
Solata, ki jo pridelajo v Panorganic.
Svoj izdelek oziroma storitev ste razvili in preizkusili. Opravili ste raziskavo trga in pridobili povratne informacije prvih kupcev oziroma predstavnikov svoje ciljne publike. Zdaj morate le še prodreti na trg.
Seveda je to zahteven proces. Tudi če ste oblikovali odličen izdelek ali storitev, morate najprej doseči svojo ciljno publiko prek različnih medijev in drugih kanalov, nato pa odgovoriti na njihove dvome in se soočiti s konkurenco. Lansiranje izdelka oziroma storitve tako vključuje znanje o izdelku oziroma storitvi, ustvarjalnost, domišljijo, vztrajnost in energijo.
O prodoru na trg smo se pogovarjali tudi z Nikom Miholičem iz podjetja Panorganic, ki je lani prejelo naziv mladi podjetnik leta. Miholič bo izkušnjah ekipe v zadnjem letu in načrtih za prihodnost spregovoril tudi na konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!, ki se bo odvijala 15. junija 2017 od 14.00 dalje v prostorih NLB Centra za inovativno podjetništvo v Ljubljani.
Da bi vam olajšali predstavitev izdelka na trgu, smo pripravili pregled nekaj ključnih točk, na katere morate biti pozorni pri tem procesu, in različnih taktik oziroma strategij, ki jih lahko uporabite.
1. Opravite raziskavo trga
Na začetku morate seveda preveriti, ali dejansko obstaja trg za vaš izdelek oziroma storitev. Veliko podjetnikov preskoči ta korak – tako lahko napravijo eno največjih in najdražjih napak v svojem življenju.
»Panorganic je na slovenskem trgu prisoten od leta 2011, ko si je Mario Kurtović zamislil, da bi prideloval česen, saj je slovenskega česna na trgu občutno primanjkovalo. Po raznih izobraževanjih, potovanjih in raziskovanju je zasadil prvi česen in ga leta 2012 prodal v trgovino Mercator, ki ga je pograbila z obema rokama. V letu 2013 smo nato izoblikovali našo prvo znamko, ČESNEK, kar se je izkazalo za izjemno dobro potezo. Namreč, med ljudmi je bila odlično sprejeta, saj so kmalu po vseh trgovinah iskali ‘Česnek, tisti česen z zeleno etiketo, ki je tako močnega okusa in diši kot domač’,« pripoveduje Niko Miholič iz podjetja Panorganic. Iz njegovih besed je razvidno, da je ustanovitelj podjetja Mario Kurtović pred dejanskim lansiranjem prvega pridelka raziskal slovenski trg in izkoristil pomanjkanje česna na njem.
Podjetje je tudi v nadaljevanju poslovne poti uspešno zapolnjevalo različne »luknje« na trgu: »V prihodnjih letih smo dodajali nove pridelke, ki jih je na trgu primanjkovalo, zaradi česar so nas imeli trgovci na nek način še raje, saj smo s skupnimi močmi reševali primanjkljaj na trgu. To počnemo še danes, trgovci pa so še zmeraj odprti za nove ideje, kot je na primer živa solata, ki ji je uspelo prodreti tudi v Avstrijo, Bolgarijo, Hrvaško v velike verige, kot so Hofer, Kaufland in Konzum.«

Podjetje Panorganic prideluje različne pridelke. Med njimi je tudi rdeča pesa. (Vir slike: Panorganic)
2. Oblikujte marketinški načrt
Ko ugotovite, ali obstaja trg za vaš izdelek ali storitev, in le-tega natančno preučite, določite tudi cilje in vizijo svojega podjetja. Šele po tem oblikujte marketinški načrt, ki je ključnega pomena in služi kot podlaga za uspeh vašega podjetja.
V načrt vključite naslednje elemente: opis izdelka oziroma storitve, ciljno publiko, demografske podatke ciljne publike, ceno, konkurenco, oglaševanje, proračun …
Tudi v podjetju Panorganic poudarjajo pomen načrtovanja in integriranega tržnega komuniciranja, saj si prizadevajo, da bi jih ljudje tako v Sloveniji kot v okoliških državah poznali »kot trajnostno, moderno kmetijsko gospodarstvo z visokokakovostnimi lokalno pridelanimi produkti, ki so certificirani in sledljivi«.
Pri tem Miholič izpostavlja dobro izoblikovano blagovno znamko in pripadajoče marketinške elemente: »Preko vseh naših kanalov smo poudarjali naše zgoraj omenjene ključne prednosti ter izoblikovali hišo znamk, ki so medsebojno povezane, hkrati pa se razlikujejo v svojih detajlih. Na ta način smo dosegli boljšo prepoznavnost naših pridelkov že od samega začetka, saj jih ljudje lažje povezujejo z znamko Panorganic.«
3. Določite datum predstavitve
Po oblikovanju marketinškega načrta določite datum, ko boste izdelek oziroma storitev dejansko lansirali na trg. To je vaš cilj, ključni trenutek, ko se boste predstavili svetu.
Na podlagi datuma predstavitve boste lahko oblikovali časovnico za marketinško kampanjo. Strokovnjaki predlagajo, da datum predstavitve določite vsaj šest mesecev vnaprej, da boste lahko v vmesnem času zagnali močno trženjsko kampanjo. Tako boste dosegli najboljše rezultate.
4. Bodite aktivni
Vsak dan s osredotočajte na aktivnosti, ki vam bodo pomagale pri lansiranju izdelka oziroma storitve na trg. Oglašujte s pomočjo tradicionalnih kanalov, seveda pa v sodobnem času ne smete pozabiti na različne oblike digitalnega in spletnega trženja.
Če se podajate na nišni trg, poiščite vplivne posameznike s tega področja in se dogovorite za sodelovanje. Tudi sodelovanje s strokovnjaki je lahko učinkovito. Izkoristite potencial družabnih omrežij in pripravite posebno kampanjo za trženje prek le-teh. Pri oglaševanju vseskozi sledite marketinškemu načrtu.
»S kakšnimi posebnimi težavami se nismo soočali, saj smo vsak nov izdelek skušali kar se da dobro skomunicirati preko člankov in intervjujev v medijih, družbenih omrežij in nenazadnje tudi promocij v trgovinah, s čimer smo se na nek način izognili težavam, ki se pojavijo pri lansiranju novih pridelkov na trg,« opozarja na pomembnost učinkovitega oglaševanja in trženja Niko Miholič iz podjetja Panorganic.
Bodite ustvarjalni, drzni in nepopustljivi – le tako boste dosegli uspeh.
Pomembno je tudi, da širite svojo mrežo in oblikujete pozitivne poslovne odnose v svoji skupnosti. V podjetju Panorganic so tako že v letu 2013 začeli sodelovati tudi z drugimi slovenskimi trgovci, med drugim z Engrotušem, Sparom in Hoferjem, saj so tudi oni iskali česen slovenskega porekla. Miholič ob tem poudarja pomembnost dobrih medsebojnih odnosov pri doseganju kratkoročnih in dolgoročnih uspehov, saj je »potrebno tudi medsebojno spoštovanje, prilagodljivost in poštenost«.

Panorganic je oblikoval tudi izdelek Živa. (Vir slike: Panorganic).
5. Prodajajte!
Vendar se prodaje ne lotite brez primerne strategije. Glede na svoj izdelek oziroma storitev in marketinški načrt se odločite, na katere kupce se boste najprej osredotočili – nekateri izdelki so namenjeni posameznikom, druge lahko predstavite v različnih trgovinah, tretji so namenjeni drugim podjetjem …
Svojim strankam predstavite ugodno ceno in prednosti svojega izdelka oziroma storitve. Tudi če je vaša cena višja od konkurenčnih, lahko kupce prepričate s kvaliteto svojih izdelkov, dodatnimi koristmi, programom zvestobe …
Zaključek
S pomočjo naštetih nasvetov se lahko že vnaprej pripravite na lansiranje svojega izdelka ali storitve na trg. Tako boste povečali svoje možnosti za uspeh.
Tudi Niko Miholič iz podjetja Panorganic vam polaga na srce, da morate biti na lansiranje dobro pripravljeni. To pomeni, da morate imeti »vnaprej pripravljene načine povezovanja s potencialnimi partnerji (brošure, vzorci, direktni kontakti glavnih v nabavi oziroma drugi ustrezni kontakti), izoblikovane znamke ter pripravljene dobre strategije komuniciranja in prodaje«.
»Z dobrim izdelkom in izdelano strategijo, ki vas bo izstrelila korak višje od ostalih, bi tako moral biti uspeh skorajda zagotovljen,« za konec dodaja sogovornik.
O prodoru na trg in drugih podjetniških tematikah bodo poleg Nika Miholiča na konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!, spregovorili tudi drugi uspešni slovenski podjetniki. Vabljeni k udeležbi!
Viri: Fast Company, The Balance