Na kaj paziti pri izbiri imena podjetja?

Pri ustanavljanju podjetja se vsak podjetnik slej ko prej sooči z izbiro imena podjetja. A podjetniki izbiri imena pogosto ne pripisujejo veliko pomembnosti, zato podjetje poimenujejo prehitro in nepremišljeno. Slabo izbrano ime pa lahko povzroči pravo zmedo.
Na kaj paziti pri izbiri imena podjetja?

Na kaj paziti pri izbiri imena podjetja? (Vir slike: sxc.hu)

Ime podjetja je torej potrebno izbrati previdno in premišljeno. Primerno izbrano ime podjetja bo kasneje nosilo pomembno vlogo pri ustvarjanju identitete podjetja, v marketingu, v spletnih blogih, pri promocijskih materialih, na spletnih straneh in v tisku. Izbira imena je torej zares pomembna odločitev.

Izbira imena (firme) sicer ni v celoti prepuščena vam, saj obstajajo določene omejitve, ki preprečujejo uporabo nekaterih besed in znakov v imenu. Pravila v zvezi s firmo podjetja ureja Zakon o gospodarskih družbah, kar si lahko preberete v članku Firma podjetja >>

Firma je prvi podatek o podjetju, s katerim pride stranka v stik.

Ob upoštevanju zakonskih določil, si lahko pri izbiri imena pomagate s spodnjimi nasveti in primeri.

Nasveti za poimenovanje podjetja

V pomoč pri izbiri imena podjetja vam je lahko naslednjih 5 nasvetov.

1. Naključno izbrano ime

Pomislite na podjetja, kot so Yahoo, Apple, indeed, Amazon, Twitter. Vsa imajo določen pomen, ki nima nič skupnega z dejavnostjo, ki jo podjetje opravlja.

Razlogi za: Ime, izbrano na ta način, je lahko zabavno in zanimivo ter ga lahko uspešno uporabljate v marketingu. Tudi izbira logotipa bo v tem primeru povsem enostavna – Apple na primer za logotip uporablja kar jabolko.

Razlogi proti: Ko iščete ime za podjetje, morate poskrbeti tudi za to, da boste pridobili enak URL naslov, kar pa je pri izbiri naključnega imena lahko zelo težka naloga, saj jih je veliko že zasedenih. Istočasno pa strankam ne bo takoj jasno, kakšne storitve vaše podjetje pravzaprav ponuja.

2. Narobe napisane besede

Seveda znate pisati, a ime, ki je napisano slovnično nepravilno, podjetju doda pridah modernosti. Na podoben način so poimenovana podjetja Digg (pravilno “dig”), flickr (pravilno “flicker”), Google (pravilno “Gogol”) in del.icio.us (“delicious”).

Razlogi za: Tovrstno poimenovano podjetje bo izstopalo iz množice, hkrati pa vam bo ime olajšalo težave pri pridobivanju istoimenskega URL naslova za spletno stran.

Razlogi proti: Besede, ki niso slovnično pravilno napisane, so pogosto težke za pomnenje in strankam nemalokrat povzročajo težave pri iskanju podatkov o vašem podjetju.

3. Skovanke iz dveh ali večih besed

Veliko novih podjetij je uporabilo tovrstni način poimenovanja. Med njimi so podjetja Birchbox, Skillshare, Crowdtilt in JackThreads.

Razlogi za: Gre za način poimenovanja, ki omogoča kar največ kreativnosti in ustvarjalnosti. Uporabite lahko dve besedi, ki kar najbolje opisujeta vašo poslovno dejavnost in strankam takoj jasno daste vedeti, s čim se vaše podjetje ukvarja. Tudi z iskanjem URL naslova spletne strani skoraj zagotovo ne boste imeli težav.

Razlogi proti: Previdno le pri tem, da ne boste ustvarili preveč zapletenega imena. Ne pozabite – včasih je manj več.

4. Začetnice

Pomislite na znana podjetja kot so IBM (International Business Machines), AOL (America Online) in TBS (Turner Broadcast System). Tudi medijski mogotec Rupert Murdoch je svoje svetovno znano podjetje The Wall Street Journal’s sčasoma prekrstil v “WSJ”.

Razlogi za: Uporaba začetnic se najbolje obnese v primeru, ko določena fraza natančno opiše vašo dejavnost. Kratica bo strankam in investitorjem pomagala, da si bodo ime lažje zapomnili.

Razlogi proti: Tovrstno poimenovanje je zelo dolgočasno. Pojavijo se lahko tudi težave pri iskanju URL naslova, saj je večina kratkih naslovov že zasedenih.

5. Izmišljene besede

Skype, Hulu, Zynga… Nesmiselne besede so lahko tudi zabavne.

Razlogi za: Izmišljanje besed omogoča zelo veliko kreativnosti. Ustvarite lahko ime, ki gre hitro v uho in si ga ljudje tudi dobro zapomnijo.

Razlogi proti: Najverjetneje boste imeli težave s pomenom izmišljenih besed. Stranke in investitorji bodo morda lahko celo zmedeni, če pa jim ime ne bo všeč, ga bodo označili za neumnega in nesmiselnega.

Vir: Young Entrepreneur

Oznake: , ,