ali na račun blagovne znamke v aplikaciji. Ta vrsta oglasov ima omejeno število oglaševalcev na dan v vsaki državi.
Predvajanje oglasnih sporočil med videoposnetki
Podjetja lahko oglašujejo svoje izdelke ali storitve s samodejnim predvajanjem oglasov na celotnem zaslonu, ki se prikazujejo med videoposnetki vsebin, ki jih na omrežje naložijo in delijo uporabniki. Tudi ti oglasi povezujejo uporabnike s ciljno spletno stranjo podjetja ali s spletno trgovino z aplikacijami.
Oglaševanje blagovne znamke s promocijo hashtagov
Promovirani hashtagi oziroma po slovensko ključniki z določeno tematiko se na socialnem omrežju TikTok uporabljajo v povezavi s storitvami in izdelki blagovne znamke. Cilj je privabiti uporabnike, da sami ustvarijo videoposnetke okoli teme, ki je zaznamovana s hashtagom.
Zakaj oglaševati na TikTok socialnem omrežju?
Po zadnjih podatkih kar 90 odstotkov vseh uporabnikov obišče platformo TikTok večkrat na dan. Aplikacija je zato privlačna za podjetja, ki svoje izdelke in storitve prodajajo ciljni publiki, ki je najbolj zastopana tudi na platformi. Zaenkrat so to predvsem mladi do 25 leta starosti, vendar gre pričakovati trend rasti tudi med starejšimi uporabniki. Na primer, Facebook je v svojih prvih letih delovanja uporabljala večinoma mladina, sedaj pa je to družbeno omrežje postalo celo bolj zastopano v starostni skupini od 35 do 55 let.
Glavni cilj podjetij, ki oglašujejo na platformi, je angažiranje in privabljanje novih ciljnih odjemalcev, ki še niso seznanjeni z blagovno znamko. Poleg tega TikTok omogoča, da podjetje v svojem profilu lahko deli svojo Instagram in YouTube povezavo, kar izboljšuje stopnjo konverzije med potencialnimi kupci. Platforma pa je še posebej privlačna za tista podjetja, ki že tako na svojem Facebook profilu delijo avtorske video vsebine, ki jih sedaj lahko delijo tudi v TikTok aplikaciji.