Naj pustim službo in postanem podjetnik?

Vstop v podjetništvo je lahko odlična priložnost za vse, ki v teh težkih časih ne najdejo zaposlitve. Kako pa je s tistimi, ki sicer so zaposleni, a v svojem poklicu ne najdejo sreče? Če se tudi vi soočate s tovrstno dilemo, si pri odločitvi lahko pomagate z naslednjimi vprašanji.
Naj pustim službo in postanem podjetnik?

Naj pustim službo in postanem podjetnik? (Vir slike: sxc.hu)

Ste v sedanji službi nesrečni?

Neredko se dogaja, da posameznikom služba predstavlja obveznost, v kateri ne najdejo nobenega užitka. In prav to je glavni razlog, da začnejo razmišljati o vstopu v podjetništvo. A bodite previdni – preden se zares podate v podjetniške vode, natančno premislite o celotni zadevi in se poskušajte izogniti nepremišljenim potezam. Preden pustite službo, si vzemite čas in razmislite o svoji poslovni ideji in spišite poslovni načrt, saj boste le tako vedeli, pri čem ste.

Kakšna bo vaša nova vsakodnevna rutina?

Razmišljate o ustanovitvi s.p.?

Nenadna svoboda, ki pride s samozaposlitvijo, je lahko nevarna in je že uničila mnoge podjetnike. Priporočeno je, da kljub temu, da si z ustanovitvijo podjetja lahko sami določate delavnik, vseeno obdržite stari delovni čas, torej da delu posvetite čas med 8. in 16. uro. Le z vzdrževanjem discipline boste namreč svoje delo opravljali vestno in ga ne boste venomer prestavljali na jutri, vaše novoustanovljeno podjetje pa bo imelo možnost vzcveteti.

Kako boste ustvarjali profit?

Ustvarjanje profita je eden največjih problemov, s katerimi se soočajo mladi podjetniki. Močno se priporoča, da že pred ustanovitvijo podjetja poskušate postaviti realistične projekcije svojih prihodkov in odhodkov ter se šele nato, na podlagi ugotovitev, odločite, ali boste zares lahko pustili svojo dosedanjo službo. Veliko poslovnih idej namreč postane profitabilnih šele po nekaj letih, česar se je potrebno zavedati.

Se zavedate tudi nepredvidljivih stroškov, ki lahko nastanejo?

Velikokrat se zgodi, da podjetniki, predvsem začetniki, ne predvidijo nekaterih stroškov, ki lahko nastanejo ob ustanovitvi podjetja in ob začetku poslovanja, in sicer kljub dobro pripravljenemu poslovnemu načrtu. V zakup morate namreč vzeti tudi na videz povsem neškodljive stvari, kot je na primer blago z napako, blago, ki se pokvari ob transportu ipd., kar lahko v skupnem seštevku pomeni kar velik finančni zalogaj.

Ste pripravljeni na to, da boste morali opravljati kar najrazličnejša opravila?

Biti podjetnik lahko pomeni opravljati zelo različna opravila. Danes boste morda morali poskrbeti za prodajo in marketing, že jutri pa boste morda morali biti specialist za hišna ali tehnična opravila. Na začetku poslovanja boste najverjetneje za vsa opravila odgovorni sami, o čemer je dobro razmisliti še preden zapustite dosedanjo službo, v kateri opravljate le eno vrsto opravil.

Katere so vaše prednosti in slabosti?

Bodite odkriti s seboj in zares dobro premislite o svojih slabostih. Ugotovite, na katerih področjih bi še lahko napredovali in začnite takoj delati na tem. Ste morda nekoliko slabši pri javnem nastopanju? Ali pa nimate prav nobenega znanja iz računovodstva? Pri slednjem si lahko pomagate tudi s katerim izmed brezplačnih dogodkov v organizaciji Zavoda mladi podjetnik, kot je na primer MP dogodek: Lastno podjetje? Zakaj pa ne! MB in LJ.

Imate izhod v sili?

V podjetništvu nikoli ne moremo biti stoodstotno prepričani, da nam bo uspelo. Zato je primerno, da poskrbite tudi za plan B, ki bi prišel v poštev v primeru težav. Pustite si odprte možnosti, ohranite stik s sedanjim delodajalcem, stike pa vzpostavite tudi z drugimi delodajalci, ki bi vas utegnili rešiti v primeru finančne stiske.

Vir: Young Entrepreneur

Oznake: , , , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje