
Kako prepričati šefa, da reče “Da!” (Vir slike: sxc.hu)
Ne glede na to, kakšen je vaš slog, pravi vodja je tisti, ki lahko svojo ekipo navduši, jo motivira in ji zaupa.
Danes smo priča mnogim različnim stilom vodenja, vsem pa so skupne nekatere lastnosti, predstavljene v nadaljevanju.
Soočanje z izzivi
Dober vodja je pogumen, se sooča s težkimi izzivi in premaguje ovire. Ne glede na situacijo dober vodja rešuje težave iskreno in odprto. Če se boste s svojo ekipo redno pogovarjali tako o dobrih kot tudi o slabih stvareh, boste pridobili njihovo zaupanje.
Imejte v mislih, da so govorice, ki se širijo po pisarni, prenapihnjene, zato zaposlenim raje po pravici povejte, kakšna je situacija v podjetju. In zapomnite si, zaposleni morajo videti svojega vodjo, kako se sooča z ovirami.
Zaupanje
Zaposleni so najbolj lojalni in zagreti za delo, ko delajo za nekoga, ki mu zaupajo. Obstaja več načinov, kako pridobiti zaupanje, najprej pa se morate iskreno zanimati za poslovno in zasebno življenje članov vaše ekipe. Vprašajte gospo Tanjo, kako je bilo na hčerkini podelitvi diplome, pogovorite se z Markom, kako je bilo na sinovi nogometni tekmi itd. Naj vsi v vaši ekipi vedo, da vam ni vseeno, privoščite jim uspeh tako v poslovnem kot tudi v zasebnem življenju.
Preberite Ali sem dovolj dober vodja?
Zaupanje boste pridobili tudi tako, da ne boste obtoževali in se jezili na zaposlene. Kadar bo prišlo do napake s strani posameznika v vaši ekipi, ga nikar ne obtožujte in ne bodite jezni. Raje mu mirno razložite, zakaj njegova reakcija ali dejanje ni bilo primerno.
Pristnost
Če niste za kravato, potem je nikar ne oblecite. Ljudje (zaposleni, zunanji sodelavci, stranke in poslovni partnerji) bodo videli, da se pretvarjate. To lahko v posamezniku sproži dvom – morda se pretvarjate tudi glede posla.
Spoštovanje
Prislužiti si morate spoštovanje. Najslabše je, da govorite nekaj, delate pa nekaj čisto drugega – takšni vodje si nikoli ne prislužijo spoštovanja svoje ekipe.
Radovednost
Dobri vodje se neprestano izobražujejo in ostajajo radovedni. Vedno iščejo nove poslovne ideje in spremljajo najnovejše trende.
Vir: entrepreneur.com