Najhitrejšo rast prihodkov zabeležili v BiH

V podjetju Bisnode, vodilnem ponudniku poslovnih informacij v slovenskem gospodarskem prostoru, so podrobno pregledali trgovinsko dejavnost v regiji v letu 2013. Ugotovili so, da je v analizirani dejavnosti najhitrejšo rast prihodkov zabeležila Bosna in Hercegovina.
Najhitrejšo rast prihodkov zabeležili v BiH

Najhitrejšo rast prihodkov zabeležili v BiH (Vir slike: jannoon028, FreeDigitalPhotos.net)

Najvišje prihodke iz trgovinske dejavnosti je ustvarila Slovenija, in sicer 27,32 milijard evrov, kar predstavlja 33,7 odstotkov vseh prihodkov trga. Najnižji so bili prihodki v Bosni in Hercegovini, kjer trgovina predstavlja največji, 37,2 odstotni delež vseh prihodkov trga.

Če primerjamo rast prihodkov iz analizirane dejavnosti v obdobju 2011–2013, so ti najhitreje rastli v Bosni in Hercegovini, in sicer za 7,4 odstotka. Na drugi strani največji padec beležijo v Srbiji, kjer so bili prihodki leta 2013 v primerjavi z 2011 nižji za 3,8 odstotka.

Grafični prikaz prihodkov v letu 2013:

(Vir slike: Bisnode bilten)

Poleg pregleda celotne dejavnosti so v Bisnode tri področja analizirali še bolj podrobno. Gre za trgovino z motornimi vozili in popravila motornih vozil, trgovino na debelo ter trgovino na drobno.

Trgovina z motornimi vozili

Najvišje prihodke iz poddejavnosti trgovine z motornimi vozili in popravil motornih vozil, tj. 3,74 milijard evrov, je v 2013 zabeležila Slovenija, kar predstavlja 4,6 odstotkov vseh prihodkov trga. Najnižje prihodke je ustvarila Bosna in Hercegovina, in sicer v višini 423,37 milijonov evrov, kar predstavlja 1,9 odstotka vseh prihodkov trga in 5 odstotka vseh prihodkov dejavnosti trgovine v državi.

Če primerjamo rast prihodkov iz poddejavnosti, so prihodki v vseh analiziranih državah upadli. Najmanjši upad je zabeležila Slovenija, prihodki so bili v letu 2013 v primerjavi z letom 2011 za 0,4 odstotka nižji, največja upad prihodkov pa Srbija, kjer so bili prihodki leta 2013 v primerjavi z letom 2011 za 13,1 odstotka nižji.

Trgovina na debelo

Najvišje prihodke iz veletrgovine je zabeležila Srbija, in sicer 18,63 milijard evrov. To predstavlja 25,6 odstotka vseh prihodkov iz poddejavnosti glede na celotno srbsko gospodarstvo in 69,9 odstotka celotnih prihodkov celotne trgovine.

Najnižje prihodke je ustvarila Bosna in Hercegovina – 5,75 milijard evrov. 25,3 odstotka je delež prihodkov iz veletrgovine glede na celotno gospodarstvo, 68,1 odstotka pa znaša delež prihodkov iz trgovine na debelo glede na celotno trgovino.

Primerjave rasti prihodkov od 2011 do 2013 kažejo padec v vseh državah. Izjema je Bosna in Hercegovina, kjer so se prihodki v primerjalnem obdobju zvišali za 11,9 odstotka.

Trgovina na drobno

Najvišje prihodke iz trgovine na drobno je v letu 2013 zabeležila Slovenija – 11,09 milijard evrov, tj. 13,7 odstotka vseh prihodkov gospodarstva in 40,6 odstotka prihodkov trgovine.

Najnižje prihodke je ustvarila Bosna in Hercegovina – ti predstavljajo 10 odstotkov prihodkov trgovine na drobno glede na celotno gospodarstvo in 26,9 odstotka vseh prihodkov celotne trgovine.

Če primerjamo rast prihodkov iz poddejavnosti, so se prihodki v Sloveniji v obdobju 2011-2013 povečali za 1,8 odstotka. Največji upad prihodkov je zabeležila Hrvaška, in sicer za 2,2 odstotka.

Vir: Bisnode Bilten (PDF datoteka)

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

21.11.2018 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

07.12.2018 od 9:00 do 12:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

13.12.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

17.01.2019 od 15:00 do 19:00
Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

Vse za podjetje