Top 10 najdražjih blagovnih znamk

V članku predstavljamo deset znamk, ki imajo trenutno največjo vrednost na svetu. Kot je opaziti, so njihovi imetniki predvsem velika podjetja, ki so na trgu prisotna že desetletja. Rast vrednosti znamke do takšnih razsežnosti torej zahteva svoj čas in trud, saj ni dosežena kar čez noč.
apple blagovna znamka spada v sam vrh top blagovnih znamk

Apple je najdražja blagovna znamka na svetu.

1. Apple

Na prvem mestu lestvice najdražjih znamk na svetu je pristalo podjetje Apple, z znamko, katere vrednost je ocenjena na 182,8 milijarde dolarjev. Ameriško podjetje danes velja za najuspešnejšega proizvajalca osebnih računalnikov, tablic, telefonov in druge elektronike. Podjetje, ki ima svoj sedež v Kaliforniji, ima po vsem svetu več tisoč pisarn, trgovin in servisnih centrov ter okoli 132,000 zaposlenih.

Apple so 1. aprila 1976 ustanovili Steve Wozniak, Ronald Wayne in Steve Jobs. Trio je svojo poslovno pot pričel na področju proizvajanja osebnih računalnikov, največji uspeh podjetja pa je bil dosežen v zadnjih letih, ko je priljubljenost njihovih mobilnih telefonov in tablic – iPhone in iPad, dosegla najvišjo točko do sedaj. K uspehu je zagotovo pripomogel tudi njihov logotip, ki je med potrošniki prepoznan po vsem svetu.

Apple danes nudi vrsto različnih izdelkov, vse od pametnih ur, računalnikov, tablic, telefonov idr. Potrošniki pa pri njihovih proizvodih cenijo predvsem stilsko dovršen dizajn in dobro kvaliteto.

2. Google

Na drugo mesto lestvice se je uvrstil spletni gigant Google, katerega znamka je ocenjena na 132,1 milijarde dolarjev. Google je kot ponudnik največjega spletnega brskalnika zagotovo znan vsakemu uporabniku spleta. Prav iz tega razloga, je njihova znamka ena najdražjih v svetovnem merilu.

Podjetje je bilo ustanovljeno leta 1993 in je plod dela Sergeya Brina in Larrya Pagea. Osredotoča se predvsem na storitve, ki uporabniku omogočajo hitro in učinkovito brskanje po spletu. Njihov spletni brskalnik predstavlja tudi eno najboljših orodij za oglaševanje in podjetju prinaša večji del dobička. Google poleg tega stalno dela na novih projektih, razvija mobilne aplikacije, programsko opremo in programe. V lasti ima tudi več popularnih spletnih storitev, kot so npr. YouTube, Gmail, Google Maps, Google AdWords ipd.

3. Microsoft

Tretje mesto je zasedlo prav tako ameriško podjetje, Microsoft, katerega znamka je ocenjena na vrednost 104,9 milijarde dolarjev.

microsoftova blagovna znamka spada med 3 top znamk

Windows še danes povezujemo s prebojem v razvoju programske opreme za osebne računalnike.

Podjetje je leta 1975 ustanovil eden danes najbogatejših zemljanov, Bill Gates. V tistem času je bil Microsoft prvi razvijalec programske opreme za osebne računalnike, ki je stremel k izboljšanju uporabniške izkušnje oseb, ki računalnik uporabljajo v vsakodnevnem življanju. Operacijski sistem Windows je predstavljal pravi preboj v tehnologiji tega področja, saj je uporabnikom omogočal, da jim kljub njihovem laičnem znanju uporaba osebnega računalnika ne predstavlja večjih težav.

Danes je Microsoft še vedno eno vodilnih podjetij na področju programske opreme za osebne računalnike. Redno nadgrajuje in izdaja nove generacije Windows operacijskih sistemov, uporabnikom pa nudi tudi aplikacije za urejanje dokumentov (Microsoft Office) in številne druge programe. Poleg tega Microsoft proizvaja tudi svoje mobilne naprave ter različno video in avdio opremo.

4. Facebook

Četrto mesto je z 94,8 milijardami dolarjev vredno znamko zasedel Facebook. Podjetje, ki nudi eno vodilnih socialnih omrežij, je leta 2004 ustvaril Mark Zuckerberg. Facebook dnevno uporablja več kot 1,86 milijarde ljudi, podjetje pa ima letno več kot 8 milijard dolarjev dobička, zahvaljujoč spletnemu oglaševanju. Facebook med ostalimi podjetji na tej lestvici zaseda tudi prvo mesto v pogledu dobičkonosnosti, saj jim je samo v zadnjem letu dobiček zrastel za 54%.

5. Amazon

Imetnik pete najbolj vredne znamka na svetu, podjetje Amazon, je največje ameriško maloprodajno podjetje, ki prodaja proizvode preko spleta. Uporabniki interneta, dobavitelji in proizvajalci lahko na njihovi platformi prodajajo proizvode sami, brez posrednikov, Amazonova spletna stran pa jim služi kot spletni trg. Podjetje je znano po veliki ponudbi različnih proizvodov, po ugodnih cenah, dobri kvaliteti in hitri dostavi. Kupci imajo tudi možnost, da kupljeni izdelek ocenijo, kar ostalim potencialnim kupcem poda boljšo predstavo o samem produktu.

Amazon je leta 1994 ustanovil Jeff Bezos, njegov sedež pa je v Seattlu. Danes podjetje zaposluje približno 230.000 ljudi po vsem svetu.

6. Coca-Cola

Priljubljeni prozvajalec gaziranih pijač se je tokrat znašel na šestem mestu, z znamko vredno 57,3 milijarde dolarjev. Letni dobiček podjetja na račun prodaje pijač znaša več kot 8,5 milijarde dolarjev.

Začetki po vsem svetu poznane znamke segajo že v leto 1882. Danes podjetje poleg pijače Coca-Cole proizvaja tudi  druge pijače, kot so Fanta, Sprite in Schweppes.

7. Samsung

Na sedmem mestu se je s 47,6 milijardami dolarjev vredno znamko znašlo podjetje Samsung, ki je bilo ustanovljeno leta 1938, v Južni Koreji. Podjetje je eno večjih in svetovno znanih proizvajalcev elektronike namenjene potrošnikom. V letu 1980 so na trg postavili svoje prve modele klimatskih naprav, ki so danes na evropskem in azijskem trgu še vedno med najbolj priljubljenimi. Nekaj let za tem, so pričeli s proizvodnjo osebnih računalnikov, v letih 1991-1992 pa jim je sledila še proizvodnja mobilnih telefonov.

8. Disney

Znamko, ki je predvsem priljubljana med otroki, sta leta 1923 ustvarila brata Disney. S svojim delom sta začela v majhnem animacijskega studiu, danes pa ima podjetje v lasti enega največjih studiov v Hollywoodu in znamko vredno 47,5 milijarde dolarjev. Podjetje ima poleg tega v lasti še 11 zabaviščnih parkov, 2 vodna parka in znano televizijsko in radijsko hišo ABC.

9. Toyota

Japonsko podjetje, ki ga je leta 1924 ustanovil Sakichi Toyoda, se je v proizvodnjo avtomobilov usmerilo kasneje na svoji poslovni poti, ko je svoje zanimanje za to izkazal sin ustanovitelja, Kiichiro Toyoda.

Logotip Toyote predstavljajo tri povezane elipse, ki so združene v črko T.

Danes je znamka Toyote vredna 44,7 milijarde dolarjev, globalno pa je podjetje na letni ravni (v letu 2017) s prodajo avtomobilov zaslužilo 249,9 milijarde dolarjev. V tistem času so številke prodanih avtomobilov na Japonskem precej upadle, kar pomeni, da je podjetje na svetovni ravni toliko bolj aktivno.

10. McDonalds

Ameriška veriga po vsem svetu priljubljene in poznane hitre prehrane je zasedla deseto mesto, z znamko vredno 41,6 milijarde dolarjev. Podjetje sta 1940 ustanovila dva brata, Mac in Dick McDonalds, ki sta svojo prvo restavracijo odprla v Kaliforniji. Skozi leta je obseg njihovega poslovanja hitro rasel, danes pa podjetje zaposluje več kot 1,8 milijona ljudi po vsem svetu.

VIRI: fxssi.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike je preko platforme za spletno prodajo Amazon od leta 2017 prodajal del svojih izdelkov. Po dveh letih se je odločil za prekinitev sodelovanja, saj se bo raje osredotočil na direkten pristop do svojih strank. Preberite več >>

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Interbrand je pred kratkim objavil posodobljeno lestvico stotih največ vrednih blagovnih znamk na svetu. V svojem poročilu navaja, da Apple letos ostaja najbolj vredna znamka na svetu. Drugo in tretje mesto na lestvici največ vrednih znamk pa sta zasedla Google in Amazon. Preberite več >>

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Ko se znajdemo sredi prodajalnih polic ali pa pregledujemo spletne strani, ki nam nudijo številne izdelke, imajo na nas pomemben vpliv tudi barve. Kako posamezne barve vplivajo na potrošnike? Nekatere nas pomirjajo, druge v nas vzbudijo optimizem, spet tretje pa spodbudijo nakupovalni učinek. Preberite več >>

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Če poslujete samo v Sloveniji, ta članek ni namenjen vam. Če pa sklepate posle tudi izven dežele pod Alpami, oziroma razmišljate o širitvi svojega relevantnega trga tudi v sosednje države, se vam izplača razmisliti o zaščiti vašega največjega aduta na ravni EU. Preberite več >>

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Odločitve potrošnikov so v veliki meri odvisne od blagovnih znamk in od stopnje zaupanja, ki ga določena blagovna znamka predstavlja. Vsako resno podjetje mora zato že od samih začetkov težiti k temu, da razvije prepoznavno blagovno znamko. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke. Preberite več >>

Zakaj se splača registrirati blagovno znamko?

Zakaj se splača registrirati blagovno znamko?

Znamka je edini način, kako zadovoljnemu kupcu vašega proizvoda ali storitve ustvariti prijeten spomin na nakup in ga pripraviti do tega, da bo ponovno kupil vaš izdelek oziroma koristil vašo storitev, hkrati pa preprečiti ostalim, da bi se okoristili z dodano vrednostjo, ki jo ponujate. Preberite več >>

Imetniki mednarodnih znamk: kaj pričakovati v primeru brexita brez dogovora?

Imetniki mednarodnih znamk: kaj pričakovati v primeru brexita brez dogovora?

Trenutno je brexit vroča tema, ki se še vedno vsakodnevno pojavlja na naslovnicah novic. EU je pred kratkim odobrila že drugo prestavitev brexita, tokrat do 31. oktobra. Nekaj časa za dosego dogovora je torej še ostalo, preverili pa smo, kakšen bo položaj imetnikov mednarodnih znamk, v katerih je imenovana v EU, v primeru, da dogovora ne bo. Preberite več >>

Oznake: , ,