Ste dovolj dober vodja?

Umetnost vodenja je sposobnost, ki je posamezniku v veliki meri dana že v zibelko, kljub temu pa se jo je mogoče tudi priučiti. Gre namreč za zelo pomembno lastnost podjetnikov, saj lahko le z dobrim vodenjem ustvarite ekipo, ki bo delo opravljala zavzeto in učinkovito.

Dober vodja ima odlično sposobnost organizacije, zna hitro, a kljub temu premišljeno sprejemati pomembne poslovne odločitve ter vedno zna oceniti, katere zadolžitve imajo prioriteto pred ostalimi. Kljub temu pa vse našteto ni dovolj za odlično poslovanje podjetja. Dober vodja mora namreč znati tudi pravilno delati z ljudmi, saj se na svoji podjetniški poti neprestano srečuje s strankami, dobavitelji, poslovnimi partnerji, investitorji in zaposlenimi. 

Predvsem dobro upravljanje z zaposlenimi je bistvenega pomena za uspeh podjetja. Le zadovoljni in motivirani delavci bodo namreč delali dobro in učinkovito, vaše podjetje pa bo poslovalo z dobičkom. Da bi to dosegli, pa morate svojim zaposlenim omogočiti naslednje:

… avtonomnost in samostojnost

Pomembno je, da svojim zaposlenim dovolite, da tudi sami sprejemajo odločitve in delo opravljajo na svoj način. Zavedati se morate, da jih boste v nasprotnem primeru izgubili, saj si nihče ne želi neprestanega nadzora s strani nadrejenih, vi pa boste z njimi vred izgubili tudi kopico novih idej in zamisli, ki bi lahko vašemu podjetju lahko prinesli nove rešitve in izboljšave. 

… jasna pričakovanja

Bistveno je, da se z zaposlenimi že na samem začetku dogovorite o še dovoljenih mejah, ki jih ne smejo prestopiti ter natančno opredelite, kaj od njih pričakujete, nato pa se dogovorjenega tudi držite. V kolikor pa nameravate uvesti določene spremembe v delovnem procesu, poskrbite, da boste le-te dobro pojasnili tudi svoji podjetniški ekipi.

… občutek, da v podjetju opravljajo pomembno delo

Vsakdo si želi biti del nečesa velikega, prav to pa je tudi prednost velikih podjetij – zaposleni tu niso več zgolj individualisti, temveč člani ekipe, ki dela na projektu s pomembnim ciljem. Zaposlenim morate pojasniti, kakšni so cilji in vizija vašega podjetja ter jim dati vedeti, da so navsezadnje prav oni tisti, ki vam bodo sanje tudi pomagali uresničiti! 

… tihe kritike

Vsak zaposleni slej ko prej napravi napako in, da bi se v prihodnosti zavarovali pred podobnimi spodrsljaji, jih morate o storjenih napakah obvestiti. Toda nikoli tega ne počnite v javnosti – to osebo raje pokličite v pisarno in ji pojasnite, kaj je storila narobe.

… javne pohvale 

Drži, da vsak delavec od časa do časa napravi napako, toda res je tudi, da tudi najslabši zaposleni slej ko prej delo opravi več kot zadovoljivo. In takrat nastopi čas za pohvale in odobravanje nadrejenih. Velikokrat je prav pohvala pred sodelavci v coworking pisarni razlog za to, da se povprečni delavec čez noč prelevi v odličnega!

… priložnosti, da se dokažejo

Prav vsakdo ima svoje mnenje in tega se zavedajo vsi dobri voditelji. Svojim zaposlenim omogočite, da bodo z vami delili svoje zamisli in predloge glede morebitnih izboljšav poslovnih procesov in dobili boste na tisoče novih idej, s katerimi boste lahko pospešili določene postopke. To pa ni edina prednost – s tem, ko zaposlene vpletate v poslovanje vašega podjetja, se bodo čutili bolj pripadne podjetju in se bodo temu primerno tudi bolj potrudili.

… pošteno obravnavanje

Večine ljudi ne moti, da je njihov nadrejeni strog, zahteven in kritičen. Težave se ponavadi pojavijo, ko njihov vodja ne obravnava vseh zaposlenih enako. Resda so si ljudje različni med sabo, toda v kolikor želite imeti učinkovito ekipo, morate poskrbeti, da boste do vsakega zaposlenega pristopali na različen, a kljub temu pošten način. 

Vir: Inc.com

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki