
Mladi podjetnici sta se odločili za registracijo blagovne znamke (Vir slike: Baeba).
V njunih načrtih ni ostati le pri rokovniku in stvareh, ki jih trenutno ponujata. »Za registracijo znamke sva se odločili, ker imava velike načrte,« povesta, ko se dobimo v enem od ljubljanskih lokalov. Mladenki, sicer malce utrujeni od jutranjih sestankov in obveznosti, sta polni optimizma. »Želiva, da se Baeba razvije, da gremo morda tudi na tuje trge.«
Če bi kdo želel izkoristiti najine uspehe …
Zdaj sta prisotni doma, pri vprašanju, kdaj tujina, sta raje previdni. Ne želita prehitevati dogodkov. Zdaj je na vrsti registracija blagovne znamke, za katero menita, da bi jima na dolgi rok lahko prišla še kako prav. »Na primer, če bi drugi razvijali podobne zadeve. Če nama gre dobro, sva zaščiteni pred drugimi podjetji, ki bi želeli najine uspehe izkoristiti,« izstrelita kot iz topa, v čem je prednost tega koraka pred konkurenco.
Kje lahko registriram blagovno znamko?
»Če se sam lotiš neko stvar delat in vanjo vložiš veliko truda, energije in konec koncev ljubezni, je potem velika škoda, da bi ti preprosto nekdo ukradel idejo,« je prepričana Ana Primožič (na sliki levo). Postopka za registracijo blagovne znamke sta se lotili sprva prek spleta – z raziskovanjem, kje sploh lahko izvedeta ta postopek.
Še dobro, da obstajajo ljudje, ki imajo čas za birokracijo
»Kar se tiče podjetniških stvari, precej spremljam portal Mladi podjetnik. Tam je pisalo, da lahko pridemo k vam in se tam vse dogovorimo. Da pomagate, to je bilo glavno,« se spominja Kristina in v smehu doda, da še dobro, da obstajajo ljudje, ki imajo čas za birokracijo.
Zaščitili bosta področja, s katerimi lahko ostaneta čim bolj unikatni
Za začetek se bosta morali odločiti, katere kategorije bosta zaščitili. »Na papirju jih imava zapisane,« pravita, saj jih je preveč, da bi jih vedeli na pamet. »Med najbolj zanimivimi za naju so papirnati izdelki in izobraževanja.« Odločili se bosta tako, da bosta zaščitili vsa tista področja, ki jima pomenijo največ, da lahko z njimi ostaneta čim bolj unikatni. »Zagotovo bova zaščitili rokovnik in dogodke. To sva se že odločili. Če pa bi nekdo želel natisniti najin logotip na majico ali nogavice … pa kar naj,« se nasmejita.
Postopek, ki traja do pol leta
Ko se odločita, katere kategorije bosta zaščitili, morata sporočiti svojo odločitev, potem pa šele steče postopek. »In potem čakava in čakava, da vidimo, če bi še kdo želel ugovarjati. Preverijo, če je na trgu že kaj podobnega,« skupaj pa naj bi postopek trajal od štiri do šest mesecev. »Ni ravno en teden, ampak dobro,« se sliši iz njunih ust kot, da sta malce neučakani.
Za registracijo blagovne znamke mora podjetnik predložiti ustrezne podatke, logotip in izbrane kategorije. V Sloveniji registracija stane okoli 250 evrov, za tujino pa bi ta cena dosegla okoli 900 evrov, pripovedujeta.
Povezujeta se s slovenskimi podjetji
Prodali sta nekaj več kot polovico rokovnikov, zdaj, ko je vrhunec nakupovanja že mimo, jih ponujata po nižji ceni. Za Valentinovo sta ponudili posebne lončke, v katerih so se skrivali lističi z zaljubljenimi mislimi in darilca. Med kupci je bilo presenetljivo veliko moških, ki so bili prvotno ciljno občinstvo, zaradi želja deklet pa sta svoj izdelek prilagodili tudi za moško populacijo (na sliki desno Kristina Peklar).
Svoje moči želita združiti tudi z drugimi slovenskimi podjetji, z enim sta se že povezali. To je vrhniško podjetje Johhny Organic, katerih izdelke sta ponudili v simpatičnih lončkih. Vendar pa se pri tem njuna zgodba ne ustavi. Še ta mesec pripravljata poseben dogodek, namenjen zgolj ženskam.
Rokovnik Baeba bo tudi v prihodnje slovenski
Če sta še ob prvem srečanju namigovali, da bi lahko naslednje rokovnike ustvarjali srbski založniki, pa sta danes trdno prepričani, da bo celotno ustvarjanje novega rokovnika ostalo na domačih tleh. Zdaj imata že stike s slovenskimi knjigoveznicami in ostalimi rokodelci, ki jima pomagajo pri ustvarjanju rokovnika. To jima je lahko le v prid, sta prepričani.