Nasmešek mu odpira podjetniška vrata

Če ga boste spoznali, vam bo takoj namenil nasmešek. Takšnega, ki se mu bo razlezel vse od ušes. To je njegov zaščitni znak. Pravi, da brez nasmeška ne gre – niti v poslovnem svetu. Aljoša Kous, lastnik posebnega nasmeška, je mladi podjetnik, ki si utrjuje pot na številnih področjih.
Nasmešek mu odpira podjetniška vrata

Na sliki Aljoša Kous (Vir slike: Jernej Kokol).

Najin pogovor začne z zanimivim dejstvom – z obrazložitvijo njegovega priimka. Pravi, da je leta 1848 ob popisu prebivalstva popisovalec malce pregloboko pogledal v kozarec in zato priimku pozabil dodati črko z. Tako so namesto Kouszi – priimek izvira iz Madžarske – postali Kousi. Morda mu je takrat popisovalec zakoličil usodo – mladenič, ki prihaja iz Ribnice, namreč stalno brije norca iz priimka, pri tem pa mu pomagajo tudi njegovi prijatelji. »Vsemu boš kous. Odrezal ti bom kous kruha,« sta le dve šali od nabora, ki mi jih postreže.

Od primka do Kous-ultinga …

Čeprav se zdi, da priimek nima povezave s podjetništvom, nato preseneti z idejo prijateljic, članic ŠSDMSja, ki sta prišli do imena Kousulting. »Kot consulting. Nekakšna izpeljanka iz mojega priimka. Tako se je začela graditi ideja.« Kous je bil takrat že nekaj let vpet v komunikacijo in raziskovanje behaviozirma. Pomislil je, zakaj ne bi na tem področju tudi dejansko delal. Nastal je AKousulting.

… do prve knjige o govorici telesa …

Vse se je začelo pred 11 leti, ko je bil star komaj 16 let. Naletel je na psihoanalizo Sigmunda Freuda, ki jo je moral večkrat prebrati, da jo je razumel. Freud ga je popolnoma navdušil, obsedel. Nekaj mesecev pozneje se je znašel v knjižnici, ko je iskal literaturo za seminarsko nalogo, in po naključju pristal na oddelku psihologije. Zagledal je knjigo Allana Peasea Govorica telesa, jo vzel domov, prebral in se še isti dan vrnil po nov kup knjig. »Začel sem razumeti, kaj vse se je dogajalo v mojem življenju. Razumel sem pretekle dogodke, ki so se odvijali okoli mene. Podzavestno sem jih že takrat prepoznal,« pove. Kmalu mu je zmanjkalo literature v slovenščini, zato se je podal na tujo literaturo in splet.

… pa do rokovanja z Moniko Bračiko

»Med raziskovanjem po spletu sem naletel na Moniko Bračiko. Poslal sem ji sporočilo, se predstavil in povedal, da bi se rad naučil še kaj novega.« Bračika ga je povabila na sestanek. Njegova zagnanost jo je očitno prepričala in ga takoj povabila na svoje predavanje, kjer mu je tudi sama odstopila besedo. »Nikoli nisem predaval, sem pa rad nastopal. A to ni isto,« pove, da je na začetku za nekaj sekund ostal brez besede. »Bila je smrtna tišina, vsi so me gledali … Monika je prišla do mene, me uščipnila in vprašala, ali zmorem,« in tako mu je beseda stekla.

Na študiju kemije spoznaš fiziološke procese

Sodelovala sta kar dve leti, nato pa mu je povedala, da ga je naučila vse, kar zna. Kljub prepričanju, da bo staršem dokazal, da se da uspeti tudi brez zaključenega študija, se je vendarle odločil in prestopil vrata fakultete. Odločil se je za kemijo in kemijsko inženirstvo. Da bo tam spoznal procese, ki se dogajajo v našem telesu. »Zanimalo me je, kakšni fiziološki procesi potekajo v naših telesih, v možganih. Mislil sem, da nas bodo tudi to učili.« Zmotil se je, a vztajal pri študiju zaradi družbe.

Analiza profesorja

Prvega letnika ni naredil, saj je imel težavo z enim predmetom. Pravzaprav profesorjem, pravi. Zato ga je začel analizirati. Kaj mu je všeč, da bi na podlagi tega uspel opraviti tudi ustni del izpita. Čeprav je profesorja večkrat pozitivno presenetil, je stari, prekaljeni maček natanko vedel, za kaj se gre. Zgodba se je končala s stiskom rok in pozdravom, tako od profestorja kot tudi od fakultete.

Naredi si službo sam!

