Najhitrejšo rast prihodkov zabeležili v BiH

V podjetju Bisnode, vodilnem ponudniku poslovnih informacij v slovenskem gospodarskem prostoru, so podrobno pregledali trgovinsko dejavnost v regiji v letu 2013. Ugotovili so, da je v analizirani dejavnosti najhitrejšo rast prihodkov zabeležila Bosna in Hercegovina.
Najhitrejšo rast prihodkov zabeležili v BiH

Najhitrejšo rast prihodkov zabeležili v BiH (Vir slike: jannoon028, FreeDigitalPhotos.net)

Najvišje prihodke iz trgovinske dejavnosti je ustvarila Slovenija, in sicer 27,32 milijard evrov, kar predstavlja 33,7 odstotkov vseh prihodkov trga. Najnižji so bili prihodki v Bosni in Hercegovini, kjer trgovina predstavlja največji, 37,2 odstotni delež vseh prihodkov trga.

Če primerjamo rast prihodkov iz analizirane dejavnosti v obdobju 2011–2013, so ti najhitreje rastli v Bosni in Hercegovini, in sicer za 7,4 odstotka. Na drugi strani največji padec beležijo v Srbiji, kjer so bili prihodki leta 2013 v primerjavi z 2011 nižji za 3,8 odstotka.

Grafični prikaz prihodkov v letu 2013:

(Vir slike: Bisnode bilten)

Poleg pregleda celotne dejavnosti so v Bisnode tri področja analizirali še bolj podrobno. Gre za trgovino z motornimi vozili in popravila motornih vozil, trgovino na debelo ter trgovino na drobno.

Trgovina z motornimi vozili

Najvišje prihodke iz poddejavnosti trgovine z motornimi vozili in popravil motornih vozil, tj. 3,74 milijard evrov, je v 2013 zabeležila Slovenija, kar predstavlja 4,6 odstotkov vseh prihodkov trga. Najnižje prihodke je ustvarila Bosna in Hercegovina, in sicer v višini 423,37 milijonov evrov, kar predstavlja 1,9 odstotka vseh prihodkov trga in 5 odstotka vseh prihodkov dejavnosti trgovine v državi.

Če primerjamo rast prihodkov iz poddejavnosti, so prihodki v vseh analiziranih državah upadli. Najmanjši upad je zabeležila Slovenija, prihodki so bili v letu 2013 v primerjavi z letom 2011 za 0,4 odstotka nižji, največja upad prihodkov pa Srbija, kjer so bili prihodki leta 2013 v primerjavi z letom 2011 za 13,1 odstotka nižji.

Trgovina na debelo

Najvišje prihodke iz veletrgovine je zabeležila Srbija, in sicer 18,63 milijard evrov. To predstavlja 25,6 odstotka vseh prihodkov iz poddejavnosti glede na celotno srbsko gospodarstvo in 69,9 odstotka celotnih prihodkov celotne trgovine.

Najnižje prihodke je ustvarila Bosna in Hercegovina – 5,75 milijard evrov. 25,3 odstotka je delež prihodkov iz veletrgovine glede na celotno gospodarstvo, 68,1 odstotka pa znaša delež prihodkov iz trgovine na debelo glede na celotno trgovino.

Primerjave rasti prihodkov od 2011 do 2013 kažejo padec v vseh državah. Izjema je Bosna in Hercegovina, kjer so se prihodki v primerjalnem obdobju zvišali za 11,9 odstotka.

Trgovina na drobno

Najvišje prihodke iz trgovine na drobno je v letu 2013 zabeležila Slovenija – 11,09 milijard evrov, tj. 13,7 odstotka vseh prihodkov gospodarstva in 40,6 odstotka prihodkov trgovine.

Najnižje prihodke je ustvarila Bosna in Hercegovina – ti predstavljajo 10 odstotkov prihodkov trgovine na drobno glede na celotno gospodarstvo in 26,9 odstotka vseh prihodkov celotne trgovine.

Če primerjamo rast prihodkov iz poddejavnosti, so se prihodki v Sloveniji v obdobju 2011-2013 povečali za 1,8 odstotka. Največji upad prihodkov je zabeležila Hrvaška, in sicer za 2,2 odstotka.

Vir: Bisnode Bilten (PDF datoteka)

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Predavanje: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Predavanje: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje