Opomnik za podjetnike

V letošnjem letu se je spremenilo kar nekaj predpisov, ki urejajo poslovanje podjetij. Poleg tega morajo podjetniki pred iztekom letošnjega leta poleg oddaje rednih poročil opraviti še nekatere druge obveznosti. Več o tem si lahko skupaj z davčnimi in računovodskimi nasveti preberete v nadaljevanju.
Opomnik za podjetnike

Ustanovitev podjetja (Vir: uis.edu)

Podjetniki oz. izplačevalci dohodkov morajo do 31. decembra Davčni upravi sporočiti podatke o vzdrževanih družinskih članih in opomniti zaposlene nerezidente, ki prejemajo dohodke v Sloveniji in še nimajo urejenega rezdentskega statusa pri DURS, naj to uredijo do izteka letošnjega leta.

Novosti na področju zakonodaje:

20.11. je stopila v veljavo nova, šest-mesečna Odredba o pošiljanju obvestil o spremembi cen. Odredba določa obveznosti gospodarskih družb, samostojnih podjetnikov in režijskih obratov, da Ministrstvo za gospodarstvo obveščajo o spremembi cen, z izjemo sprememb cen zaradi akcijskih ali promocijskih znižanj. Obvestilo o spremembi cen morajo ministrstvu poslati pred oz. najkasneje drugi dan po dejanski spremembi cen. Proizvodna podjetja morajo ministrstvu sporočiti prodajne cene brez DDV, če se ukvarjajo tudi s prodajo pa morajo sporočiti še prodajne cene, ki vključujejo DDV, medtem ko morajo storitvena podjetja za vse storitve navedene v 3. členu odredbe (z izjemo komunalnih storitev) sporočiti  cene, ki vključujejo DDV.

Davčni nasveti:

Po novem bodo morali izplačevalci dohodka, ki so plačniki davkov, skladno s spremembami Zakona o davčnem postopku, predložiti podatke o dohodkih za leto 2009 za potrebe odmere dohodnine tudi na letni ravni.

Poleg tega pa naj bodo podjetniki pozorni tudi na pojasnili DURS-a, povezani z rezervacijami in povračilom stroškov prehrane in prevoza vajencem, dijakom in študentom za obvezno praktično delo.

Računovodski nasveti:

* Doba koristnosti (ne)opredmetenega osnovnega sredstva je odvisna od pričakovanega fizičnega izrabljanja, tehničnega in gospodarskega staranja ter pričakovanih zakonskih in drugih omejitev uporabe. Kot doba koristnosti se upošteva najkrajša doba trajanja posameznega od naštetih dejavnikov, pregledati pa jo je treba najmanj ob koncu vsakega poslovnega leta in po potrebi ustrezno spremeniti dobo amortiziranja.

Podjetje se lahko ob nakupu amortizljivega opredmetenega osnovnega sredstva tudi odloči, da bo razporedilo nabavno vrednost sredstva na njegove sestavne dele in obračunalo vsakega posebej.

* Faktoring oz. odkup terjatev je finančni instrument, ki predstavlja obliko zunanjega financiranja podjetja in se uporablja kot alternativa bančnemu kreditu in zavarovanju pred komercialnimi tveganji. Prednost uporabe faktoringa je, da podjetje likvidna sredstva (zmanjšana za provizijo ki jo prejme faktorinško podjetje- faktor) prejme takoj, ko faktorju preda fakturo in dokumentacijo o neporavnanih terjatvah, hkrati pa ta instrument zagotavlja manjše tveganje pri povračilu stroškov terjatve.

V mednarodnem poslovanju se uporablja ti. ti. dvofaktorski sistem, v katerem sodelujeta izvozni faktor (v državi prodajalca) in uvozni faktor (v državi kupca), ki dobro poznata razmere na trgu.

Vir: Podjetnik.si

Oznake: ,
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

20.11.2019 od 9:00 do 20:00
HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

Slovenska hardware scena - povežimo se! V povezavi s slovenskimi startup podjetji se pogovarjamo predvsem o storitvenih, razvijalskih in podjetjih, ki se ukvarjajo s spletno trgovino. Imamo pa tudi veliko uspešnih primerov startup podjetij, ki se ukvarjajo z razvojem strojne opreme: Visionect, Sleepy bottle, Equa... takšnih podjetij si želimo še več. Zato smo pripravili aktivnosti v okviru programa HardwareSTART kateri glavni namen je povečati število ter rast startup podjetij, ki delujejo na področju razvoja strojne opreme.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

22.11.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje