Dober pogajalski položaj lahko prinese tudi 200 tisoč evrov

Avtor Maruša Žibert — 25.02.2014
Komentiraj!
O startupu Modra Jagoda se zadnji mesec veliko piše. Gre za ekipo študentov, ki ustvarja bazo podatkov o zdravilih, dostopno prek mobilne aplikacije Mediately Register Zdravil, nedavno pa so izvedeli, da bo v Modro Jagodo investiral bolgarski sklad semenskega kapitala.
Dober pogajalski položaj lahko prinese tudi 200 tisoč evrov

Člani ekipe Modra Jagoda (Vir slike: Grega Žunič, Revija Viva)

Višina investicije LaunchHuba je (za zdaj) 100 tisoč evrov. Kot pojasnjuje Blaž Triglav, soustanovitelj startupa Modra Jagoda, je višina investicije odvisna od stopnje razvoja podjetja: "Ker imamo uspešen produkt že na dveh trgih, smo imeli dober pogajalski položaj. Zato je bil znesek višji od njihove običajne prve investicije, ki je od 30 do 50 tisoč evrov." Največja vsota investicije je 200 tisoč evrov, ki pa jo, kot pravi Triglav, še vedno lahko pridobijo, če se izkažejo v tem letu.

Kako priti do primerne stranke?

V tem letu jih čaka selitev na nekatere tuje trge, najprej bo na vrsti Srbija. "Pred vstopom na nov trg vedno kontaktiramo lokalne internetne skupnosti zdravnikov ali študentov medicine," ki postanejo njihovi testni uporabniki. Tako ugotovijo, kakšne so lokalne posebnosti v vsaki državi, s tem pa lahko prilagodijo aplikacijo vsakemu novemu trgu. Tako so začeli tudi na Hrvaškem: "Glede na uspeh v Sloveniji smo vedeli, da potreba po takšni aplikaciji obstaja, potrebovali smo le še pravi kanal do hrvaških zdravnikov. Ostalo se je razvilo samo po sebi," razlaga Triglav.

Modra jagoda pridobila investicijo >>

Število prenosov preseglo pričakovanja

Poleg širjenja na nove države, načrtujejo tudi "izid spletne aplikacije in izboljšanje globine informacij, ki jih ponujamo zdravnikom v naši aplikaciji", prva verzija aplikacije za mednarodno klasifikacijo bolezni, dostopna za operacijska sistema iOS in Android, pa je na voljo od začetka februarja. Njen namen je, pravi Triglav, enak kot pri registru zdravil, to je hiter in enostaven dostop do informacij za zdravnike. "V tem kratkem času je bilo prenosov že več kot 1.500, kar je preseglo naše cilje." Med cilje spada tudi izdelovanje načrtov za pridobitev novih investicij, ki pa se bo začelo šele v naslednjih mesecih, saj trenutno o naslednji investiciji še ne razmišljajo. "Vsak del bo zahteval konkretno količino dela, tako da imamo poln pladenj za naslednje leto," dodaja Triglav.

Večji, konkurenčnejši trgi prinašajo drugačno taktiko

Pri vstopu na konkurenčnejše trge bodo morali prilagoditi tudi marketinški pristop. Do zdaj so se zanašali izključno na oglaševanje "od ust do ust". "Trgi, na katere vstopamo, še nimajo primerljivega produkta, kar pomeni, da zdravniki izjemno hitro širijo novico o naši aplikaciji med seboj," zato z oglaševanjem še niso imeli stroškov. "Je pa res, da bo pri vstopu na konkurenčnejše trge položaj drugačen, zato se bomo morali takrat prilagoditi".

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!