Lastnosti najuspešnejših podjetniških ekip

Za uspešno poslovanje podjetja je pomembno, da so v podjetju zaposleni pravi ljudje. Zelo pomembno pa je tudi, kakšne so povezave med temi ljudmi, kako delujejo kot ekipa. Katere lastnosti so torej skupne najuspešnejšim podjetniškim timom?
Lastnosti uspešnih ekip (Vir: Pixabay)

Lastnosti uspešnih ekip (Vir: Pixabay)

Zaposleni so predani skupni viziji

Za uspeh ekipe je pomembno, da vsi zasledujejo skupen cilj. Seveda ima vsak od članov ekipe določene individualne cilje, vendar pa je za uspeh podjetja nujno, da lahko te individualne cilje povežejo v vizijo, ki je enotna vsem. Delovanje ni usmerjeno zgolj v posameznikove težnje, ampak v to, kar je najbolje za celotno ekipo.

Zato je pomembno, da je podjetje predano določeni viziji, poslanstvu, zavezanosti izboljšati določeno storitev, narediti nekaj dobrega za skupnost. Zasledovanje višjega cilja je nekaj, s čimer se ljudje radi poistovetijo. Če v ekipi delujejo posamezniki, katerih individualne vrednote so podobne poslanstvu podjetja, bodo te veliko bolj motiviranje pri delu.

Prevzemajo odgovornost za rezultate

V učinkoviti ekipi se vsak zaveda svojih zadolžitev in prevzame odgovornost zanje in za posledice, ki nastanejo. V primeru napak in neuspeha se ne išče krivca, ampak se vse moči usmeri v iskanje rešitev nastalega problema in v medsebojno pomoč, da se tovrstne situacije čim prej prebrodi.

Učinkovita komunikacija

Da bi člani ekipe ugotovili, kako dobro komunicirajo med sabo, je smiselno zastaviti naslednja vprašanja:

  • Ali komuniciramo na način, ki vodi k lažjemu doseganju skupnih ciljev?
  • Ali vemo, na kakšen način lahko pomagamo drug drugemu?
  • Ali komuniciramo dovolj pogosto ali le enkrat na vsake toliko, ko je to res nujno?
  • Ali imamo vsi dostop do informacij, ki jih potrebujemo za optimalno opravljanje dela?

Konstruktivno razrešujejo konflikte

V ekipi ljudi z različnimi pogledi in načinom delovanja prej ali slej pride do konfliktov. Treba se je zavedati, da konflikti niso nekaj slabega, nekaj, čemur bi se bilo treba za vsako ceno izogniti. Si je pa smiselno prizadevati za to, da bi tudi takrat, ko do njih pride, zaposleni ohranili mirne živce in se potrudili za mirno reševanje težav. Pomembno je, da ne gre za žaljenje na osebnem nivoju, ampak da se zavedamo, da gre zgolj za različne perspektive na določeno situacijo.

Konfliktov ni dobro prezreti in jih pomesti pod preprogo, saj se na tak način situacije ne razreši, ampak lahko kasneje izbruhnejo še v močnejši obliki. Treba je preučiti, zakaj je do njih prišlo in se odkrito pogovoriti. Le tako lahko razrešeni konflikti obrodijo sadove in posledično se lahko člani ekipe še bolj povežejo med seboj in se iz situacije nekaj naučijo.

Med pripadniki vladata tovarištvo in spoštovanje

Pogoj za uspešno sodelovanje je zaupanje med člani ekipe. Da bi se ustvarilo zaupanje, se morajo zaposleni najprej spoznati med sabo. Tako se med njimi ustvari bližina, ki dobro vpliva tudi na poslovne odnose. Ni mogoče, da bi imeli vedno vsi enake poglede na določeno situacijo. Vendar pa so uspešni timi tisti, kjer se vsakega spodbudi, da izrazi svoje mnenje. Pri tem vsak ve, da bodo njegovi predlogi spoštovani, tudi če bo na koncu sprejeta druga odločitev.

Vir: fastcompany.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Moteči dejavniki znižujejo vašo produktivnost

Moteči dejavniki znižujejo vašo produktivnost

Večina podjetnikov se vsakodnevno sooča z resnično zahtevnimi nalogami in le v primeru, da svojo osredotočenost ohranijo na visokem nivoju, naloge tudi uspešno dokončajo. Mobilni telefoni, elektronska pošta in stranke pri tem predstavljajo nepotrebne moteče dejavnike, ki jih je dobro izločiti. Preberite več >>

S kakšnimi težavami se soočajo mladi podjetniki?

S kakšnimi težavami se soočajo mladi podjetniki?

Vstop v podjetništvo v mladih letih ima svoje prednosti, a tudi slabosti. Velikokrat se mladi podjetniki soočajo z neodobravanjem okolice, velik problem pa je tudi pomanjkanje kredibilnosti, saj kot podjetniki začetniki še nimajo izkušenj in ugleda, kot ga uživajo njihovi starejši kolegi. Preberite več >>

Nekaj pogostih, a navidez neškodljivih napak podjetnikov

Nekaj pogostih, a navidez neškodljivih napak podjetnikov

Podjetniki za svoje delo pogosto uporabljajo različno tehnologijo, ki jim močno olajša delo, a ob nepravilni rabi lahko pomeni velik strošek zanje! Poglejmo si nekaj pogostih napak, ki jih počnejo mnogi, čeprav bi se jim lahko enostavno izognili. Preberite več >>

Prenos s.p. na družinskega člana

Prenos s.p. na družinskega člana

V poslovni praksi je veliko primerov, ko samostojni podjetniki iz najrazličnejših razlogov prenehajo opravljati svojo dejavnost (med najpogostejšimi je upokojitev) in želijo, da njihovo dejavnost nadaljuje neka druga oseba (njihovi otroci, zakonec, brat, vnuk ali kakšna druga oseba). Preberite več >>

Kako v 5 korakih postaviti spletno stran za vaše podjetje?

Kako v 5 korakih postaviti spletno stran za vaše podjetje?

Spletna stran vašega podjetja je pomemben prvi stik med potencialnimi strankami in podjetjem. V prispevku vam podajamo napotke, kako jo lahko postavite v petih enostavnih korakih. Preberite več >>

3 pogoste napake v malih podjetjih (in kako jih popraviti)

3 pogoste napake v malih podjetjih (in kako jih popraviti)

Voditi lastno podjetje ni enostavna stvar, še posebej, če to počnete sami. Kot lastnik malega podjetja imate veliko obveznosti. Opravljati morate vloge tržnika, prodajalca, računovodje in tako dalje. Preberite več >>

Oznake: