Kdo financira startupe?

Pogosto ljudje menijo, da startupi večino denarnih sredstev, ki jih potrebujejo za uspešen začetek poslovanja, pridobijo iz rok poslovnih angelov ali investitorjev tveganega kapitala. Toda ali je temu res tako?

Pri priznani podjetniški reviji Entrepreneur, ki jo že več kot 30 let izdaja kalifornijska založba Entrepreneur Media Inc., so pripravili zanimivo infografiko, s katero so predstavili področje financiranja startupov. Podatke v namene raziskave so pridobili na spletni platformi Fundable, ki je namenjena financiranju manjših podjetij.

V Združenih državah Amerike vsak mesec nastane 565 tisoč novih startupov. Vsak izmed njih povprečno zbere 78.406 tisoč dolarjev, kar skupno nanese 531 milijard dolarjev na leto.

Viri financiranja startupov (Vir slike: Entrepreneur)

Poslovni angeli in investitorji tveganega kapitala finančno podprejo le 0,96 odstotka startupov

Večina denarja, ki ga startupi pridobijo za financiranje uspešnega začetka poslovanja, ne prihaja iz rok poslovnih angelov ali investitorjev tveganega kapitala, kot bi marsikdo pričakoval.

Prav nasprotno: poslovni angeli financirajo zgolj 0,91 odstotka vseh startupov, še precej manj pa jih finančno podprejo investitorji tveganega kapitala: takšnih startupov je le 0,05 odstotka

Kljub temu pa so investitorji tveganega kapitala tisti, ki v mlado podjetje praviloma vložijo največji znesek. Ta se v povprečju giba okoli številke 2,6 milijona dolarjev semenskega kapitala. Trenutno je v Združenih državah aktivnih 462 investitorjev, ki na leto vložijo sredstva v 3.700 mladih podjetij. 

Investicije angelskih investitorjev, teh je v ZDA trenutno 268.160, so nekoliko nižje. Povprečno v mlado podjetje vložijo znesek v višini 74.955 dolarjev, letno pa investirajo v 61.900 startupov.

Investitorji tveganega kapitala in angelski investitorji (Vir slike: Entrepreneur)

Večina podjetnikov svoj startup financira sama ali s pomočjo prijateljev ali družine

Večina denarnih sredstev, ki jih podjetniki porabijo za zagon svojega podjetja, prihaja od podjetnikov samih. Gre za denar, katerega so posamezniki privarčevali sami. Na ta način je financiranih kar 57 odstotkov vseh startupov v Združenih državah Amerike: povprečni znesek, ki ga posameznik investira v podjetje, je 48 tisoč dolarjev. Tu so še banke, ki povprečno odobrijo investicije za 97.290 startupov letno, v povprečju enemu namenijo 143.899 dolarjev. 

Levji delež finančnih sredstev, potrebnih za financiranje mladih startupov, prispevajo tudi prijatelji in družinski člani. Več kot 60 milijard dolarjev denarja letno pride prav na ta način. Povprečno gre za zneske v višini 23 tisoč dolarjev, na ta način pa je podprtih 38 odstotkov vseh mladih podjetij.

Sredstva podjetnikov, njihovih prijateljev oz. družinskih članov ter banke (Vir slike: Entrepreneur)

Zadnje čase na priljubljenosti pridobiva tudi crowdfunding, množično financiranje, ki je eden najnovejših načinov pridobivanja sredstev za mlada podjetja. Zgolj v letu 2012 so podjetja na ta način zbrala 3.2 milijarde dolarjev, do danes pa je bilo podprtih že 1 milijarda startupov.

Vir: Entrepreneur

Oznake: , , ,