
Maja Švener in Gregor Koprivnik se z ekipo letos nameravata širiti na nemški, francoski in romunski trg (Vir slike: Staša Frank).
Gregor Koprivnik in Maja Švener sta ta dva mlada podjetnika, ki ju misel na začetke spletne trgovine Ličila.si že popelje v nostalgijo. Že res, da od njunih prvih korakov ni preteklo veliko časa, a spremenilo se je veliko. Podjetniki, ki si želijo ustvariti svojo pot, hitreje in lažje pridejo do pravih informacij, ki so pomembne za lažji začetek. »IT napreduje hitro in v smeri, ko ne potrebujemo velikih vnaprejšnjih investicij. Spletno trgovino lahko postavimo na platformi, kot je Shopify in za 30 evrov mesečno začnemo testirati trg. V trgovini je vedno večji presežek ponudbe, tako da lažje pridemo do ponudnikov oziroma distributerjev,« ocenjuje Koprivnik. Pomemben pečat so dale tudi platforme, kot je Kickstarter, s čimer so globalni trgi postali »realno dosegljivi ´čez noč´«, svoje pa so dodale tudi boljše in cenejše logistične storitve, kot je na primer Amazonov FBA.
Letos se širijo na nemški, francoski in romunski trg
Tudi njuna ekipa je vse bolj mednarodno prisotna. Trenutnim državam – Slovenija, Hrvaška, Madžarska, Češka, Slovaška in Italija, naj bi se še letos pridružile Nemčija, Francija in Romunija. »Naslednje leto pa še bolgarski, srbski in bosanski trg. Slednja sta sicer pod vprašajem zaradi dejstva, da je potreben uvoz v posamično državo in tako odpiranje še dveh dodatnih dislociranih skladišč in prilagajanje dvema novima zakonodajama,« ocenjuje sogovornik.
Čari spletne prodaje? Nizka investicija ob vstopu na nove trge
»Pri nas je vstop na tuje trge relativno enostaven. Z MVP oglasi na Facebooku skušamo izmeriti vsaj osnovno zanimanje trga za našo ponudbo. Potem prečešemo še konkurenco na potencialnih trgih in zberemo čim več ostalih merodajnih informacij, ki so pomembne za naš model, vse od penetracije interneta, števila ženskih Facebook uporabnic, starih od 18 do 35 let, cene oglaševanja in podobno,« pojasnjuje Koprivnik.
Če so kazalci dobri, takšni, ki kažejo, da bi z nastopom na izbrani trg lahko uspeli, ga izdatneje testirajo. »Investicija je namreč relativno nizka in vstop je relativno enostaven,« označuje čare spletne prodaje.
Pred njima je nova podjetniška lekcija
Ekipa znova pričakuje novo, uspešno leto: lani so zrasli za 120 odstotkov, pri čemer pa je zanimivo, da timu Slovenija prinaša zgolj 30 odstotkov. Lansko leto so zaključili z nekaj več kot 1,5 milijona prometa, letošnja prva meseca pa kažeta »na ponovno lepo rast v letu 2016«.
Medtem ko je podjetje divje raslo, kot se izrazi Koprivnik, in vsak nov odstotek prometa nominalno pomeni že več kot 20 tisoč evrov, pa je s Švenerjevo naletel na novo podjetniško lekcijo. »Z Majo sva po duši bolj marketingarja kot prava podjetnika oziroma menedžerja. Zato sva vedno bolj stremela k pospeševanju ustvarjanja prometa kot krčenju in optimizaciji stroškov. Bližje so nama strateški koncepti kot decimalke v Excelu. Iz vsega tega je sledilo, da sam nisem dovolj energije vlagal v optimizacijo stroškov,« pripoveduje mladi podjetnik.
En odstotek lahko že jutri pomeni ogromno številko
In nauk lekcije? Danes morda en odstotek ne zveni veliko. A že jutri ali čez pet let bo to ogromna številka z bistveno večjo težo. »Zato je moj predlog mladim podjetnikom, da imajo to v mislih že od samega začetka in skušajo delati tudi na optimizaciji oziroma najdejo partnerja oziroma sodelavca, ki je bolj strasten za takšne stvari,« meni član ekipe, ki je osvojila številna priznanja, z Majo je med drugim prejel tudi naziv Mlada podjetnika leta 2012. Vsa ta priznanja so odraz drugačnega dela od mnogih konkurentov. V njuni branži se namreč stranka v novo jutro ne prebudi ob misli po novi šminki, tukaj namreč aktivnega iskanja (skoraj) ni. Zato pa je v ospredju impulzivno odzivanje na njihovo ponudbo. »Marketing in oglaševanje sta zato zelo pomembna. Še posebej pa to velja za nove stranke, ki nas sploh še ne poznajo.«
Kakšno strategijo svetuje podjetnikom, ki vstopajo v podoben sektor?
»V spletni prodaji so vedno tri glavne faze: kupcu pomagaj najti idealen produkt za njegove potrebe, prepričaj ga, da je odličen produkt po pravi ceni, omogoči mu čim bolj enostaven in varen nakup. Nato pa je odvisno, ali si bolj »pull« ali »push« naravnan, torej, ali tvoje stranke aktivno iščejo produkt, znamko oziroma rešitev v spletnem iskalniku ali pa moraš sam ustvarjati povpraševanje. Prvi tip prodaje mora dati več pozornosti na prvi del enačbe, medtem ko naj se drugi tip osredotoči bolj na drugi del,« svetuje Koprivnik.
Prijave na izbor Mladi podjetnik leta so odprte. Preveri pogoje in se prijavi >>