
Število coworking pisarn v svetu vztrajno narašča
Prve skupne pisarne (ang. coworking) so se v svetu pojavile v letu 2005 in od tedaj je njihova priljubljenost rastla počasi, a vztrajno. Danes, deset let kasneje, se je njihova mreža močno povečala in skorajda vsako večje mesto na svetu že ima vsaj enega ponudnika coworking prostorov.
K porastu skupnih pisarn je precej prispeval spremenjen način opravljanja dela, ki ga opažamo v zadnjih nekaj letih. Delo v večini ni več vezano na točno določeno mesto, ampak ga je mogoče prenesti kamor koli, potrebno je imeti le računalnik in dostop do interneta. Prav tako se je precej povečalo število samostojnih delavcev: posameznikov, ki so zapustili ali bili prisiljeni zapustiti službe v velikih podjetjih ter se podali na lastno podjetniško pot. Ti ponavadi najprej poizkusijo z delom od doma, a slej ko prej ugotovijo, da je tam preveč distrakcij, ki jim preprečujejo učinkovito opravljanje dela. Ker iščejo primeren delovni prostor, ki bo hkrati tudi cenovno ugoden, se pogosto odločijo za coworking.
S tem pa poleg nizke cene prejmejo tudi številne druge ugodnosti: udobne in skrbno načrtovano opremljene pisarne, brezplačne prigrizke in napitke, možnost ugodnega najema sejne sobe za sestanke, brezplačen dostop do interneta in tiskalnikov, predvsem pa so za podjetnike vabljive možnosti mreženja in vzpostavljanja novih stikov ter sodelovanja in medsebojne pomoči s podjetniki iz najrazličnejših podjetij, ki delo opravljajo v isti stavbi.
Iščete delovno mesto v Ljubljani? Preizkusite MP coworking >>
Imate že najete ali kupljene pisarniške prostore in želite vanje vnesti kanček coworking pridiha? Poizkusite uvesti naslednje novosti:
– odstranite stene in ustvarite odprte pisarne: na ta način boste razbili meje med svojimi zaposlenimi in ljudi v svoji organizaciji spodbudili, da se pričnejo bolj intenzivno povezovati med seboj;
– omogočite svojim zaposlenim, da si sami izberejo svoje delovno mesto, ne glede na funkcijo v podjetju: na ta način boste povečali medsebojne interakcije svojih zaposlenih, s čimer bodo ti prejeli več motivacije, pozitivnega izzivanja in novih nasvetov s strani sodelavcev;
– kljub odprtosti poskrbite za nekaj zasebnosti: potrebovali boste ločen prostor za sestanke, pa tudi prostor, v katerem bodo vaši zaposleni lahko sprejemali telefonske klice, brez da bi motili svoje sodelavce.
– vsake toliko časa preuredite vrstni red pohištva: večina ljudi nerada prihaja na delovno mesto, ki že več let ostaja nespremenjeno. Razmišljajte izven okvirjev in vsake toliko časa uvedite novost: tudi če le nekoliko spremenite vrstni red pohištva, ali pa na mizo postavite novo rožo.
Vir: Workdesing.com