To ga ni zaustavilo pred začrtnim ciljem. Da bi vendarle pridobil želeni status – tudi zato, ker podjetja drugače gledajo na osebo s končanim študijem, pravi -, se je vpisal na Fakulteto za uporabne in družbene študije v Novi Gorici. Vse bolj pa je začel razmišljati tudi o lastni podjetniški poti. »Tisti, ki mi reče, da ni služb … to so same nebuloze. Naredi si jo sam! Če imaš hobi in lahko z njim služiš, začni,« razloži in dodaja, da Slovenci preveč dajemo na mnenje drugih.

V vmesnem času je začel pisati blog na temo medsebojnih odnosov, predvsem tistih partnerskih, mesečno je privabil tudi do 3 tisoč bralcev. »Vedno me je zanimalo, zakaj je nekdo nekomu simpatičen in zakaj moški na splošno ne znamo razbrati znakov, da smo ženski všeč. In zakaj nihče nima dovolj poguma, da bi do ženske pristopil trezen,« razloži bistvo bloga. Pozneje so ga ukinili, ker je počasi opustil pisanje.

Nova iniciativa na obzorju: #vecseksamanjdroge

Pred meseci pa so zakričali njegovi prijatelji: vedno imaš predavanja, a nikoli za nas. Zato se je odločil za organizacijo dogodka v ljubljanski Centralni postaji in dobil idejo za predavanje: #večseksamanjdroge. V Centralni postaji so pristali na idejo, pričakoval je 40 udeležencev. Na koncu je zaradi prezasedenosti kapacitet moral izvesti dve predavanji, enega za moške in drugega za ženske. Za potrebe dogodka se je povezal tudi s podjetjem Durex, ki jim je bila njegova ideja očitno všeč.

In iz tega, pravi, je nastal (še en) celoten brand. Razmišlja o vnovični vzpostavitvi bloga, morda se mu odpre priložnost tudi za svojo radijsko oddajo. Zakaj več seksa, manj droge? Ker seks, pravi Kous, sprošča enake hormone in občutke kot droga. »Pa še bolj zdrav in varen je,« doda v smehu.

Hormoni sreče in nesreče ter nepoznavanje samega sebe

»Večina redno zaposlenih v Sloveniji je nesrečnih. Na delovnih mestih vztrajajo, ker so varna, ker imajo otroke. A nič ne dajo na srečo. Podobno je tudi v partnerskih odnosih. Med mladimi, starimi od 18 do 30 let, ni več kompromisov. Ne znamo jih več sklepati,« izrazi pa tudi željo, da bi spodbudil mlade, naj začnejo z iskanjem stvari, z iskanjem sebe. »Nekajkrat sem udeležence vprašal, kdo lahko reče, da se pozna do potankosti. Nihče ne dvigne roke. Tudi zato, ker se ne želijo izpostavljati. Rečem jim, naj napišejo sedem pozitivnih in sedem negativnih stvari. In prioritete. V sedmih minutah. Le pet odstotkov uspe napisati. Ostali gledajo v zrak.«

Aljoša med predavanjem na polfinalu za izbor Mladi podjetnik leta (Vir slike: Jernej Kokol).

Skok v Malezijo in na Japonsko?

Kous namreč predava tudi o behaviorizmu, neverbalni komunikaciji in profiliranju v poslovnem svetu. Trenutno je, pravi, v pogovorih z malezijsko banko in japonskim podjetjem na področju komuniciranja. »Kako komunicirati na sestanku, s stranko, kako interno in eksterno to predstaviti,« razloži, kakšno bo morebitno sodelovanje oziroma pomoč.

»Poslovni bonton se pogosto spregleda,« pove iz slovenskih izkušenj. Pove primer podjetja, ki je precej prodajno usmerjeno, ima tudi terensko prodajo. Ekipi se je priključil na terenu in ugotovil vir neuspeha. Opazoval je vsakega posameznika in mu po koncu povedal, kaj bi bilo potrebno spremeniti. Nekateri, ki se s strankami dobijo v lokalu, pijejo na račun stranke, kar je ogromna napaka v poslovnem bontonu. Pogreša tudi nasmeh. »Nasmeh vam bo odprl številna vrata. Z namršenim obrazom ne boste dosegli nič. Obenem pa se ne pozabite prilagoditi situaciji,« dodaja. Po spremljanju podjetja in posameznih oddelkov napiše analizo, v kateri predstavi, kaj vse je potrebno spremeniti. Spremembe po navadi pripeljelo do izboljšanih rezultatov.

Referenc je vse več …

Ne svetuje pa le podjetjem – med njegovimi referencami se znajdejo srednje šole, fakultete, študentske organizacije, med prepoznavnejšimi podjetji izpostavi Gedeon Richter, sodeluje pa tudi pri aktualni Kickstarter kampanji Chevall Watches , temveč tudi posameznikom. Na primer s pisanjem življenjepisov. »Na fakulteti te ne naučijo, kako napisati življenjepis, na izobraževanjih pa te naučijo le, kako narediti Europass obrazec, katerega velik nasprotnik sem. Gre le za tabelo, polno podatkov, ki uničuje kreativnost in inovativnost, pokažeš le, da znaš slediti pravilom.«

»Ne napišem jim življenjepisa, temveč jim le povem, kako ga napisati. Če ga bom napisal jaz, bom jaz na papirju predstavljen. Povem, kako ga narediti, iztočnice dam. Ko ga oseba napiše, mi ga pošlje v pregled,« svetuje pa jim specifično, odvisno od delovnega mesta, na katerega se prijavijo. »Samo pomagam jim priti do prvega razgovora. Enako je, kako pristopiti do punce, do prvega zmenka. Na zmenku mene ne bo poleg,« pove v šali.

Kako napisati življenjepis?

»Nobenega ne zanima, kakšno povprečje ste imeli na fakulteti, razen če ste bili med top študenti v Sloveniji. Napišite izkušnje, ne pozabite pa, kaj sami pričakujete od delodajalca. Ne lažite o svojih sposobnostih in izkušnjah. Preidite k bistvu, povejte, kdo ste, ne kaj ste. Nikoli se ne splača lagati. Morda na kratek rok, a na dolgi rok vas bo pokopalo. Vsi si želimo tudi finančne varnosti in želimo biti plačani za delo, vendar denar ne sme biti gonilna sila. Osebnostna rast mora biti. Če vam ponudijo izobraževanje, ga sprejmite, ker to lahko privede do napredovanja,« svetuje.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Rok Starič, mladi podjetnik leta 2018, potrebuje vašo pomoč

Rok Starič, mladi podjetnik leta 2018, potrebuje vašo pomoč

Rok Starič, mladi podjetnik leta 2018, je pred kratkim zagnal kampanjo »Lifting like nuts«, v kateri zbira sredstva za nakup viličarja, ki bo zaposlenim v podjetju Rok's pomembno olajšal vsakodnevno delo s paketi surovin in izdelkov. Kampanjo lahko podprete do konca maja s spletnim nakupom izdelkov iz njihove ponudbe. Preberite več >>

Rok Starič: »Če se pri delu ne zabavam, v njem ne vidim smisla.«

Rok Starič: »Če se pri delu ne zabavam, v njem ne vidim smisla.«

Minilo je devet mesecev, odkar je Rok Starič z blagovno znamko »Rok's nut butter« zmagal na izboru Mladi podjetnik leta 2018. Kaj mu je prinesla zmaga? Katere tuje trge že osvaja maslo iz oreščkov? S kakšnimi pristopi podjetje poskrbi za veselje svojih strank? Preberite več >>

“Brez pravega načrta ne pomaga niti 10 milijonov evrov”

“Brez pravega načrta ne pomaga niti 10 milijonov evrov”

Leto 2018 je za Domžalčana Roka Stariča, lastnika blagovne znamke Rok’s nut butter, v poslovnem smislu zagotovo prelomno. Naziv Mladi podjetnik leta 2018 je le ena izmed pozitivnih zgodb, ki mu napovedujejo svetlo prihodnost v zahtevnem podjetniškem svetu. Preberite več >>

Zgodba Pivovarne Pelicon dobiva mednarodni pridih

Zgodba Pivovarne Pelicon dobiva mednarodni pridih

Peto obletnico delovanja pri Pivovarni Pelicon obeležujejo z odmevnimi mednarodnimi sodelovanji s partnerji - pivovarji iz Nemčije, Poljske, Hrvaške in Norveške. Preberite več >>

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Vrhunec letošnje konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! je bil zaključek izbora Mladi podjetnik leta 2018. Prestižni naziv je pripadel Domžalčanu Rok Stariču - Rok´s nut butter d.o.o.. Preberite več >>

Tattoo care – Z vero vase in v svoj produkt do zvezd

Tattoo care – Z vero vase in v svoj produkt do zvezd

Zdravstvene težave so kranjski podjetnici Jasni Grbić odprle nov pogled na svet. Po operaciji hrbtenice se ni prepustila malodušju. Zagrabila je priložnost, ki se ji je ponudila, ter z mazilom za nego tetovaž Tattoo care postala prava poslovna zvezdnica. Preberite več >>

MP konferenca: Kako najti pravi finančni vir za podjetje?

MP konferenca: Kako najti pravi finančni vir za podjetje?

Petkova konferenca Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! bo ob sodelovanju številnih priznanih strokovnjakov postregla tudi z okroglo mizo o različnih načinih financiranja podjetij. Preberite več >>

Finalisti MP leta 2018 – Smart Optometry prepričal stroko

Finalisti MP leta 2018 – Smart Optometry prepričal stroko

Zagonsko podjetje Smart Optometry iz Idrije je z novo rešitvijo za trening vida AmblyoPlay prepričalo komisijo in si zagotovilo mesto v finalu izbora Mladi podjetnik leta 2018. Preberite več >>

Oznake: , ,