Ustanovitev in registracija podjetja (VEM / SPOT točka)

Ob ustanovitvi podjetja (registracija podjetja) se je najprej potrebno odločiti za obliko podjetja. Najpogostejša je odločitev za samostojnega podjetnika (s.p.), predvsem popoldanskega s.p. Sledi odprtje družbe z omejeno odgovornostjo (d.o.o.). Po pridobitvi vseh informacij sledi registracija podjetja na VEM / SPOT točki.
ustanovitev podjetja

Registracija podjetja

Sama registracija podjetja je za podjetnika v zadnjih letih postala precej bolj enostavna kot nekoč ter brezplačna, saj stroške postopka ustanovitve krije država. Ustanovitev podjetja lahko opravimo na eni izmed fizičnih VEM točk ali preko spleta na e-VEM točki. Tam lahko opravite tako registracijo s.p. kot tudi enostavne d.o.o..

Med obema vrstama pri registraciji podjetja obstajajo določene razlike. Registracija s.p. je nekoliko hitrejša in bolj enostavna ter je praviloma zaključena v nekaj dneh. Postopek registracije d.o.o. pa je nekoliko daljši in zahtevnejši ter dokončno zaključen v nekaj tednih.

V nadaljevanju so naštete storitve, ki jih na VEM točkah lahko opravimo za s.p. in d.o.o.

V okviru podpornih storitev države za poslovne subjekte se uvaja nov nacionalni sistem SPOT – Slovenska poslovna točka, pod katero bo postopoma v celoti prešla tudi VEM točka. 

Ustanovitev s.p. 

Fizičnim osebam so ob ustanovitvi s.p. ali ob spremembah pri s.p. na e-VEM in VEM točkah na voljo naslednje storitve:

  • registracija, izbris, vpis sprememb samostojnega podjetnika (vpis v poslovni register),
  • prijava davčnih podatkov (vpis v davčni register, obvestilo o spremembi davčnega obdobja, davčni obračun),
  • oddaja zahtevka za izdajo identifikacijske številke za DDV (obrazec DDV-P2),
  • oddajo sporočila o prostem delovnem mestu za izbrano podjetje (obrazec PDM-1),
  • prijavo v Obrtni register Slovenije za podjetja s SKD dejavnostmi, ki so obrtne ali obrti podobne (Vloga za izdajo obrtnega dovoljenja (OZS)),
  • prijava podatkov podjetnika o pokojninskem in invalidskem ter zdravstvenem zavarovanju, zavarovanju za starševsko varstvo, zavarovanju za primer brezposelnosti in o sklenitvi delovnega razmerja (obrazec M-1),
  • prijava in odjava s.p. in delavca v obvezna socialna zavarovanja (obrazec M-2),
  • prijava sprememb podatkov o obveznih socialnih zavarovanjih na odprtih zavarovanjih (obrazec M-3),
  • prijava zavarovanja za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni (obrazec M12).

Vse zgoraj našteto lahko torej samostojni podjetnik opravi tako na VEM kot tudi na spletni e-VEM točki.

Za registracijo s.p. prek e-VEM točk je potrebno obvezno imeti veljavno kvalificirano digitalno potrdilo. Natančne korake pri ustanovitvi podjetja si lahko ogledate v članku ustanovitev s.p.

Ustanovitev družbe z omejeno odgovornostjo (d.o.o.)

Za pravne osebe podjetnike so za ustanovitev d.o.o. in spremembe pri d.o.o. ob registraciji podjetja na točki e-VEM na voljo naslednje storitve:

  • registracija enostavne enoosebne ali večosebne d.o.o. (vpis v sodni/poslovni register ter samodejna dodelitev matične in davčne številke),
  • odprtje elektronske knjige sklepov za novoustanovljene enostavne enoosebne d. o. o.,
  • prijava davčnih podatkov (vpis v register, obvestilo o spremembi davčnega obdobja, izračun davčne osnove DDPO),
  • predložitev zahtevka za identifikacijo za namene DDV za vse vrste družb,
  • pridobitev obrtnega dovoljenja za vse vrste družb (obrazec Izdaja obrtnega dovoljenja (OZS)),
  • prijava prostega delovnega mesta (obrazec PDM-1),
  • prijava delavca ali družbenika v obvezna socialna zavarovanja (obrazec M-1),
  • sprememba podatkov o zavarovancih v obveznih socialnih zavarovanjih (obrazec M-3),
  • odjava zavarovane osebe iz obveznih socialnih zavarovanj (obrazec M-2),
  • obvezna prijava v evidenco zavarovanih oseb za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni, npr. za avtorske pogodbenike (obrazec M-12).

Za registracijo d.o.o. prek e-VEM točk je potrebno obvezno imeti veljavno kvalificirano digitalno potrdilo. Natančne korake pri ustanovitvi podjetja si lahko ogledate v članku ustanovitev d.o.o..

Poslovni naslov podjetja

V oktobru 2013 so nastopile spremembe v povezavi z registracijo poslovnega naslova podjetja. Sedaj je za registracijo podjetja na naslovu, ki ni v lasti lastnika podjetja, potrebno pridobiti dovoljenje lastnika objekta. To mora biti overjeno, in sicer na enega izmed treh načinov:

  • pri notarju,
  • na Upravni enoti,
  • na VEM točki.

Več v članku poslovni naslov podjetja.

O čem je dobro premisliti, preden obiščem VEM točko?

Izven VEM točk je potrebno opraviti odprtje poslovnega računa na eni izmed poslovnih bank.

Odprtje poslovnega računa za s.p.:

Za s.p. lahko to storite s sklepom AJPESA o registraciji podjetja, s katerim se je potrebno odpraviti na izbrano banko.

Odprtje poslovnega računa za d.o.o.:

Za d.o.o. je potrebno ustanovni oziroma začasni račun odpreti že ob sami registraciji podjetja. Kako poteka postopek?

  1. korak: Najprej se oglasite na VEM točki in uredite vse potrebno za registracijo podjetja.
  2. korak: Z dokumentacijo, ki ste jo prejeli na VEM točki, se odpravite na izbrano banko in tam odprete začasni poslovni račun, na katerega položite ustanovni kapital (minimalno 7.500 EUR).
  3. korak: Potrdilo o vplačilu ustanovnega kapitala, ki ste ga prejeli na banki, odnesete na VEM točko.

Začasni poslovni račun lahko nato s sklepom o registraciji (dobite ga v nekaj dneh po registraciji podjetja) na banki spremenite v poslovni račun.

Katere dokumente potrebujete?

  1. osebni dokument in davčno številko ustanovitelja,
  2. soglasje lastnika objekta, kjer boste registrirali podjetje (ni potrebno v primeru, da se odločite za virtualno pisarno ali da ste sam lastnik objekta, kjer bo poslovni naslov).

VEM točka: Registracija podjetja tudi pri nas

V MP coworkingu deluje VEM točka. Pri nas lahko, za razliko od nekaterih drugih VEM točk, dejansko uredite vse postopke, vezane na ustanovitev podjetja:

  • registracija podjetja (vpis v register, zavarovanje, davčni register)
  • pridobitev soglasja za poslovanje v naši virtualni pisarni,
  • ureditev vseh potrebnih dokumentov za odprtje poslovnega računa,
  • sklenitev pogodbe za vodenje računovodstva.

POZOR! Prek VEM točke brezplačno opravljamo samo ustanovitev podjetja in osnovno svetovanje. Za poglobljena svetovanja si poglejte naše MP svetovanje pred ustanovitvijo podjetja, kjer se bomo vašemu primeru posvetili bolj temeljito. Dogovorimo se lahko tudi za svetovanje in ustanovitev podjetja ob istem terminu. Več o MP svetovanju >>

Ste pred ustanovitvijo podjetja?

Pokličite nas na 030 708 807 za termin ali nam zaupajte podatke:

  • Nudimo virtualno pisarno z najemom poslovnega naslova v Ljubljani, na naslovu Kunaverjeva ulica 9, 1000 Ljubljana.
  • Namesto vas lahko uredimo vse potrebno.
  • Sodelujemo s podjetjem SAOP, ki bo za vas pripravil ekskluzivno ponudbo za Minimax.
  • Priskrbimo vam ponudbo kvalitetnega računovodskega servisa po konkurenčni ceni.

Izberite termin

Ustanavljate podjetje? Napravite to pri nas! Zaupajte nam naslednje podatke:

  • Nudimo virtualno pisarno z najemom poslovnega naslova v Ljubljani, na naslovu Kunaverjeva ulica 9, 1000 Ljubljana.
  • Namesto vas lahko uredimo vse potrebno.
  • Sodelujemo s podjetjem SAOP, ki bo za vas pripravil ekskluzivno ponudbo za Minimax.
  • Priskrbimo vam ponudbo kvalitetnega računovodskega servisa po konkurenčni ceni.