Trije razlogi, zaradi katerih bo kupec pripravljen plačati več za vaše podjetje

Obstaja mnogo uspešnih podjetij, ki se jih ne da predati naprej s prodajo. Toda pri ustanovitvi podjetja z namenom odprodaje v prihodnosti morate razumeti, kaj ima podjetje za ponuditi in kaj predstavlja vrednost potencialnim kupcem.
Trije razlogi, zaradi katerih bo kupec pripravljen plačati več za vaše podjetje

Zakaj bo kupec želel plačati več za vaše podjetje? (Vir: sxc.hu)

Marsikatero podjetje je težko prodati, kar lahko izvira iz same narave podjetja. Na primer predstavniško podjetje, ki deluje kot vmesni člen med kupci in dobavitelji; njihovi prihodki in odhodki so resnični, toda pri prodaji bi se pravzaprav prodajalo le ljudi ter njihove odnose s kupci in dobavitelji.

Glavni motivi podjetij, ki želijo kupiti druga podjetja so:

Denar: Možnost dobrega zaslužka sicer močno vpliva na odločitev o nakupu, a samo po sebi to ni dovolj. Kupce prav tako zanima zagotovitev prihodkov tudi v prihodnosti, kjer pomembno vlogo igrajo dolgoročne pogodbe, naročnine ipd. Vrednost vaših ponavljajočih prihodkov lahko hitro izračunate tako, da jih delite s stopnjo investicije primerljivega tveganja. Npr.: če lahko vaše podjetje s popolno gotovostjo zasluži 50.000€ vsako leto, stopnja donosa za podobno predvidljivo investicijo pa je 5%, je vaš poslovni model vreden okoli 1.000.000€ (50.000€ delimo s 5%).

Trg: Tudi vaš tržni delež igra zelo pomembno vlogo, pomembno pa je znati oceniti vrednost vaših strank. Primer: Yahoo je že leta 2006 želel kupiti Facebook za 1 milijardo dolarjev. Facebook takrat še ni zaslužil popolnoma nič, imel pa je okoli 20 milijonov uporabnikov. Yahoo bi moral tako z oglasi zaslužiti le 50$ na vsakega uporabnika in investicija bi se jim izplačala.

Konkurenčna prednost: Kupec podjetja plača tudi za konkurenčne prednosti podjetja (tehnologija, poslovne skrivnosti, talent in znanje), ki pa jih je skoraj nemogoče ovrednotiti. Vprašanje, ki se tu postavlja je, ali produkt izdelati ali le kupiti.  Vaše patentirano znanje je vredno toliko, kolikor je vaš najbližji tekmec pripravljen plačati zanj, kar pa je močno povezano s stroški, ki bi mu nastali ob poskusu repliciranja vašega izdelka.

Redko se kupuje podjetja le na podlagi enega od zgoraj naštetih elementov in bolj kot start-up zori, bolj njegova vrednost izraža kombinacijo vseh treh elementov. Pomembno je, da ustanovitelji čim prej pridejo do spoznanja, da gradijo podjetje, ki ga bodo v prihodnosti prodali. Če je podjetje profitabilno, ne pomeni nujno, da je tudi stabilno. Zato je potrebno investirati v področja, ki prispevajo k izboljšanju denarnega toka podjetja, stranke ter samo konkurenčnost podjetja.

 

Vir: Entrepreneur

Oznake: , , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

SIO: Lastno podjetje? Zakaj pa ne! – pogovor z Rokom Staričem, Mladim podjetnikom leta 2018

31.03.2020 od 10:00 do 12:00
SIO: Lastno podjetje? Zakaj pa ne! – pogovor z Rokom Staričem, Mladim podjetnikom leta 2018

V zadnjem času govorimo pretežno o koronavirusu in o ukrepih države v smeri preprečitve gospodarskih posledic. Da nekoliko presekamo to prakso in prispevamo malo optimizna, smo se odločili, da za vas pripravimo pogovor z Rokom Staričem, ROK'S NUT BUTTER d.o.o., uspešnim mladim podjetnikom, ki smo mu leta 2018 podelili naziv Mladi podjetnik leta. Pogovor bo potekal prek webinarja, udeležba je brezplačna, so pa potrebne prijave.
Preberite več >>

Webinar: Koronavirus in vpliv na male podjetnike

31.03.2020 od 16:00 do 18:00
Webinar: Koronavirus in vpliv na male podjetnike

Prepoved opravljanja določenih storitev (frizerstvo, gostinstvo...) na eni strani ter zmanjšanje povpraševanja na drugi strani, so v zadnjih tednih mnoge mlade podjetnike privedle do stanja zmanjšanja prihodkov, in celo totalne blokade prihodkov ter celo zapiranja podjetij. O tem kaj bi se lahko zgodilo v prihodnjih dnevih, tednih in mesecih, se bomo pogovarjali z našimi gosti.
Preberite več >>

!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

08.05.2020 od 14:30 do 19:30
!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

KONFERENCO ZARADI RAZMER VEZANIH NA KORONAVIRUS PRESTAVLJAMO!!! Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje