Porast domačih podjetnikov

Stephen Labuda namerava zaposliti že petega uslužbenca za spletno razvijalstvo, ki jo vodi od doma (slika: businessweek)

Porast domačih podjetnikov

Nove raziskave kažejo ekonomsko pomembnost doma-zasnovanih podjetij: predstavljajo kar več kot polovico vseh ameriških podjetij in zaposlujejo več ljudi kot neuveljavljena "tvegana podjetja".
Porast domačih podjetnikov

Stephen Labuda namerava zaposliti že petega uslužbenca za spletno razvijalstvo, ki jo vodi od doma (slika: businessweek)

Več kot polovica vseh ameriških podjetij je zasnovanih doma. Pogosto so obravnavana kot nenavadna riskantna hobi podjetja, a nove raziskave sugerirajo, da je to napaka. Okvirno 6,6 milijonov doma-zasnovanih podjetij je takšnih, ki njihovim lastnikom prinašajo vsaj polovico družinskih prihodkov. Skupno ti “homepreneur-ji” zaposlijo enega na deset delavcev zasebnega sektorja in glede na mnoga merila so ravno tako konkurenčni kot tisti v komercialnih prostorih. 

Kar vprašajte Stephena Labudo, 35-letnega predsednika podjetja Agency3, ki se ukvarja s spletnim razvijalstvom. Podjetje vodi kar od doma v Cambridgu. Labuda, nekdanji programer pri Deutsche Bank, je začel razvijati spletne strani kot stransko delo leta 2003, tri leta kasneje pa je prevzel tveganje in je to postalo njegovo edino delo. Dohodki podjetja Agency3 se gibljejo v milijonih in Labuda namerava zaposliti že petega uslužbenca, ki bo delal na daljavo kot tudi preostanek njegovega osebja in množica dobaviteljev oz. partnerjev, s katerimi sodeluje. Pravi, da ni v njegovem interesu, da bi najel pisarniške prostore.

Porast doma-zasnovanih podjetij lahko povežemo z začetki elektronskega komuniciranja v 1980-ih in množične adopcije interneta v 1990-ih. Računalništvo v oblakih, spletne kolaboracije in pametni mobilni telefoni so pospešili trend in zadnje raziskave razjasnjujejo ekonomsko pomembnost podjetij kot je Labudino. “Vidimo vse več in več doma-zasnovanih podjetij, ki so prava podjetja,” pravi Steve King, ki je s svojo ženo soavtor novega poročila (par od doma vodi majhno raziskovalno in svetovalno podjetje). Analizirala sta podatke iz različnih ameriških virov in SMB Administration in SMB Success Index raziskav ter anket, v katerih je sodelovalo kar 1500 podjetij in so jih sponzorirali pri Network Solutions in University of Maryland’s Robert H. Smith School of Business.

Širše odobravanje in legitimnost

Tukaj je še nekoliko več izsledkov omenjene raziskave. 43 odstotkov doma-zasnovanih podjetij, ki zagotavljajo vsaj polovico lastnikovih družinskih prihodkov, je, gledano v celoti, manjših od tistih, ki niso zasnovane doma. Le okoli 35 odstotkov se lahko ponaša s prihodki nad 125.000 ameriških dolarjev, med tistimi, ki niso zasnovane doma, pa jih je takšnih kar 75%. Se pa z drugimi majhnimi podjetji lahko primerjajo pri ostalih ključnih aspektih poslovanja kot so dostop do kapitala, ugodnosti za delavce, marketing in inovacije. V povprečju imajo dva zaposlena, vključno z lastniki, skupaj pa zaposlujejo več kot 13 milijonov ljudi, kar je več kot podjeta, ki niso zasnovana doma, trdi King (ta podjetja so namreč leta 2008 zaposlovala 12,1 milijonov ljudi, tako National Venture Capital Association). 

V nekaterih izmed teh podjetij so operacije koncentrirane v domu lastnika. Drugi kot glavne štabe uporabljajo rezidence, a večino dela opravijo na domovih strank ali v pisarnah. Doma-zasnovana podjetja so razširjena po vseh področjih, medtem ko med top sektorje uvrščamo poslovne in profesionalne storitve, gradnjo, maloprodajo in osebne storitve. Določeni trendi pospešujejo in vodijo porast domačih podjetij. Najprej je seveda potrebno omeniti tehnologijo, ki je omogočila nastanek in upravljanje podjetij od kjerkoli. A prav tako pomembna je sprememba zavedanja v poslovnem svetu, ki je prinesla prepoznavanje domačih podjetij kot legitimnih.

Tudi Labuda je opazil to spremembo pri Agency3. “Ko sem sprva začel, sem se resnično počutil pod prisilo, da najamem pisarno. Imel sem občutek, da bi me ljudje jemali resno zgolj v primeru, če bi imel pisarno, kamor bi lahko zahajale stranke,” pravi. Ni bilo pomembno. Stranke ga niso obiskovale. Labuda se z večino izmed njih sestaja kar v njihovih podjetjih ali kavarnah. Uporablja tudi pisarniške prostore na zahtevo, kjer lahko na plačilo na uro najame konferenčno sobo, če je potrebno.

Manjši stroški 

Labuda ni mnenja, da bi delo od doma škodovalo kredibilnosti njegovega podjetja Agency3. Gre pravzaprav za prodajni biser, saj se delo od doma odseva v njihovih cenah. Podjetje namreč nima stroškov z infrastrukturo in drugih dodatnih stroškov kot jih imajo nekateri njihovi konkurenti. Zares, najbolj očitna finančna ugodnost doma-zasnovanih podjetij so nižji obratovalni stroški. SBA študija iz leta 2006 je pokazala, da so domača podjetja v povprečju imela manjše prodaje in čiste dobičke kot podjetja v komercialnih prostorih. Toda dobičkonosna domača podjetja so zadržala večji delež njihovih skupnih prihodkov v obliki čistega dobička: 36 odstotkov v primerjavi z 21 odstotki podjetij, ki niso zasnovana doma. 

King predvideva, da bodo majhna doma-zasnovana podjetja igrala še večjo vlogo v gospodarstvu, saj velika podjetja poskušajo zmanjšati svoje fiksne stroške tako, da poskušajo pridobiti blago in storitve od zunanjih dobaviteljev. V naslednjih 20-ih ali 30-ih letih se bo po njegovem mnenju odstotek ljudi, ki so samozaposleni ali delajo doma, podvojil.

 

Businessweek

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki