
Lastnosti uspešnih ekip (Vir: Pixabay)
Zaposleni so predani skupni viziji
Za uspeh ekipe je pomembno, da vsi zasledujejo skupen cilj. Seveda ima vsak od članov ekipe določene individualne cilje, vendar pa je za uspeh podjetja nujno, da lahko te individualne cilje povežejo v vizijo, ki je enotna vsem. Delovanje ni usmerjeno zgolj v posameznikove težnje, ampak v to, kar je najbolje za celotno ekipo.
Zato je pomembno, da je podjetje predano določeni viziji, poslanstvu, zavezanosti izboljšati določeno storitev, narediti nekaj dobrega za skupnost. Zasledovanje višjega cilja je nekaj, s čimer se ljudje radi poistovetijo. Če v ekipi delujejo posamezniki, katerih individualne vrednote so podobne poslanstvu podjetja, bodo te veliko bolj motiviranje pri delu.
Prevzemajo odgovornost za rezultate
V učinkoviti ekipi se vsak zaveda svojih zadolžitev in prevzame odgovornost zanje in za posledice, ki nastanejo. V primeru napak in neuspeha se ne išče krivca, ampak se vse moči usmeri v iskanje rešitev nastalega problema in v medsebojno pomoč, da se tovrstne situacije čim prej prebrodi.
Učinkovita komunikacija
Da bi člani ekipe ugotovili, kako dobro komunicirajo med sabo, je smiselno zastaviti naslednja vprašanja:
- Ali komuniciramo na način, ki vodi k lažjemu doseganju skupnih ciljev?
- Ali vemo, na kakšen način lahko pomagamo drug drugemu?
- Ali komuniciramo dovolj pogosto ali le enkrat na vsake toliko, ko je to res nujno?
- Ali imamo vsi dostop do informacij, ki jih potrebujemo za optimalno opravljanje dela?
Konstruktivno razrešujejo konflikte
V ekipi ljudi z različnimi pogledi in načinom delovanja prej ali slej pride do konfliktov. Treba se je zavedati, da konflikti niso nekaj slabega, nekaj, čemur bi se bilo treba za vsako ceno izogniti. Si je pa smiselno prizadevati za to, da bi tudi takrat, ko do njih pride, zaposleni ohranili mirne živce in se potrudili za mirno reševanje težav. Pomembno je, da ne gre za žaljenje na osebnem nivoju, ampak da se zavedamo, da gre zgolj za različne perspektive na določeno situacijo.
Konfliktov ni dobro prezreti in jih pomesti pod preprogo, saj se na tak način situacije ne razreši, ampak lahko kasneje izbruhnejo še v močnejši obliki. Treba je preučiti, zakaj je do njih prišlo in se odkrito pogovoriti. Le tako lahko razrešeni konflikti obrodijo sadove in posledično se lahko člani ekipe še bolj povežejo med seboj in se iz situacije nekaj naučijo.
Med pripadniki vladata tovarištvo in spoštovanje
Pogoj za uspešno sodelovanje je zaupanje med člani ekipe. Da bi se ustvarilo zaupanje, se morajo zaposleni najprej spoznati med sabo. Tako se med njimi ustvari bližina, ki dobro vpliva tudi na poslovne odnose. Ni mogoče, da bi imeli vedno vsi enake poglede na določeno situacijo. Vendar pa so uspešni timi tisti, kjer se vsakega spodbudi, da izrazi svoje mnenje. Pri tem vsak ve, da bodo njegovi predlogi spoštovani, tudi če bo na koncu sprejeta druga odločitev.
Vir: fastcompany.com