
Reportaža: The Lean Startup Conference
1. del predavanj: Early Morning Talks
Konferenco The Lean Startup, ki te dni poteka v San Franciscu, sta otvorila Sarah Milstein in Eric Ries iz The Lean Startup, podjetja, ki je prireditev tudi organiziralo.
Napovedala sta prvo predavateljico, Kathryn Minshew iz podjetja The Muse, ki je drugi dan konference začela z za startupe zanimivo tematiko: govorila je o pridobivanju prvih kupcev v podjetje. Predstavila je tudi svojo zgodbo, zaradi katere je danes priznana kot uspešna podjetnica.
Sledil je nastop podjetnice Alexis Ringwald iz podjetja Learnup. Alexis se je spraševala o tem, kako zgraditi produkt kljub temu da ga sami ne bomo uporabljali oziroma kljub temu da ne poznamo nikogar, ki bi ga sploh uporabljal. Sama je namreč velik del življenja posvetila raziskovanju do tedaj še neraziskanih trgov in razumevanju njihovih uporabnikov.
Daina Burnes Lynton, izvršna direktorica podjetja Fashion Metric, je nastopila kot tretja. Svoj čas na odru je porabila predvsem za to, da je opozorila na precej pogost problem, ki se pojavlja v startup podjetništvu: “Vse preveč podjetnikov se zanaša na intuicijo, namesto da bi se zanašali na rezultate tržnih raziskav.”
“Uporabniki ponavadi ne želijo tistega, kar vi menite, da želijo,” je poudarila. Z raziskavami, ki naj bodo narejene še preden se lotimo razvoja produkta, bomo hitro uvideli globino problema, ki lahko pokoplje naše podjetje, hkrati pa bomo imeli na voljo podatke o aktualnih trendih in gibanjih trga, s čimer bomo lahko jasneje zastavili smernice razvoja našega podjetja.
Sledil je nastop podjetnice Christie George iz podjetja New Media Ventures. Pojasnila je, da se lean pristop vztrajno naseljuje tudi na področje neprofitnih organizacij, a opozorila je tudi na problem, saj se vodje takšnih organizacij pogosto soočajo s težavami, ko iščejo investitorje, saj slednji podjetja ponavadi še vedno ocenjujejo na podlagi tradicionalnih meril.
Ari Gesher iz podjetja Palantir Technologies je predaval o pripravah na uspeh. “Hitra rast je lahko zelo boleča,” je povedal, “čeprav gre pri tem za problem, s katerim se pravzaprav želi soočati vsak podjetnik“. Da bi lahko vaše podjetje raslo, je pomembno, da razvijete zelo dober in učinkovit sistem zaposlovanja. Mnoga podjetja, ki so dandanes zelo uspešna, so temu področju predvsem na začetku posvetila bistveni del vsega časa in po mnenju Gesherja se jim je zagotovo izplačalo.
Svoje sisteme (primer: elektronska pošta) načrtujte tako, da boste v primeru hitre rasti vanje hitro lahko vključili večje število ljudi. “Veliko planirajte in ne dovolite, da hitra rast kasneje postane problem“, je še poudaril Gesher.
Izkušnje Steve Blanka na področju lean startup podjetništva so neprecenljive. Profesor, ki redno predava na prestižnih fakultetah Stanford, Berkeley in Columbia, je kot zadnji v prvem sklopu predaval na temo Evidence-based Entrepreneurship (EBE). Predstavil pa je tudi nujnost izgradnje platna poslovnega modela (ang. Business model Canvas).
2. del predavanj: Late Morning Talks
Po krajšem odmoru sta drugi del torkovih predavanj otvorila Alejandro Velez in Nikhil Arora iz podjetja Back To the Roots. Mlada podjetnika sta razvila kar nekaj različnih produktov, s katerimi sta navdušila številne ljubitelje narave. A kot sta pojasnila, je bila pot od začetka do uspeha dolga in zahtevna. Govorila sta predvsem o Kickstarter kampanji, s pomočjo katere sta se naučila veliko več, kot sta pričakovala.
Keya Dannenbaum iz Electnext je predavala o strasti, ki jo do podjetništva gojijo prav vsi dobri podjetniki. Zaradi nje se veliko ljudi odloča napačno, predvsem v težkih obdobjih, ki pa seveda v startup podjetništvu niso redki. Po mnenju Keye je veliko boljše gonilo kot strast predanost lean pristop, ki podjetniku omogoča nenehno učenje in pridobivanje izkušenj, kar počasi, a vztrajno vodi proti uspehu.
John Goulah prihaja iz podjetja Etsy, ki je z manjšimi in pogostimi spremembami v produkciji zraslo v pravega giganta. Gre namreč za podjetje, ki se izredno hitro prilagaja na spremembe na tržišču, večinoma zato, ker se ne boji eksperimentiranja z novimi poslovnimi pristopi.
Goulah je predaval o tem, kako prepričati podjetniško ekipo, da se bo lotila tveganega, a izjemno učinkovitega pristopa k poslovanju. Prvi korak je ta, da napravimo zanimivo in enostavno prezentacijo, s katero bomo sodelavcem predstavili prednosti in slabosti takšnega pristopa. Nato pa je potrebno napraviti še vse potrebne teste.
John Shook je direktor podjetja Lean Enterprise Institute, ki se je leta usposabljal na Japonskem, kjer se je učil tamkajšnjih poslovnih taktik.
Navdušilo ga je predvsem to, da so njihovi poslovni procesi izjemno učinkoviti, in odločil se je, da se zaposli v enem večjih tamkajšnjih podjetij. Imel je izjemno srečo, saj so ga, kar je bila takrat za tujce izjemna redkost, zaposlili v gigantu Toyota, največjem japonskem podjetju.
Shook je poudaril, da je za poslovni uspeh podjetja pomembno tudi to, da svojim zaposlenim vedno dovolite, da izrazijo svoje mnenje, saj lahko tako pridobite mnoge zanimive ideje in posledično izboljšate poslovne procese svojega podjetja.
Patrick Vlaskovits prihaja iz podjetja Superpowered. Predstavil je nekaj podjetij, ki so kljub izjemni poslovni ideji propadla v zelo kratkem času, saj niso uspela prepričati ljudi. Sam verjame, da bolj kot je vaš produkt inovativen, bolj inovativna mora biti vaša publika. In obratno – v kolikot imate manj inovativen produkt, bo za vas primerna splošna, širša javnost.
Brad Smith, Laura Fennell in Hugh Molosti so zastopniki podjetja Intuit, Inc., ki ima “8000 inovatorjev in nobenega zaposlenega“. V pogovoru, ki ga je vodil Smith, so na kratko predstavili pot podjetja Intuit, Inc., ter pojasnili, kako jim je uspelo ustvariti okolje, v katerem bi si želel delati vsak zaposleni.
Drew McManus iz Pivotal Labs je vsem, ki si želijo povečati inovativnost v podjetju, priporočal, da občasno nekoliko premešajo delovne ekipe. To lahko storite tako, da posamezne člane iz različnih oddelkov (npr. dizajn, management, marketing ipd.) za določen projekt premestite v povsem drugačno okolje, ki ga je bil vajen. Novi ljudje in nova okolica bosta dobrodejno vplivala na njegovo kreativnost, saj mu bo vse to prekinilo vsakodnevno rutino.
Zach Nies iz podjetja Rally Software je v kratkem, a zanimivem govoru predstavil pomembnost eksperimentiranja. Toda poudaril je, da je še pred tem potrebno zgraditi okvir, ki nas bo vodil med samim postopkom in nam preprečeval, da ne zaidemo s poti.
3. del predavanj: Afternoon Breakouts
“Več informacij kot mate, boljši bo lahko vaš produkt“, je predavanje o “A/B testiranju” začel Wyatt Jenkins iz Shutterstock, podjetja, ki je svoj izjemni uspeh doseglo predvsem zaradi velikega poudarka na testiranju in zaradi tega, ker se izogibajo določanju vodij skupin, saj se s tem izgublja odgovornost posameznih članov ekipe.
In še nekaj njegovih nasvetov: Testirajte le po eno spremembo naenkrat, saj boste le tako vedeli, kakšen vpliv je imela. Pa tudi: redno ponavljajte testiranja svojih poslovnih idej, saj bo čez pol leta vaša ideja, ki je tržišče danes še ni pripravljeno sprejeti, morda izjemno dobro sprejeta.
Akash Trivedi iz Kiva.org se je v svojem govoru dotaknil pogostih težav, s katerimi se soočajo neprofitne organizacije. Tudi sam namreč deluje v takšnem podjetju, zato je znal zbranim na odličen način predstaviti načine, kako se soočati s tovrstnimi problemi.