Koliko je vreden ugled delodajalca?

Pojmu ugleda delodajalca že nekaj časa veliko pozornosti namenjajo vsi tisti, ki se kakorkoli ukvarjajo z organizacijskim razvojem. Veliko se govori o podpornih, mehkejših dejavnostih, ki niso neposredno povezane z vsebino osrednjih dejavnosti podjetja, a pomembno izboljšujejo njihove rezultate.

Kaj pravzaprav ugled sploh je?

Ugled vaše organizacije ni nekaj otipljivega. Prav tako ni nekaj, kar bi bilo neposredno povezano z vašimi izdelki, storitvami ali oglaševanjem. Vaš ugled, ki ga uživate v večji ali manjši meri, je nekaj, kar je posredno povezano z vašimi dejavnostmi in storitvami. Je nekaj, kar o vas obstaja v glavah vaših zaposlenih, potencialnih kandidatov za zaposlitev pri vas in v širši javnosti.

Ugled ni le to, kar si o vas mislijo potencialni kandidati – čeprav je to seveda zelo pomembno. Ni le sistem vrednot, prepričanj, navad ipd., ki prevladuje med zaposlenimi v organizacij – čeprav je tudi to pomembno. Vsekakor to ni le razvoj kariere in nagrade, ki jih ponujate – čeprav so tudi te pomembne. Ugled predstavlja kombinacijo vsega naštetega in še več. Vaš ugled sestavlja vse, kar sporočate zaposlenim in javnosti, način, kako to poveste ter iskrenost, ki stoji za povedanim. Vaš ugled gradi vse, kar kot organizacija storite, kako to storite ter, ali se storjeno ujema z obljubami, ki ste jih predhodno dali prav vi sami.

Ugled je torej vsota mnenj, ki jih imajo o vas zaposleni, potencialni zaposleni, tudi nekdanji zaposleni ter uporabniki, kupci vaših storitev. Predstavlja stopnjo privlačnosti vaše organizacije, vašo prepoznavnost in sloves v najširši javnosti.

Ugled je vaša moč

Raziskave kažejo, da velika večina kandidatov (kar 75 %) kot svojega bodočega delodajalca raje izbere tistega z visokim ugledom kot pa tistega z nizkim. Pa četudi jim bolj ugledni delodajalec ponudi nekoliko nižje plačilo. Raziskave torej nakazujejo, da kandidati na trgu delovne sile v prvi vrsti razmišljajo s srcem in ne toliko s svojo denarnico.

Ugled vaše organizacije kot delodajalca je torej ključ do uspeha pri pritegnitvi kvalitetnih bodočih sodelavcev, saj s pomočjo svojega ugleda sklepate t.i. psihološko pogodbo s trgom delovne sile. Slednja predstavlja set obljub, ki jih organizacija daje svojim potencialnim sodelavcem. V kolikor se svojih obljub držite in s tem upravičite svoj (visok) ugled, (dobre) kandidate v svojem delovnem okolju tudi zadržite. S kakovostnimi kadri nadalje močno povečate možnosti za uspešno delovanje svoje organizacije. S tem pa je krog sklenjen: ste namreč na odlični poti, da svoj obstoječi ugled tako utrjujete kot tudi nadgrajujete. Tako pa nadalje pritegnete še več zelo dobrih kandidatov…

Oznake:, , , , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje