
Člani ekipe Modra Jagoda (Vir slike: Grega Žunič, Revija Viva)
S katerimi napakami so se na svoji poti srečevali, smo povprašali nekaj slovenskih ekip, ki so predvsem v zadnjem letu naredila odmevnejši preboj na tujih trgih.
V prvem prispevku smo se pogovarjali z ekipama Modra Jagoda in Circle Time.
Ekipa Modre Jagode, ki ustvarja bazo podatkov o zdravilih, dostopno prek mobilne aplikacije Mediately Register Zdravil, je izpostavili dve napaki: pomanjkanje fokusa in neizkušenost pri prodaji. “Več kot leto in pol smo poskušali financirati podjetje s trženjem naših storitev izdelave mobilnih aplikacij, kar bi nam financiralo delo na lastnih produktih, ki smo si ga res želeli. Ker nismo bili osredotočeni ne na eno, ne na drugo v celoti, sta obe strani posla trpeli. To nas je zelo upočasnilo. Bolje bi bilo poskusiti na polno od začetka,” pravi soustanovitelj družbe Modra Jagoda d.o.o., Blaž Triglav.
Modra jagoda je pridobila investicijo >>
Triglav pravi, da so produkt pred izidom več kot eno leto tržili pri enem potencialnem sponzorju, nato še pri drugem: “Ker smo se vedno pogovarjali samo z eno stranjo naenkrat, nikoli ni bilo nobenega pritiska, da bi se stvari premaknile. Po letu dni smo se odločili produkt izdelati sami, ki je takoj dosegel velik uspeh. V enem mesecu smo dobili prvega partnerja, v roku štirih mesecev pa še dodatne tri.”
Usoda projekta je odvisna od ene osebe
Postavljanje lastnih meja je ena od napak, ki jo je izpostavila ekipa Circle Time. Meje so namreč večinoma pogojene in ustvarjene v okolju, v katerem živimo. Te smo sčasoma pridobili: “Dejstvo je, da meja ni. Zavedati se moramo, da zmoremo vse. Ko presežemo ta prag, se vsa koncentracija usmeri v iskanje rešitev,” kjer bomo vedno našli nekoga, ki bo priskočil na pomoč. “Veliko kakovostnih izdelkov, ki jih uporabljamo danes, so nastali v glavah ljudi, ki so sledili svojim vizijam,” razmišljajo pri Circle Time.
Premalokrat se zavedamo, da je usoda posameznika, projekta ali izdelka odvisna od ene osebe: “Lahko je delodajalec, investitor, novinar, bloger, ki bo na koncu prenašal izkušnje dalje.” Ekipa je ta primer opisala tudi na praktičnem primeru: “Kupec aplikacije Circle Time se v elektronski pošti pritoži, da aplikacija ne podpira njegovih koledarjev. Dejansko jih ni znal vklopiti. Ker mu ni bilo odgovorjeno v roku dveh dni, je iz jeze v iTunes trgovini ocenil aplikacijo z dvema zvezdicama in opisal še svojo negativno izkušnjo, ki je nastala izključno zaradi njegove lastne nevednosti. Negativna ocena, ki jo je podal pa izključno zaradi nas,” dva dni pozneje pa so prejeli elektronsko pošto, v kateri je priznal lastno zmoto in dodal, da je Circle Time “neverjetno odlična aplikacija”.
Odstotek ustvarja večino prometa v spletni tržnici
Ekipa se zaveda, da je sestavni del vsakega projekta in izdelka oglaševanje – a tu je zanka: “Naj bo izdelek še tako odličen in uporaben, v končni fazi je njegova usoda odvisna od tega, v kolikšni meri bo izpostavljen javnosti. Tukaj se zaplete pri denarju, ki ga po stroških razvoja in pred izpostavljenostjo izdelka z oglaševanjem ni.” Poudarjajo, da je to velika napaka, zaradi katere je propadlo že ogromno dobrih projektov. Tudi Kickstarter, katerega pojav sicer pozdravljajo, ne more rešiti dolgoročne izpostavljenosti izdelka v medijih.
Ekipa izpostavlja, da “trgovina iTunes deluje natanko po Paretovem pravilu”, saj približno odstotek aplikacij naredi 99 odstotkov prometa v trgovini. Zato za te aplikacije “skoraj drži, da imajo izredno močno zunanjo medijsko podporo, da se na teh položajih lahko dolgotrajno obdržijo”.
V drugem delu, ki ga objavimo v prihodnjih dneh, smo se pogovarjali z ekipama Diet Point in Vert.