Firma podjetja – ime podjetja

Firma je po zakonu o gospodarskih družbah ime, s katerim podjetje posluje. Pri določanju firme je potrebno upoštevati številna pravila, prav tako pa je potrebno dovolj pozornosti posvetiti izbiri imena, saj je navadno ravno firma prvi podatek o podjetju, s katerim pride stranka v stik.
Firma podjetja - ime podjetja

Firma podjetja

Pravila v zvezi s firmo podjetja ureja drugo poglavje zakona o gospodarskih družbah, ki firmo opredeljuje kot ime podjetja, s katerim družba posluje. Firma podjetja se mora po načelu izključnosti jasno razlikovati od firm drugih družb, kar že na prvi pogled loči podjetje od drugih.

Jezik in omejitve pri izbiri firme

Firma je (odvisno od statusne oblike podjetja) sestavljena iz oznake, ki opisuje dejavnost podjetja, oznake, ki opredeljuje statusno obliko podjetja in dodatne sestavine, ki firmo loči od vseh drugih firm (pri s.p. je dovolj osebno ime podjetnika, pri d.o.o. pa je potrebno neko fantazijsko oziroma domišljijsko poimenovanje).

Domišljijska sestavina po novem (novela ZGD-1I) ni jezikovno omejena. Prav tako lahko vsebuje naslednje tuje črke: Y, X, W in Q. Vsebuje lahko tudi druge črke, ki niso v naši abecedi (npr. č, đ…), vendar samo, če besede, ki vsebujejo te črke:

  • ustrezajo firmam, imenom ali priimkom družbenikov, ki so sestavni del firme, ali
  • ustrezajo registriranim znamkam.

Kontrolo fantazijskega imena lahko opravite z aplikacijo.

Omejitve za ime podjetja

Ime podjetja ne sme vsebovati imen ali znakov tujih držav in mednarodnih organizacij.

Omejitve so določene tudi v zvezi z:

  • uporabo besede Slovenija, njenih izpeljank in kratic, s slovensko zastavo in z grbom ter uporabo tistih besed, ki označujejo državo ali samoupravno lokalno skupnost (državni, republiški, občinski), kjer je za dovoljenje potrebno prositi Vlado RS ali pristojni organ samoupravne lokalne skupnosti,
  • uporabo imena, priimka ali psevdonima zgodovinske ali druge znamenite osebe, kjer je za dovoljenje potrebno prositi osebo samo ali v primeru, da je pokojna, njene sorodnike in ministra za javno upravo,
  • prepovedana je uporaba besed ali znakov, ki nasprotujejo zakonu ali morali,
  • prepovedana je uporaba besed, ki vsebujejo znamke ali neregistrirane znake, ki uživajo varstvo po predpisih, ki urejajo znamke.

V primeru, da firma krši zakonske določbe ali se ne razlikuje dovolj jasno od že registriranih firm v Sloveniji, registrski organ zavrne njen vpis v register. Ukrepa lahko tudi že registrirana družba s podobno ali z enako firmo in s tožbo zahteva opustitev firme novega podjetja, njen izbris iz registra in odškodnino, kar lahko stori v treh letih po vpisu podobne firme v register. Zaradi naštetih omejitev vam svetujemo, da pred vpisom firme v register na naslednji povezavi preverite njeno ustreznost.

Zanimivo je tudi, da lahko vsakdo zahteva vpis nameravane firme v register, čeprav ne namerava ustanoviti družbe. Prijavitelj mora ustanoviti družbo v roku enega leta od vpisa, drugače se nameravana firma izbriše iz registra, prenos firme pa je mogoč samo skupaj s podjetjem.

Sestavine firme

Pri poslovanju mora družba uporabljati firmo v takšni obliki, kot je bila vpisana v register, lahko pa uporablja tudi skrajšano firmo, ki je izpeljana iz firme in se mora prav tako razlikovati od firm drugih družb ter se vpisati v register.

Po zakonu lahko firma poleg obveznih sestavin in oznake organizacijske oblike (npr. s p., d.o.o.) vsebuje tudi dodatne sestavine, ki družbo podrobneje označijo, a ne smejo biti zavajajoče glede vrste ali obsega poslovanja (npr. Diskont d.o.o.), prav tako pa ne smejo biti preveč podobne firmi oziroma znaku razlikovanja drugega podjetja in kršiti pravic drugih oseb.

Vsako podjetje si tako lahko izbere dolgo in kratko ime, pri čemer veljajo posebna pravila za različne tipe družb.

Samostojni podjetnik (s.p.)

Dolgo ime: Dejavnost, ime priimek, s.p. (npr. Turistična agencija, Marija Zanzibar, s.p.)

Kratko ime: Ime, priimek, s.p. (npr. Marija Zanzibar, s.p.)

Neobvezna uporaba dodatne sestavine: Dodatna sestavina, (dejavnost), ime, priimek, s. p. (npr. Avantura, Turistična agencija, Marija Zanzibar, s. p. ali Avantura, Marija Zanzibar, s. p.)

Družba z omejeno odgovornostjo (d.o.o.)

Dolgo ime: Obvezna dodatna sestavina, dejavnost, d.o.o. (npr. Avantura, turistična agencija, d.o.o.)

Kratko ime: Obvezna dodatna sestavina, d.o.o. (npr. Avantura, d.o.o.)

Družba z neomejeno odgovornostjo (d.n.o.)

Vsebovati mora priimek (pri fizičnih osebah) ali firmo (pri pravnih osebah) vsaj enega družbenika z navedbo, da je družbenikov več in oznako d.n.o. (npr. Šiviljstvo Abram in ostali, d.n.o.)

Delniška družba (d.d.)

Vsebovati mora obvezno dodatno sestavino, dejavnost in oznako d.d. (npr. Avantura, turistična agencija, d.d.).

Komanditna družba (k.d.)

Vsebovati mora priimek (pri fizičnih osebah) ali firmo (pri pravnih osebah) vsaj enega komplementarja in oznako k.d. (npr. Avantura, turistična agencija, k.d.).

Uporaba tujega jezika

Podjetja, ki jim zaradi različnih razlogov, kot je npr. usmerjenost na tuje trge, bolj ustreza firma v tujem jeziku. Kljub temu, da je lahko fantazijsko ime firme v kateremkoli jeziku, pa morata biti sestavina firme, ki nakazuje dejavnost, in oznaka družbe v slovenskem jeziku.

Prevod firme v tuj jezik pa se lahko uporablja samo skupaj s firmo v slovenskem jeziku.

Izbira imena

Ker je firma podjetja navadno ves čas prisotna pri pojavljanju na trgu, si za njeno izbiro vzemite dovolj časa in upoštevajte dejavnike kot so vaši cilji, ciljni trgi in kupci, predviden čas poslovanja podjetja in način promocije. Kakovost firme je odvisna od dejavnikov kot so izgovorljivost, pomen, vtis in sporočilnost, saj si podjetje z dobrim imenom že pri iskanju prek spletnih brskalnikov zagotovi več prometa na spletni strani.

Preberite tudi: Poslovni račun.

Najboljše je torej izbrati ime, ki je edinstveno, nosi nek pomen ali zgodbo in že na prvi pogled sporoča, s čim se podjetje ukvarja ali pa pri ljudeh sproža asociacije in pozitivne občutke.

VIRI:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Ustanovitev in registracija podjetja (VEM / SPOT točka)

Ustanovitev in registracija podjetja (VEM / SPOT točka)

Ob ustanovitvi podjetja (registracija podjetja) se je najprej potrebno odločiti za obliko podjetja. Najpogostejša je odločitev za samostojnega podjetnika (s.p.), predvsem popoldanskega s.p. Sledi odprtje družbe z omejeno odgovornostjo (d.o.o.). Po pridobitvi vseh informacij sledi registracija podjetja na VEM / SPOT točki. Preberite več >>


Odpirate podjetje? Pripravite se na davčno oddajo podatkov

Odpirate podjetje? Pripravite se na davčno oddajo podatkov

Pri samem postopku ustanovitve podjetja se bodoči podjetniki med drugim soočijo tudi z vprašanji o poslovnih prostorih, kapitalskih naložbah, povezanih osebah ipd. Odgovore na ta in še nekatera druga vprašanja je treba imeti že pri samem postopku ustanovitve s.p. ali druge oblike gospodarske družbe, ko se prvič oddaja davčne podatke. Preberite več >>

S.p. z normiranimi stroški in normirana obdavčitev

S.p. z normiranimi stroški in normirana obdavčitev

Za ugotavljanje davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov se lahko odločijo zavezanci, katerih prihodki iz dejavnosti ne presegajo 50 tisoč evrov. Preberite več >>

Popoldanski s.p.

Popoldanski s.p.

Vse, kar morate vedeti o popoldanskem s.p.. Kdo lahko odpre popoldanski s.p., koliko znašajo prispevki, kakšni so davki in obveznosti, kdaj in kam se plača prispevke. Tudi o nekdanjem študentskem in upokojenskem s.p.. Preberite več >>

Poslovni račun

Poslovni račun

Poslovni račun je nekaj, kar potrebuje vsako podjetje. Odpre se ob registraciji podjetja. Velikih razlik glede na banko, pri kateri odpremo poslovni račun, ni, vsaj kar se tiče dnevnega poslovanja. Kljub temu pa razlike obstajajo, predvsem v ceni, fleksibilnosti banke ter sistemu e-bančništva. Preberite več >>

Subvencija za samozaposlitev

Subvencija za samozaposlitev

Subvencija za samozaposlitev je več kot dobrodošla pomoč za vsakega podjetnika začetnika. Tovrstne zagonske pomoči Zavod RS za zaposlovanje ponuja vsakih nekaj let. Trenutno sta aktualni subvencija za samozaposlitev žensk in subvencija za samozaposlitev mladih do 28. leta. Višina subvencije je 5.000 evrov. Preberite več >>

Ponudba NLB za mlade podjetnike

Ponudba NLB za mlade podjetnike

NLB mladim in manj mladim podjetnikom nudi širok nabor storitev. Na voljo so paketi NLB Poslovni začetek za novoustanovljena podjetja in Center inovativnega podjetništva, ki nudi pomoč pri odprtju podjetja in poslovnega računa oziroma paketa. Če že poslujete, imamo na voljo NLB Poslovni paket. Preberite več >>

Kako do svoje turistične agencije?

Kako do svoje turistične agencije?

Turizem zadnja leta s hitrim porastom števila ljudi, ki se odločajo za potovanja in počitnice doživlja pravi razcvet. Temu povpraševanju sledi tudi ponudba, saj se povečuje tudi število turističnih agencij. Tokrat v članku predstavljamo pogoje, ki jih mora posameznik izpolnjevati za odprtje svoje turistične agencije. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

16.10.2018 od 16:00 do 18.10.2018 19:00
WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

18.10.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Email Marketing Master Class

24.10.2018 od 15:00 do 18:00
Email Marketing Master Class

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

21.11.2018 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje