Kolumna: Mar beseda res nič več ne velja?

Pri Zavodu mladi podjetnik smo MP kolumne uvedli dobro leto nazaj, da bi ponudili prostor mladim podjetnikom za deljenje njihovih razmišljanj in nasvetov njihovim kolegom. Ta način komunikacije smo rezervirali predvsem za podjetnike praktike, danes pa se moramo oglasiti tudi sami.
Kolumna: Mar beseda res nič več ne velja?

Zavod mladi podjetnik smo postavili v letu 2007 kot neprofitno organizacijo, ki podpira in razvija podjetništvo med mladimi ter podjetniki začetniki. Od prvega dne naprej smo v projekt vlagali svoj denar, svoj čas ter v razvoj te organizacije žrtvovali tudi precejšen del sebe.

Od samega začetka našega delovanja smo organizacijo zastavili neprofitno, hkrati pa postavili tudi visoka etična načela: izobraževati mlade podjetnike, imeti zgleden odnos do partnerjev in zaposlenih, skratka prispevati k izboljšanju podjetniškega okolja, v katerem delujemo. Seveda k temu sodi tudi spoštovanje norm ter zakonov, med drugim tudi spoštovanje avtorskih pravic. Glede na to, da gre za projekt, ki je v splošnem namenjen dobremu, smo v določeni meri pričakovali tudi določeno podporo pomembnih deležnikov na tem področju.

Žal smo se ušteli. V teh letih smo se počasi že navadili na to, da je v Sloveniji očitno državne razpise za razvoj podjetništva praktično nemogoče dobiti. Navadili smo se tudi nenehnih groženj s (zdravorazumsko ter pravno neosnovanimi) tožbami ter metanja polen pod kolena s strani konkurence. Sprijaznili smo se, da žal delujemo v precej “nenavadnem” okolju.

V začetku tega tedna pa smo doživeli novo nenavadno presenečenje. Na omrežju Twitter so nas namreč s strani enega izmed slovenskih časnikov obtožili, da smo idejo oziroma vsebino ene izmed naših kolumn pridobili iz objave v njihovem članku. Gre za kolumno, ki jo je napisal Dejan Murko, eden izmed ustanoviteljev MP-ja, in nosi naslov Prihodnost ne prinaša delovnih mest.

Seveda je prvi korak uredništva katerega koli (normalnega) medija ob takšni obtožbi preverba dejstev oziroma konkretno v tem primeru primerjava zapisanih besedil. Ta konkretna preverba se je dokaj hitro končala. Zakaj? Datum “spornega” zapisa na omenjenem mediju je 12. 3. 2013. Mi smo zapis s sorodno temo objavili 18. 3. 2013, torej 6 dni po objavljenem članku. Iz tega bi lahko sklepali, da obstaja vsaj teoretična možnost morebitnega kopiranja ideje.

No, “hudič” je vedno v podrobnostih. V tem primeru je “hudič” to, da smo v uredništvo avtorjevo elektronsko sporočilo s kolumno prejeli že 5. 3. 2013. V naši bazi elektronskih sporočil imamo torej zapis, ki dokazuje, da avtor zapisa ni mogel kopirati, razen, če je uspel naštudirati metodo potovanja skozi čas. Če imaš nekaj prvi, potem ne obstaja niti 1 odstotek možnosti, da si zadevo kopiral. To smo v več e-sporočilih poskušali razložiti tudi novinarki na Twitterju ter kasneje tudi avtorici besedila, poslali smo jima celo originalno sporočilo, vendar ju s tem nismo prepričali. Odgovori, ki smo jih dobili, so bili celo cinični ter zelo podcenjevalni, in sicer tako do Zavoda mladi podjetnik kot tudi do samega avtorja kolumne.

Ob tem se nam porajata predvsem dve vprašanji. Dragi kolegi iz zgoraj omenjenega medija, če tole berete, sami veste, kateri ste. Če ste tako nezaupljivi oziroma nepripravljeni sprejeti objektive razlage in dokaze, kako vam lahko zaupamo pri pisanju o trenutno zelo pomembnih medijsko razvpitih, gospodarsko-političnih zadevah? In drugo: Ali smo res prišli tako daleč, da smo sumničavi in polni obtoževanj tudi na ravni medijskega komuniciranja? Se dokazov sploh ne preverja več?

Avtor kolumne je Borut Borštnik,  Zavod mladi podjetnik

Oznake:
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

22.11.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje