Znani sta zmagovalki natečaja podjetnic iz agroživilstva EWA

16. novembra je potekal zaključni dogodek EWA (Podpora podjetnicam iz agroživilstva - Empowering Women in Agrifood) s predstavitvami idej ambicioznih podjetnic.
naslovna

Dogodek so s pozdravnimi nagovori otvorili Renata Zamida, direktorica centra ROG, Maja Oblak iz Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij GZS ter Ana Le Marechal Kolar, generalna direktorica Direktorata za hrano in ribištvo na Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Slednja je poudarila podporo ministrstva pobudam, ki spodbujajo podjetništvo v agroživilskem sektorju.

EWA je dogodek, organiziran v sklopu programa EIT Food, ki ga podpira Evropski inštitut za inovacije in tehnologijo (EIT), organ Evropske unije.

Aleksandra Bara, koordinatorka programa EWA za severno in vzhodno Evropo pri EIT Food, je v svojem govoru podjetnice spodbudila, naj nadaljujejo začeto delo, prof. dr. Aleš Kuhar iz Biotehniške fakultete in vodja EIT Food Hub Slovenija pa je predstavil kako lahko izkoristite prednosti lokalne izpostave EIT Food hub Slovenija.

Navzoče je nagovoril tudi vodja programa EWA v Sloveniji,  doc. dr. Blaž Zupan iz Ekonomske fakultete in CPOEF, ki je predstavil poslanstvo programa EWA.

Nagrade osvojili podjetnici s prvo slovensko kostno juho in česnovo emulzijo

Osrednji del dogodka so bile zaključne predstavitve, kjer so udeleženke programa predstavile svoje inovativne projekte, pri čemer so vse pokazale ustvarjalnost in odločno željo po spreminjanju prehranskega sistema v smeri večje trajnosti in varovanja zdravja potrošnikov. Na koncu sta bili izbrani dve ideji, ki sta prejeli najvišje število točk na podlagi ocen komisije in doseženega napredka med programom.

Vir slike: EWA

Prvo nagrado v znesku 10.000 € je prejela Špela Kocjančič s prvo slovensko kostno juho BoneR. »Zmage na EWA projektu sem neizmerno vesela,« je dejala ob prejemu nagrade. »Sredstva mi bodo omogočila veliko optimizacijskih procesov v proizvodnji. V prvi vrsti mi ne bo treba vsak tretji dan prenašati plinske bombe, ker bo moj prvi korak priključitev kuhalnih naprav na mestni plinovod.«

»Ročno rezanje loja bo nadomestil zmogljiv aparat za mletje. Moje vsebine, ki jih delim pa bodo zaradi nakupa kvalitetnega telefona in luči za snemanje končno lahko postale uporabnikom malo bolj privlačne,« je nadaljevala Špela.

Veliko sredstev bo vložila tudi v premišljeno promocijo, poleg tega pa bo odprla d.o.o. in računovodske dejavnosti prepustila strokovnjakom. V sklopu prejetih sredstev bo prenovila tudi spletno stran.

»Nedvomno pa bom še z večjim žarom sledila svoji viziji in poslanstvu ozaveščanja in izobraževanja o ustreznih prehranskih izbirah in problematiki velikega deleža zavržene hrane. V EWA projekt sem se v osnovi prijavila zaradi želje po mentoriranju. S strani mentorice Mateje Vadnjal sem dobila vso podporo, znanje in vse, kar podjetnik na začetku svoje poti potrebuje,« je zaključila.

Nagrado za drugo mesto v višini 5.000 € pa je prejela Nina Krašna s česnovo emulzijo, ki jo ustvarja pod blagovno znamko Glavca. »Sploh se ne zavedaš, kaj pomeni nagrada, dokler je ne dobiš. Kar nekaj časa potrebuješ, da dojameš, je pa zmaga ena najboljših potrditev, da si na pravi poti,« je bila navdušena.

»Če si podjetje, ki je še bolj na začetku, kot sem jaz, kar naenkrat dojameš, da si sedaj zares del podjetniškega sveta in s ponosom gledaš na to. Cel projekt, z mentoriranjem vred, pa seveda tudi denarna nagrada, zame pomenijo še več zagona in nadaljevanje dela, ki ga imam rada.«

Nina ravno ureja lastno proizvodnjo in s prejeto nagrado je ta sedaj na dosegu roke. »Čeprav vem, da pot ni lahka, pa mi je dala zmaga krila, da lahko tudi po zaključku projekta letim naprej po podjetniški poti,« je dodala.

»Ljudje znajo po 7 jezikov,  ne znajo pa ločiti korenja in peteršilja in si kaj skuhati«

Dogodek sta dopolnili Tereza Poljanič, lastnica blagovne znamke Tereza’s Choice, ki je delila spoznanja o ustvarjanju osebne blagovne znamke v agroživilskem sektorju, in Barbara Meža iz podjetja Barbios, ki je delila svoje izkušnje glede ustvarjanja nagrajenih inovativnih živilskih produktov.

Vir slike: EWA

Na okrogli mizi z naslovom Inovacije v agroživilskem sektorju in potencial v Sloveniji so sodelovali prof. dr. Aleš Kuhar iz Biotehniške fakultete, Iva Verbnik iz podjetja Barbios, in Nina Dremelj, direktorica kluba Poslovnih angelov, ki je izpostavila: »Naš ekosistem v Sloveniji nima vizije, se ne povezuje s tujimi partnerji. To je sistemski problem, na ravni države«.

Temu je Aleš kuhar dodal, da je »potrebno povezovati izobraževalni sistem in prakso, tehnološki razvoj in podjetništvo«. Iva Verbnik pa je poudarila pomen izobraževanja kupcev. »Naša vloga je izobraževanje naših kupcev. Ljudje znajo po 7 jezikov, ne znajo pa ločiti korenja in peteršilja in si kaj skuhati,« je pojasnila.

Aleksandra Bara je po dogodku delila svoje vtise. »Zaključek programa EWA v Sloveniji je bil zame poseben. Srečanje z udeleženci programa, mentorji in stisk roke z vsemi je trenutek velikih čustev in potrditev, koliko dobrega prinaša program EWA. Dogodek je privabil tudi številne strokovnjake iz industrije, kar je bila za udeležence odlična priložnost za mreženje.«

Vir slike: EWA

Organizatorjem se je zahvalila za njihov trud pri prvi uvedbi programa EWA v Sloveniji, kar je precejšen izziv, s katerim so se uspešno spopadli. »Nasmehi na obrazih udeleženk in številne pozitivne povratne informacije udeležencev so močan dokaz za to,« je zaključila.

Kaj je EIT Food?

EIT Food je največja in najbolj dinamična svetovna skupnost za inovacije na področju hrane. Pospešuje inovacije za vzpostavitev prehranskega sistema, primernega za prihodnost, ki proizvaja zdravo in trajnostno hrano za vse.

Ob podpori Evropskega inštituta za inovacije in tehnologijo EIT Food vlaga v projekte, organizacije in posameznike, ki delijo skupne cilje za zdrav in trajnosten prehranski sistem. EIT Food spodbuja inovacijski potencial v podjetjih in na univerzah. Ustanavlja in širi zagonska agroživilska podjetja z namenom, da bi na trg poslala nove tehnologije in izdelke. Podjetnike in strokovnjake opremljajo z znanji, potrebnimi za preoblikovanje prehranskega sistema. V središče dela EIT Food postavlja potrošnike in jim pomaga graditi zaupanje v prehransko verigo.

EIT Food je ena od devetih inovacijskih skupnosti, ki jih je ustanovil Evropski inštitut za inovacije in tehnologijo (EIT) ustanovljen leta 2008 za spodbujanje inovacij in podjetništva v Evropi.

Več informacij je na voljo na spletni strani http://www.eitfood.eu ali prek družbenih medijev: Twitter, Facebook, LinkedIn, YouTube in Instagram.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje