Po pripravništvu v Letalske.si dobila priložnost pri hrvaškem prodajalcu
Jasmina Strašek je vodja prodaje za slovenski trg v hrvaškem podjetju Polleo Sport (Vir slike: Polleo Sport).
Po končani Ekonomsko-poslovni fakulteti v Mariboru jo je vse bolj mikalo, da bi podjetništvo izkusila tudi v praksi. Med drugim je mesec in pol preživela v podjetju Letalske.si, pripravništvo pa je v enem od pogovorov označila za »all inclusive paket«. S pridobljenim znanjem na MP pripravništvu je poleg novih poznanstev pridobila tudi drugačen pogled na poslovne situacije, lažje se spoprijema z dinamičnostjo dogajanja kot tudi s problemi in sprejemanjem odgovornih odločitev.
Pravi, da so se vse stvari začele odvijati v zastavljeno smer, potem pa je izvedela še, da hrvaško podjetje »iščega nekoga, ki bo skupaj z njimi ´stopal po novi podjetniški poti´ na slovenskem trgu«. Želja po spoznavanju delovanja podjetja ob vstopu na nov tuj je bila odločilna, dodaja podjetnica, ki ima v podjetju naziv vodja prodaje za slovenski trg.
Številne nagrade in prihodki, ki ga uvrščajo med največje
Polleo Sport je zaživel pred petimi leti, vizija podjetja pa je, da postane zbirališče vseh športnih zaljubljencev in pristašev zdravega načina življenja. Njihov koncept je bil že večkrat tudi nagrajen: v letu 2013/2014 so prejeli certifikat za kakovost in zanesljivost blagovne znamke, Superbrands Croatia´s Choice in Green Superbrands Croatia. Zaradi višine prihodkov, pravi Straškova, se uvršča med vodilna podjetja na tem področju na območju jugovzhodne Evrope. Širitev v Slovenijo je bila zato nekakšna logična poteza.
Načrt ekipe Polleo Sport je širitev po prostoru celotne Evropske unije, prvi korak so naredili z odprtjem spletne trgovine za slovenski trg (Vir slike: Polleo Sport).
Gre za projekt, za katerim stoji 70 zaposlenih, ki delajo na štirih različnih segmentih, od maloprodaje na Hrvaškem, veleprodaje – izvažajo namreč v osem držav –, fitnes centra in online oddelka, ki trenutno vodi dve spletni trgovini za hrvaški in slovenski trg ter »enega izmed najmočnejših regionalnih portalov v kulturi vadbe, fitnesa in prehrani«.
Iz Zagreba v osem držav
V Zagrebu se nahaja centralizirano središče, iz katerega pošiljajo izdelke v osem držav. Ali bo spletna trgovina dobila tudi fizično obliko, pravi, da bo pokazal čas. »Naš načrt je širjenje na prostoru celotne Evropske unije, prvi korak je odpiranje naše spletne trgovine za slovenski trg,« vsak vstop na novo tržišče pa predstavlja poseben izziv.
Kopiraj in prilepi sistem ne deluje
Straškova pojasnjuje, da je nemogoče izvajati enako poslovanje v vseh državah, nekakšen kopiraj in prilepi sistem, že zaradi lokalizacije trga. »Seveda pa s tem nimamo v mislih samo razlike v kupni moči, temveč tudi mentaliteto, nakupne navade, humor in podobno. Na primer tisto, kar je smešno Britancem ni smešno Francozom, tisto, kar imajo radi Francozi pa ne pomeni, da je zanimivo tudi Nemcem. Zato mora biti pristop v komunikaciji, marketingu in prodaji zmeraj adaptiran za posamezen trg, enako je v primeru Slovenije.«
Bi tudi ti pričel-a svojo zgodbo s pomočjo MP? Naslednja priložnost je podjetniška MP šola >>