
Indija, vzhajajoča dežela startupov (Vir slike: YouTube).
Indija ima danes več kot 48 milijonov malih podjetjih, kar je za dvakrat več kot v ZDA (23 milijonov). Večina podjetij, štiri od desetih, se ukvarja s prodajo, precej manj pa je zanimanja za modno industrijo (8,75 odstotkov), hrano in pijačo (7 odstotkov), storitve (6,2 odstotkov), avtomobilizem (3,6 odstotkov) in pohištvo (3,2 odstotkov).
Podatki indijskih oblasti kažejo, da njihova mikro, mala in srednja podjetja prispevajo skoraj 8 odstotkov državnega BDP-ja in 40 odstotkov celotnega izvoza. Mala podjetja v Indiji ustvarijo 1,3 milijonov delovnih mest in prispevajo največji delež zaposlitev, če ne upoštevamo kmetijstva.
Mikro podjetja v proizvodnem sektorju so tista, ki ne presežejo 250.000 indijskih rupij (3.567 evrov), mala, tisti, ki zaslužijo več kot 250.000 indijskih rupij in manj kot 50.000.000 indijskih rupij (713 tisoč evrov), srednja podjetja pa so tista, ki presežejo 50 milijonov indijskih rupij in manj kot 100 milijonov indijskih rupij (1.427.000 evrov). V storitvenem sektorju so ohlapnejši pogoji: mikro ne presežejo 10.000 rupij, mala med 10 tisoč 20.000.000 rupij, srednja pa od 20.000.000 in ne več kot 50.000.000 rupij, je zapisano na strani indijskega ministrstva za mikro, mala in srednja podjetja.
Okoli 15 tisoč lastnikov malih podjetij se je povezalo z eBay India, prek katerega pošiljajo svoje izdelke po celem svetu. Ta izvoz predstavlja tretjino celotne prodaje na platformi. Podatki kažejo, da se izdelek, ki ga je ustvaril indijski proizvajalec, na mednarodnih trgih prek eBay India proda vsakih 10 sekund.
Večina podjetnikov v Indiji začne z minimalnim finančnih vložkom, kar predstavlja oviro za njihov zagon in razcvet. Pomanjkanje dobre finančne podpore se rezultira v stagnaciji rasti malih podjetij.
Rastoča podjetniška kultura, podpora s strani vlade in vedno večje možnost za financiranje dajejo Indiji nov zagon na področju podjetništva.
Na indijskih spletnih straneh, ki se ukvarjajo s podjetništvom, je zaslediti tudi številne nasvete, s katerimi področji naj se tako podjetnice kot podjetniki ukvarjajo. Svetujejo, naj se ukvarjajo s poslom, povezanim z otroki, od varstva otrok, otroške prehrane, inštrukcij, podoben nasvet dajejo tudi z upokojenci. Med nasveti so tudi ideje za notranje oblikovanje, finančno načrtovanje in svetovanje, borzno posredništvo, nutricionizem, organizacija dogodkov in posel, ki naj ga primarno ustvarijo na spletu. Svetujejo, naj odmislijo svojo okolico in državne meje. Naj pokukajo čez nje. S tem nasvetom se strinjajo tudi mnogi slovenski startupi, ki se že primarno osredotočijo na tujino.