Najeti pisarno ali delati od doma?

Najeti pisarno ali delati od doma? (Vir slike: Freeimages.com)

Ali je že čas, da se preselite iz domače pisarne?

Slej ko prej se mora vsak mladi podjetnik soočiti z neizogibnim vprašanjem: ali naj še nadaljuje z delom od doma, naj se preseli v coworking ali celo v lastno pisarno?
Najeti pisarno ali delati od doma?

Najeti pisarno ali delati od doma? (Vir slike: Freeimages.com)

Obstaja veliko razlogov, zaradi katerih bi podjetnik lahko delo še naprej opravljal od doma, prav tako pa so tu tudi številni razlogi, ki govorijo v prid delu iz najetih pisarniških prostorov. Ko govorimo o najemu pisarniških prostorov pa seveda ne mislimo zgolj na najem pisarne, temveč tudi na najem mize v skupnih – coworking – pisarnah. Slednja rešitev je namreč bistveno cenejša od prve. Zato se zanjo odločajo predvsem podjetniki, ki želijo zmanjšati stroške, povezane z najemom pisarne.

Delo od doma je še vedno cenovno najbolj ugodno. A hkrati s seboj prinaša nekaj slabosti, ki lahko podjetniku preprečujejo, da v poslu resnično uspe. Zato je seveda potrebno nekaj razmisleka, da lahko sprejmete pravo odločitev, ko se odločate med delom od doma, delom iz najete pisarne ali delom iz coworkinga.

Delo od doma ne ustreza vsakomur

Najprej se je dobro vprašati, ali vam kot podjetniku delo od doma sploh ustreza. Vprašajte se naslednje:

  • Imate doma dovolj miru in zasebnosti, da lahko nemoteno opravljate vse potrebne zadolžitve?
  • Ali vas pri delu motijo družinski člani, ki nenehno vstopajo v vaš delovni prostor?
  • In še: ste dovolj samoiniciativni in motivirani, da se boste doma pripravili k resnemu delu?

V kolikor ste vsaj na eno vprašanje odgovorili z “ne”, je očitno, da doma niste dovolj produktivni in zato vaš posel najverjetneje že trpi. Razmislite o tem, ali ne bi bili bistveno bolj produktivni pri delu v najeti pisarni ali najeti mizi v skupnem coworking prostoru za delo.

Vsaka panoga ne dovoljuje dela od doma

Nadalje je potrebno premisliti o panogi, v kateri poslujete.

Če opravljate takšne vrste delo, ki od vas zahteva veliko osebnega kontakta in sestankov s strankami, obstaja velika verjetnost, da boste z delom od doma prihranili manj, kolikor bi lahko zaslužili. Stranke bodo namreč dobile občutek, da se s tovrstnim poslom ne ukvarjate dovolj resno in vas kasneje morda ne bodo več poiskale. S tem pa boste izgubili zaslužek! Najverjetneje pa tudi vam ne bo ugajalo, da vas stranke obiskujejo na domu in pri tem motijo življenje preostalih članov vaše družine. Delo od doma je torej primerno le, če vaša panoga ne zahteva osebnega kontakta s strankami.

V nasprotnem primeru bi bilo dobro razmisliti o selitvi v najeto pisarno ali najem mize v coworkingu. Tako boste dobili profesionalno delovno okolje in prostor, ki ga lahko koristite za sestanke s potencialnimi strankami in poslovnimi partnerji.

Ni vedno pravi trenutek za selitev v najemniške prostore

Ko ste razmislili o vsem naštetem, se vprašajte še, ali je sedaj sploh pravi trenutek, da se preselite iz domačih prostorov?

Če se za selitev odločite prehitro, tvegate, da bi preveč obremenili svoje finance. Pomembno je namreč, da se za tovrsten korak odločite šele tedaj, ko so vaši prihodki zadostni, da bodo pokrili vse stroške najema. Do tedaj pa lahko delo še naprej opravljate kar iz domačega naslanjača.

Odlična alternativa dragemu najemu prostora je najem mize v coworkingu – v tem primeru so namreč stroški bistveno nižji od najema celotne pisarne. Tovrsten način dela pa ima še mnoge druge prednosti. Delali boste v družbi podobno mislečih podjetnikov, ki vam ne bodo delali le družbe ob kosilih, temveč vam ponudili tudi marsikateri dragoceni nasvet, do katerega so prišli, ko so sami stopali po podobni podjetniški poti, kot vi trenutno. Kako poteka delo v coworkingu, lahko v brezplačnem 5  dnevnem testnem obdobju preizkusite sami.

Razmislite o možnosti širitve v prihodnosti

Trenutno vaša ekipa morda res šteje zgolj vas. A povsem lahko se zgodi, da boste že čez nekaj mesecev morali zaposliti dodatnega sodelavca ali celo večjo ekipo. Če je vaša panoga takšna, pa boste morda v prihodnosti potrebovali večji prostor za shranjevanje zaloge.

Ko boste izbirali prostor, naj bo to v coworkingu ali pri najemu celotne pisarne, razmislite tudi o tem, ali lahko delovno mesto kadarkoli povečate še za enega člana ekipe (ali v primeru coworkinga – še za eno dodatno mizo), da si tako prihranite ponovno izgubo časa z novo selitvijo v večje prostore. Večina coworking prostorov tovrstno možnost seveda omogoča, a v primeru najema pisarne je treba razmisliti, ali je prostor dovolj velik, da bi vanj posedli dodatnega člana (ali več članov), ko bo to potrebno.

Nenehno načrtovanje je torej ključno za uspešno poslovanje. Kot podjetnik morate biti vedno pripravljeni na večje spremembe in se jim znati prilagoditi – to pa velja tudi za področje najema poslovnih prostorov ali mize v coworkingu.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Virtualna pisarna Ljubljana

Virtualna pisarna Ljubljana

Virtualna pisarna Ljubljana je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na naši SPOT točki na enem mestu hkrati odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Več >


MP hub. coworking Ljubljana

MP hub. coworking Ljubljana

Coowrking Ljubljana? MP hub. je najsodobnejši coworking prostor v Ljubljani, ki se nahaja na prijetni lokaciji v Šiški nasproti centra Aleja, v mirni soseski s pogledom na zelene površine. Na voljo je 75 sodobno opremljenih coworking mest ter 11 zasebnih pisarn, ki omogočajo produktivno delo v prijetnem okolju z brezplačnim parkiranjem v okolici. Več >

MP hub. coworking Ljubljana

MP hub. coworking Ljubljana

MP hub.  coworking Ljubljana is the most modern coworking space in Slovenia. It is located in Ljubljana in a modern office building in an excellent location in Šiška, opposite the shopping center of Aleja. Offices are located in the ground floor in a quiet neighbourhood overlooking green areas. There are 75 modern coworking spaces available, some in private offices, which enable productive work in a pleasant environment with free parking in the surroundings. Več >

4 načini za povečanje produktivnosti pri delu od doma

4 načini za povečanje produktivnosti pri delu od doma

Delo od doma je za marsikoga hkrati blagoslov in prekletstvo. Neomejen dostop do domačega hladilnika in drugih dobrot, izogib jutranji in popoldanski vožnji v gneči ter možnosti sproščanja na domačem naslonjaču so nekatere izmed prednosti. Kaj pa se zgodi s produktivnostjo? Več >

Managed office v Ljubljani

Managed office v Ljubljani

Storitev "managed office" je namenjena ambicioznim podjetjem z visoko dodano vrednostjo s poudarkom na malih in srednje velikih podjetjih, multinacionalkah in podjetjih, ki so se zaradi različnih razlogov odločila za ukinitev svojih obstoječih pisarn za svoje zaposlene. Več >

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Včasih je najem poslovnega prostora nesmiseln

Včasih je najem poslovnega prostora nesmiseln

Najem poslovnega prostora je za samostojne podjetnike in mala podjetja velik strošek, še posebej, če si želijo privoščiti velik prostor na privlačnem naslovu v večjem mestu. Več >

Managed office: stroškovno učinkovita rešitev za najem pisarne prihodnosti

Managed office: stroškovno učinkovita rešitev za najem pisarne prihodnosti

Epidemija bo korenito spremenila tudi fizična delovna mesta. Podjetja, ki so zaprla pisarne in uvedla delo od doma, zaposlenim lahko omogočijo delo v “managed office” prostorih, kjer za manj denarja dobijo vse storitve v enem. V raziskovalni hiši McKinsey ocenjujejo, da bodo podjetja na račun najemanja fleksibilnih delovnih prostorov privarčevala kar 30 odstotkov stroškov. Več >

Zakaj bi izgubljali čas s poslovnimi prostori

Zakaj bi izgubljali čas s poslovnimi prostori

Coworking pisarne, ki se zdaj vse pogosteje razvijajo in preimenujejo v flexible space, rešujejo kar nekaj večjih problemov, ki jih imajo podjetja pri najemu poslovnih prostorov. Več >

Coworking miza v Ljubljani za nadobudne podjetnike

Coworking miza v Ljubljani za nadobudne podjetnike

MP coworking se nahaja v prostorih Zavoda mladi podjetnik v mestni četrti Dravlje, natančneje na Kunaverjevi ulici 9. V najetih skupnih pisarnah že vrsto let deluje ekipa mladih nadobudnih podjetnikov, ki so se odločili, da bodo svoje poslovne ideje razvijali v ustvarjalnem okolju med ostalimi podjetniki in z njimi izmenjevali ideje, načrte in izkušnje. Več >

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki