
Xiaomi se je uvrstil na vrh seznama (Vir slike: YouTube).
Dow Jones in Wall Street Journal sta startupe spremljala od januarja 2014. Poglejmo nekaj zanimivosti, ki nam jih daje omenjena lestvica.
Najvišje uvrščena startupa Xiaomi in Uber sta skupaj vredna več kot startupi, ki se uvrščajo med deset največ vrednih startupov. Njuna skupna vrednost je 87,2 milijardi dolarjev, ostalih osem pa 84 milijard dolarjev.
Ameriških startupov, ki so vredni več kot milijardo, je skupno kar 50. Večina ima sedež v San Franciscu, sledita New York in Palo Alto.
Na Kitajskem poleg Xiaomi, najvrednejšega startupa na svetu, najdemo še 14 startupov, vrednih več kot milijardo dolarjev. Peking, v katerem se nahaja največ milijardo vrednih startupov, nudi očitno dobre pogoje za podjetništvo. Xiaomi je več vreden kot preostalih 14 največ vrednih kitajskih startupov skupaj. Sam je težak 46 milijard, preostali pa »le« 37,9 milijard dolarjev.
V Evropi najdemo le šest startupov, vrednih več kot milijardo dolarjev. Po dva v Nemčiji in Veliki Britaniji, ter po enega na Nizozemskem in na Švedskem. Največ je vreden Spotify, in sicer štiri milijarde. Skupno so evropski startupi vredni 12,1 milijarde dolarjev.
Največ vrednosti ustvarja kategorija, ki je usmerjena v uporabo interneta s strani potrošnikov, in sicer 84,4 milijarde dolarjev, najmanj pa kategorija zabave in igre (4 milijarde dolarjev).
Kategorije obramba in letalstvo, zdravstveni sektor, nepremičnine, finančne storitve, zabava in igre ter energija skupaj komajda presežejo vrednost Xiaomija. Omenjenih šest kategorij je skupaj vrednih 48,1 milijarde oziroma 2,1 milijarde več kot Xiaomi.
V kategoriji energija sta le dva startupa, Bloom Energy in Sunrun, ki sta vredna več kot milijardo dolarjev. Njuna skupna vrednost je 4,2 milijarde dolarjev.
Vrednost dveh startupov, Legendary Entertainment in Kabam, v kategoriji zabave in igre, je 4 milijarde dolarjev.
Startupov v kategoriji finančnih storitev je le pet, skupna vrednost je 10 milijard dolarjev.
Na nepremičninskem področju najdemo le en startup, WeWork, ki je vreden 5 milijard dolarjev.
Vsi startupi na zdravstvenem področju prihajajo iz ZDA, skupaj so vredni 12,9 milijarde dolarjev.
Startupi, ki se ukvarjajo s spletno prodajo, so vredni 38,8 milijarde dolarjev.
Startup SpaceX, edini predstavnik kategorije obrambe in letalstva, je vreden 12 milijard dolarjev.
Kategorija programske opreme je težka 56,4 milijarde dolarjev.
Uber, Airbnb, Snapchat, Pinterest, Spotify, Shazam, Evenbrite, Tango in drugi nam manj poznani startupi so del kategorije, ki je usmerjena v uporabo interneta s strani potrošnikov in skupaj dosega vrednost 84,4 milijarde dolarjev. To je tudi najbolj vredna kategorija.
V kategoriji strojne opreme, v kateri se nahaja najvrednejši startup na svetu, Xiaomi, večino vrednosti predstavlja ravno ta kitajski startup. Skupna vrednost je 52,3 milijarde dolarjev, medtem ko je Xiaomi vreden 46 milijard.