Reportaža: Marketinška superkonferenca

V četrtek, 31. januarja 2013 je v Laškem potekala Marketinška superkonferenca, ki jo je organiziralo podjetje Lisac&Lisac d.o.o. v sodelovanju z Microsoft Slovenija. Tema letošnje Superkonference je bilo zdravo podjetje.
Znani so člani komisije za Slovenski Dragon's Den!

Prihaja prvi slovenski podjetniški reality show! (Vir slike: sxc.hu)

Organizator in povezovalec vsebin na konferenci mag. Aleš Lisac je ob začetku dejal, da je zdravo tisto podjetje, ki ima preveč strank, se pravi ima obisk in konverzijo.

Kot prvi je na oder stopil prav organizator in otvoril dogodek. Verjetno je bil prav on razlog za tako množično udeležitev konference, saj se je zbralo kar preko 300 udeležencev. Slednji je s svojimi številnimi izkušnjami na področju podjetništva, še posebej pa marketinga, “streljal” uporabne nasvete kot iz topa.

Poudaril je, da upanje vsekakor ni dobra poslovna strategija. “Ne upajte na boljši jutri, naredite ga takega! V svojem poslu se ne primerjajte s konkurenco, primerjajte se s tistimi panogami, kjer dobro skrbijo za svoje stranke. Le tako boste lahko postali boljši. Zapomnite si, da stranke kupujejo le takrat, kadar same to hočejo, in ne takrat, kadar hočemo mi kaj prodati. Zato ne bodite vsiljivi in imejte potrpljenje.”

Zaupal nam je tudi, naj v poslu na prodajamo nekaj, kar stranke rabijo, ampak tisto, kar si želijo. Ne glede na čas, v katerem se nahajamo, moramo vedeti, da so popusti kot antibiotiki – podjetniki jih zlorabljajo podobno kot zdravniki antibiotike. Ko nekaj ne gre dobro, uvedemo popuste (antibiotike).

S tem hočem povedati, da so popusti zadnja stvar, na katero smemo pomisliti pri pospeševanju prodaje. Obstaja veliko več uporabnih stvari, ki imajo dolgoročno boljši učinek kot popusti. Če je vaša edina konkurenčna prednost velik popust, bodo vaše stranke odšle drugam v trenutku, ko jim bo nekdo ponudil še večji popust.

Denar, ki bi ga izgubili z uvedbo popusta, raje vložite v drugo obliko marketinga in po vsej verjetnosti bodo rezultati boljši. Za uspeh na današnjem trgu rabimo odličen izdelek, super marketing in nekoga, ki skrbi za denar. Verjetno bi šlo tudi drugače, vendar je na ta način uspeh že skoraj zagotovljen.

Lisac je svoj nastop končal z vprašanjem: “Kakšna je razlika med nami in hladilnikom? Hladilnik je enkrat poln, vi pa niste nikoli polni (znanja). Izobražujte se, berite knjige, hodite na seminarje, mrežite se, pa še potem ni nujno, da boste uspeli.”

Kot drugi se je na govorniški oder zavihtel Matej Špehar, lastnik digitalne agencije TO-DO, agencije za svetovanje in komunikacijo blagovnih znamk, podjetij in javnih osebnosti na Facebooku. Na kratko nam je na praktičnem primeru pokazal nujnost prisotnosti na vseh socialnih omrežjih, zaključil pa je s sledečim: “Poskrbite, da iz strank naredite prijatelje, kajti stranke odidejo, prijatelji pa ostanejo.”

Njemu sta sledila Primož in Uroš Žižek iz podjetja E-Laborat d.o.o. – uporabna znanja za spletno poslovanje. Omenila sta nekaj, kar bi moralo biti že skoraj samoumevno – če je sprememba notranjih sprememb manjša od zunanjih sprememb, se nam slabo piše, se pravi, da moramo biti na spremembe dobro pripravljeni.

Naslednja trditev velja za vse, ki se ukvarjate z internetnimi posli. Zdrava pamet je slaba stvar v internetnem poslu; uspeh je kapital zaupanja; pozornost pa je edina trda valuta v virtualnem svetu.

Za konec sta nam zaupala še, naj se ne obremenjujemo s sedanjim položajem in naj ustvarjamo novo »industrijo« ter naj nikoli ne lažemo stranki, tudi če resnica ni najbolj prijetna (recimo dobava).

Sledil je kratek odmor, namenjen mreženju med obiskovalci konference (za navezovanje poslovnih in osebnih stikov), po njem pa je bil na vrsti gost, ki ni bil iz tipično podjetniške panoge. Mito Šinkovec, profesionalni osebni trener, nam je predaval o pomembnosti zdravja in splošnega počutja delavcev in o negativnih posledicah na rezultate ob pomanjkanju tega. Razložil nam je, da je stiska odskočna deska za spremembe – se pravi, da je to hkrati lahko trenutek pozitivnih sprememb, če se nanjo odzovemo, ali pa negativnih, če jo prezremo.

Naslednji predavatelj je bil mag. Simon Meglič iz podjetja OpenIT d.o.o. Tudi on je bil bolj po godu tistim iz internetnih branž. Poudaril je čistost baze podatkov, se pravi, da jo je potrebno nekajkrat na leto ažurirati. Poudaril je tudi pomembnost zanimive vsebine, tisto, kar obiskovalce spletnih strani zanima. Ne zanimajo jih naše podjetje in naši izdelki, ampak rešitev njihovih problemov. On sam se drži načela: najprej branost, potem prodaja.

Sledilo je predavanje, ki je bilo bolj strokovno obarvano. Predaval nam je Klemen Šešok iz podjetja TaxGroup, ki nam je razložil, kako plačati manj davkov legalno. Hkrati nam je povedal, da kljub drugačnemu mnenju ljudi denar obstaja. V praksi to pomeni, da je več kot 80 % vlog za kredite, oddanih pri Slovenskem podjetniškem skladu, odobrenih, kar se tiče nepovratnih sredstev. Omenil je tudi, da je Slovenija davčno gledano dokaj ugodna država, vsaj kar se tiče visokih obdavčitev plač. Za konec nam je povedal še, da se od 1. 1. 2013 samostojni podjetniki (s.p.) lahko vključijo med pavšaliste.

Sledilo je predavanje mag. Matjaž Janša iz podjetja EPPS, ki je povezano s Pošto Slovenije in lahko legalno dostopa do seznama uporabnikov Pošte Slovenije za potrebe klasičnega oglaševanja. Razložil nam je delovanje klasičnega oglaševanja, zaključil pa je s »strelom na raco« oziroma je govoril o pomembnosti izbire pravega naslovnika našega oglasnega sporočila.

Nato so na oder povabil Damjana Pintarja iz podjetja Zaslon Telecom. Na podlagi svojih izkušenj nam je povedal, da intuicija ne deluje nikjer v poslu in to podkrepil z dokazi, koliko zvez se razvije na osnovi izbire partnerja in koliko na podlagi intuicije. Povedal nam je še, da so v poslu številke še kako pomembne in da moramo meriti vse, kar lahko.

Kot zadnji je na oder prišel Tomaž Gorec, ki pa je navdušil vse iz internetnih poslov. Povedal je nekaj malega o Google oglaševanju; da je pri tem zelo pomembna sorodnost oglasa in spletne strani ter da veliko šteje tudi dobra uporabniška izkušnja na spletni strani. Omenil je tudi, da je cena na klik cenejša pri poslih z manj konkurence.

Poleg vseh zgoraj omenjenih trikov in nasvetov sem se na konferenci naučil tudi to, da je v poslu pomembna konverzija, se pravi število obiskovalcev, ki postanejo naše stranke. Obstaja več načinov, kako to narediti, včasih je bolje, da za pridobitev stranke porabimo več časa, denarja in energije, kot ga bo ona namenila nam, ni pa točnega pravila, kdaj velja kaj. Kot primer podjetja s skoraj 100-odstotno konverzijo naj omenim McDonald’s, ker odkrito še nisem videl, da bi kdo k njim prišel po lososa in kaviar in potem odšel, ker tega ni bilo.

Kljub temu, da je Marketinška superkonferenca trajala 2 dni, sem se jo zaradi drugih obveznosti udeležil le prvi dan, vendar ne dvomim, da so bila ostala predavanja kaj manj poučna in uporabna kot tista prvi dan.

Preberite tudi: Aleš Lisac: obvestite ljudi, da obstajate >>

————————————————————————————————————————-

Želite izvedeti več? Vprašajte na forumu! Ste že naš oboževalec na Facebooku? Dodajte nas!

Oznake:, , , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje